USB webserver: Apache en Mysql geven status 'offline'.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik, digibeet, heb me voorgenomen Wordpress te leren om zo mijn eigen website te creëren.
Dus gisteren stap 1: USBWebserver geïnstalleerd.
Helaas ik krijg het niet aan de praat.
Uitvoering van PHPMyAdmin geeft serverfout.
Lijkt me niet abnormaal want Apache en MySQL geven status 'Offline'.
USBWebserver op zich lijkt me niet het probleem, maar wel de instellingen op mijn PC.

Iemand die deze digibeet kan helpen?
Heb al heel wat topics gevonden betreffende dit onderwerp, maar vaak zo technisch dat ik er niet mee geholpen ben.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Beste antwoord (via Verwijderd op 19-07-2018 22:12)

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:56
USBWebserver zou inderdaad zonder problemen moeten werken.

Als je mysql of Apache niet starten kan het zijn dat de poorten al gebruikt worden door andere applicaties.
(Misschien heb je xampp ofzo al eens geprobeerd en staat nog op de achtergrond te draaien)

Je kan deze eenvoudig in de instellingen aanpassen.
Ik zet apache standaard op poort 8080 en MySQL op 3307.
(je moet dan wel rekening houden met die aanpassing. Dus localhost word localhost:8080)

Kijk gewoon welke poorten er nog niet bezet zijn en gebruik die. In de settings van USBWebserver kan je ze aanpassen.

De poorten in gebruik kan je bekijken in 'Broncontrole', tabbladje 'Netwerk' en dan 'Listener-poorten' openklappen. Als de poort 80 en 3306 in de lijst staan zal je een andere poort moeten gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Boermansjo op 19-07-2018 11:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Je wilt Wordpress leren, maar je bent bezig met een server inrichten.
Waarom zou je niet voor een hosted wordpress ergens gaan?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag armageddon_2k1,

Omdat ik niet voor de gemakkelijkste weg wil opteren en na alles wat ik gelezen heb, zou de installatie van Wordpress niet zo'n groot probleem mogen zijn. Om Wordpress te kunnen installeren moet je eerst php, MySQL en Apache installeren en dat kon ik dat met het pakket USBWebserver ineens allemaal tegelijk doen. Dat lijkt trouwens peace of cake op de video's die ik vond op youtube??? ''t Is te zeggen dat werkt daar altijd direct :-)

Weet jij wat ik moet doen om dit werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:43
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:58:
Dag armageddon_2k1,

Omdat ik niet voor de gemakkelijkste weg wil opteren en na alles wat ik gelezen heb, zou de installatie van Wordpress niet zo'n groot probleem mogen zijn. Om Wordpress te kunnen installeren moet je eerst php, MySQL en Apache installeren en dat kon ik dat met het pakket USBWebserver ineens allemaal tegelijk doen. Dat lijkt trouwens peace of cake op de video's die ik vond op youtube??? ''t Is te zeggen dat werkt daar altijd direct :-)

MySQL staat op offline. Maar waarom? Heb je die nog niet aangezet? Want die heb je wel nodig om PHPMyAdmin te laten werken, aangezien die probeert te verbinden met MySQL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:53

TommieW

Numa numa.

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:58:
Dag armageddon_2k1,

Het werkend maken van een website is inderdaad geen moeite. Maar het werkend houden en veilig maken/houden ervan wel!

Als Wordpress goed is ingericht kan het best wel een prima platform zijn, maar er gaat best wat werk inzitten om het ook veilig te houden. Als je zelf Wordpress host, moet je (o.a.) ook aan de volgende dingen denken: back-up, monitoring, database afschermen, etc.

Daarnaast, Wordpress op USBWebserver voor te testen is prima. Maar hoe ga je dat doen als je die site aan het internet wil hangen?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:49
Dat zijn stappen voor later. Laat je niet gek maken, eerst maar eens lekker aankloten, zo zijn we toch allemaal begonnen?

Misschien kun je is kijken naar XAMPP. Dit is in de basis hetzelfde als USBWebserver.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
USBWebserver zou inderdaad zonder problemen moeten werken.

Als je mysql of Apache niet starten kan het zijn dat de poorten al gebruikt worden door andere applicaties.
(Misschien heb je xampp ofzo al eens geprobeerd en staat nog op de achtergrond te draaien)

Je kan deze eenvoudig in de instellingen aanpassen.
Ik zet apache standaard op poort 8080 en MySQL op 3307.
(je moet dan wel rekening houden met die aanpassing. Dus localhost word localhost:8080)

Kijk gewoon welke poorten er nog niet bezet zijn en gebruik die. In de settings van USBWebserver kan je ze aanpassen.

De poorten in gebruik kan je bekijken in 'Broncontrole', tabbladje 'Netwerk' en dan 'Listener-poorten' openklappen. Als de poort 80 en 3306 in de lijst staan zal je een andere poort moeten gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Boermansjo op 19-07-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad alleen de bedoeling om USBWebserver alleen om te testen te gebruiken.

Ik kan ook XAMPP gebruiken, maar dat doet in se hetzelfde als USBWebserver. Dus als USBWebserver niet werkt, waarom zou XAMPP dat dan doen.

Poorten in gebruik heb ik gecontroleerd: Poort 80 staat opgelijst in de lijst 'Listener-poorten', dus die is in gebruik 3306 niet.
Waar kan ik zien welke poorten er beschikbaar zijn?

Is het voldoende als ik op de tab 'Settings' in USBWebserver de gewenste Apache- en MySQL-poort ingeef? Of moet ik nog iets doen?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2018 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
Dat moet voldoende zijn ja.
Daarna het programma opnieuw opstarten en kijken of ze deze keer wel starten.
Pagina: 1