Toon posts:

Amazon.de Chinese verkopers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Aangezien ik familie in Duitsland heb, ben ik geïnteresseerd in het kopen van sommige onderdelen voor mijn computer in Duitsland.

Zo zag ik een monitor die hier een stuk duurder is: https://www.amazon.de/gp/...L98A326&tag=geizhals10-21
Bij heel veel items is het product erg goedkoop (too good to be true?). Dit zijn altijd Chinese verkopers die 'nieuw' zijn op Amazon.

Zoals ik al zei, dit gebeurt veel vaker op de Duitse website van Amazon. Zo heb ik dit ook gezien bij verschillende videokaarten.

Wat is het risico van het bestellen bij zo een verkoper? Is er een kans dat ik opgelicht word?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

je zegt het zelf al.. too good to be true....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:49
Zojuist verschenen (Verkoperprofiel) Is meestal bij deze verkopers, dus geen beoordelingen of een paar dubieuze.

Ook zal Amazon zelf meestal al voor het betaald wordt je een bericht sturen dat het niet klopte en de koop ontbinden. En bij jou credit card het geld niet afschrijven(zelf al een keer gehad.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Als het al shady is, is het enige risico en verdienmodel van de oplichter het feit dat misschien een deel van de kopers niet meer achter hun geld aan gaat. Bij amazon heb je het zo terug, maar je moet als klant echt zelf de moeite doen. En wellicht dat Amazon meteen uitkeert aan de verkoper, waardoor Amazon effectief getild wordt.

Hier al eens een Raspberry pi 3 voor 15 euro besteld. Nooit gekregen, maar had zo m'n geld terug.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke duidelijk, overslaan dus. Ergens had ik al zo een vermoeden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Je krijgt na bestelling vaak een bericht om via een niet-Amazon emailadres contact op te nemen met de verkoper. Ze proberen je dan te verleiden tot een aankoop buiten Amazon om. Zo meegemaakt met een lens die na afloop van een Prime-deal alleen bij een nieuwe externe verkoper voor dezelfde prijs werd aangeboden.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Die prijzen van je link zijn toch normaal,kost hier ook net zoveel.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Theodor schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:22:
Die prijzen van je link zijn toch normaal,kost hier ook net zoveel.....
Nu wel ja. Maar die prijs van ongeveer €580 gisteravond was een stuk goedkoper.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:31
Ik heb midden Juli 2 pakjes van 10 LED lampen besteld via Amazon.de.

Vrij snel een tracking nummer, maar als ik begin augustus (was op verlof) dat tracking nummer nakeek, dan was er geen pakket overhandigd aan de shipper (USPS).
Ik heb dan 2-3 keer een bericht gestuurd naar de verkoper, maar kreeg geen enkele reactie.

Dan maar een claim indienen bij Amazon (A-Z claim), maar dat kan pas 30 dagen na de beloofde leveringsdatum. Daar heb ik ook nog een paar dagen op moeten wachten.
Nu is de claim ingediend sinds begin deze week, maar Amazon neemt tijd tot 5 September om een beslissing te nemen.

Achteraf zie ik ook dat de verkoper niks meer aanbiedt, en geen beoordelingen heeft.
Voordien nooit gelet op de verkoper, dacht dat Amazon daar dan wel achter zou zitten. Blijkbaar begint het meer op ebay of marktplaats te lijken dan op een echte Online shop met een degelijke service.
Het duurt me allemaal wat lang.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Kijk uit. vaak proberen ze te rekken dusdanig lang dat je je geld niet meer terug kan krijgen.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom koop ik op amazon alleen van amazon zelf.
Chinese meuk als ledjes oid haal ik zelf wel op ebay of aliepress, en dan ook alleen bij verkopers met een geode rating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:31
Klacht is goedgekeurd. Krijg mijn geld terug.
Eind goed al goed, alleen duurt het heel lang.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1