Jotti --> Hoeft niet gesloten te worden hoor, openlaten bevordert de toelating van nieuwe zieltjes 
DPC = Dutch Power Cows, het beste distributed-computing team in ons melkwegstelsel.
Wij doen mee aan diverse projecten:
RC5-64 --> Aantonen dat de RC5-64 encryptie gekraakt kan worden (Brute-Force)
OGR --> Optical Golomb Rulers, een wiskundig project, voor meer info www.distributed.net
SeTi --> De bekende zoektocht naar radio-actieve aliens
En diverse andere projecten (zie forum) met betrekking tot kanker-onderzoek (medicijnen), andere beveilingen (eCCP) etc. etc.
DPC = Dutch Power Cows, het beste distributed-computing team in ons melkwegstelsel.
Wij doen mee aan diverse projecten:
RC5-64 --> Aantonen dat de RC5-64 encryptie gekraakt kan worden (Brute-Force)
OGR --> Optical Golomb Rulers, een wiskundig project, voor meer info www.distributed.net
SeTi --> De bekende zoektocht naar radio-actieve aliens
En diverse andere projecten (zie forum) met betrekking tot kanker-onderzoek (medicijnen), andere beveilingen (eCCP) etc. etc.
Nou ik hier toch ben he... stel dat we de code vinden he, wat wordt er dan met de code gedaan ? wordt die nog gebruikt ofzo ?
Mother, will they like this song?
Voor zover ik weet niet.
RSA heeft de wedstrijd uitgeschreven om te kijken hoe veilig hun codering is.
Degene die de wedstrijd wint krijgt US$ 10.000 (Dnet, en een gedeelte naar de participant).
Daarna is de kous af en komt er (hoogstwaarschijnlijk) weer een nieuw project, rc5-72 o.i.d.
BTW: Van die US$ 10.000 gaat het grootste deel naar erg goede doelen (zoals het EFF, mensen die strijden tegen de censuur en dicatuur van overheden t.o.v. het internet)
RSA heeft de wedstrijd uitgeschreven om te kijken hoe veilig hun codering is.
Degene die de wedstrijd wint krijgt US$ 10.000 (Dnet, en een gedeelte naar de participant).
Daarna is de kous af en komt er (hoogstwaarschijnlijk) weer een nieuw project, rc5-72 o.i.d.
BTW: Van die US$ 10.000 gaat het grootste deel naar erg goede doelen (zoals het EFF, mensen die strijden tegen de censuur en dicatuur van overheden t.o.v. het internet)
Verwijderd
ehm dat ligt er weer aan over welk project je het nu hebt 
RC5 -> bewijs dat het kan en $$$
OGR -> heeft enige wiskundige betekenis
Seti -> bewijs dat buitenaardse inteligentie bestaat
etc. etc. etc.
RC5 -> bewijs dat het kan en $$$
OGR -> heeft enige wiskundige betekenis
Seti -> bewijs dat buitenaardse inteligentie bestaat
etc. etc. etc.
nee das slechts een sleutel oid...dat vroeg ik ook eens..> [topic=100764]Nou ik hier toch ben he... stel dat we de code vinden he, wat wordt er dan met de code gedaan ? wordt die nog gebruikt ofzo
maar errug nuchtere antwoorden kreeg ik niet
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
RSA's contest loopt t/m RC5-128 in stapjes van 8. Dus er is idd ook een RC5-72 contest. Maar ik denk niet dat d.net daar aan mee gaat doen eigenlijk. Duurt gewoon te lang om nog leuk te zijn.Op woensdag 18 juli 2001 20:23 schreef DSmarty het volgende:
Ik doe wel mee met rc5 maar ik vind het jammer dat die code niks betekend , dat zou het wel iets interessanter maken.
A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.
Het gaat ook voornamelijk om de onderlinge concurrentie van teams, en de concurrentie binnen die teams zelf.
Dat maakt het gewoon hartstikke leuk.
Dat maakt het gewoon hartstikke leuk.
DSmarty,Op woensdag 18 juli 2001 20:24 schreef DSmarty het volgende:
Er kan inmiddels wel gezegd worden dat de rc5-64 encryptie middels brute-force niet interessant is om te hacken, simpelweg omdat niet genoeg rekenkracht heeft om zoiets binnen acceptabele tijd te doen.
Ik denk wel dat het interessant is. In dit geval moet je denken aan het feit dat bepaalde gegevens gewoon niet openbaar mogen worden voor een lange tijd. En als die bestanden met dit algorithme worden beveiligd dan is dat misschien binnen die tijd te kraken.
Dan zou je natuurlijk mee kunnen doen aan een project wat wél nut heeft (dan denk ik met name aan OGR, Genome@home, Folding@Home en UD/THINK).Op woensdag 18 juli 2001 22:13 schreef Reefer het volgende:
Ik doe wel mee met rc5 maar ik vind het jammer dat die code niks betekend , dat zou het wel iets interessanter maken.
Virussen? Scan ze hier!
Iemand zei ooit eens : "Wees niet bang nutteloosheid te plegen of zelfs na te streven."
Edit : Volgens mij was ik het zelf!
Edit : Volgens mij was ik het zelf!
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Doe met ECCp-109 mee, daar wordt wel wat met de gevonden code gedaan (nieuwe encriptie schrijven)Op woensdag 18 juli 2001 22:13 schreef Reefer het volgende:
Foutje: de encriptiemethode bestaat al; alleen de sleutel is nog onbekend.Op donderdag 19 juli 2001 11:51 schreef Marcj het volgende:
[..]
Doe met ECCp-109 mee, daar wordt wel wat met de gevonden code gedaan (nieuwe encriptie schrijven)
gaan we mierenn*ken?Op donderdag 19 juli 2001 12:59 schreef Crack het volgende:
[..]
Foutje: de encriptiemethode bestaat al; alleen de sleutel is nog onbekend.
Pagina: 1