Download bij bezoek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 18:55
Hallo,

Er worden meerdere bestanden gedownload op mijn computer tijdens mijn bezoek aan Tweakers. Het downloaden van items is in mijn optiek niet helemaal de bedoeling. (Gebeurd al een aantal dagen, overigens ook een van de redenen waarom ik mijn elite abo heb stopgezet) :) .

Request ID: Twk-eun-web2_135.0.10_39655_5b502e2b923dc7.73529706

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/g7ei3d/Screen_Shot_2018_07_19_at_08_22_59.png
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/goHLid/Screen_Shot_2018_07_19_at_08_26_32.png

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:16
Ik kan de frontpage op mobiel sinds vandaag niet eens bezoeken nu hierdoor. Zodra ik tweakers.net open redirect Safari naar die URL...

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/34e7p8i.png

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 18:56
Ik ga even op onderzoek uit. Het lijkt erop dat iemand een clicktracker als banner ingeboekt heeft.

Edit: en fixed :) De foutieve banner heb ik geblokkeerd, duurt even voordat het volledig verwerkt is (~ 15 minuten).

Oorzaak: een banner die verkeerd gedesigned is. Hij laat alleen HTML code zien ipv een afbeelding.

Bedankt voor het melden!

[ Voor 55% gewijzigd door chengbondkwok op 19-07-2018 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 16:03
Bedankt! Had er ook al last van op zowel Tweakers.net als Buienrader.nl :)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
chengbondkwok schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:43:
Ik ga even op onderzoek uit. Het lijkt erop dat iemand een clicktracker als banner ingeboekt heeft.

Edit: en fixed :) De foutieve banner heb ik geblokkeerd, duurt even voordat het volledig verwerkt is (~ 15 minuten).

Oorzaak: een banner die verkeerd gedesigned is. Hij laat alleen HTML code zien ipv een afbeelding.

Bedankt voor het melden!
Hmm, das niet best dat dat zomaar kan. Wat voor ad netwerk komt dat vandaan, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Stoelpoot schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:28:
[...]

Hmm, das niet best dat dat zomaar kan. Wat voor ad netwerk komt dat vandaan, als ik vragen mag?
Het is een automated banner wat via Google Ad Exchange op Tweakers uitgeserveerd wordt. Er had oorspronkelijk een Tele2 banner getoond moeten worden met een Nokia 7 Plus. We hebben ook direct een klacht ingediend bij Google hoe dit nu heeft kunnen gebeuren.

In dit geval gaat het gelukkig om een banner wat verkeerd ontworpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
chengbondkwok schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:53:
[...]

Het is een automated banner wat via Google Ad Exchange op Tweakers uitgeserveerd wordt. Er had oorspronkelijk een Tele2 banner getoond moeten worden met een Nokia 7 Plus. We hebben ook direct een klacht ingediend bij Google hoe dit nu heeft kunnen gebeuren.

Ik verbaas me er over dat Google nog steeds gebruik maakt van vrij gecodeerde banners, in plaats van vaste afbeeldingen met eventueel een imagemap. Het is eigenlijk eng dat het een normale zaak is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 01:17

Hakulaku

Meh

chengbondkwok schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:53:
[...]

In het verleden liep Tweakers regelmatig te pronken dat ze zelf een controle deden voordat ads aan de eindgebruiker geserveerd werden. Is hier van afgestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 18:55
Daar kan ik met alle zekerheid ja op zeggen gezien het feit dat sinds begin februari dit begon, random bestanden tijdens het bezoek, eerste instantie genegeerd omdat ik inderdaad wist dat ze hier strenge controle op hadden maar het werden er steeds meer.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Hakulaku schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:59:
[...]

In het verleden liep Tweakers regelmatig te pronken dat ze zelf een controle deden voordat ads aan de eindgebruiker geserveerd werden. Is hier van afgestapt?
Dat is premium advertising. Die controleren we zelf.
Stoelpoot schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:58:
[...]

Ik verbaas me er over dat Google nog steeds gebruik maakt van vrij gecodeerde banners, in plaats van vaste afbeeldingen met eventueel een imagemap. Het is eigenlijk eng dat het een normale zaak is.
Vaste afbeeldingen zijn in de ogen van adverteerders niet dynamisch genoeg. Banners kunnen tegenwoordig real time nieuwe afbeeldingen ophalen, waardoor het minder tijd en moeite kost om een creative te maken.
Antrax schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:02:
[...]

Daar kan ik met alle zekerheid ja op zeggen gezien het feit dat sinds begin februari dit begon, random bestanden tijdens het bezoek, eerste instantie genegeerd omdat ik inderdaad wist dat ze hier strenge controle op hadden maar het werden er steeds meer.
Sinds februari vind ik ernstig. In principe hou ik dagelijks Rare of twijfelachtige reclames: geef ze hier door in de gaten, en heb dit niet voorbij zien komen. Mocht je dit vaker zien dan kan je altijd het aankaarten.

En verder: bij premium hebben we altijd mensen die het controleren, maar het blijven mensen en die kunnen fouten maken. Mocht je iets vreemds zien, geef het dan a.u.b. aan, dan kunnen we z.s.m. ingrijpen.

[ Voor 32% gewijzigd door chengbondkwok op 19-07-2018 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 01:17

Hakulaku

Meh

[...]

Zou voor mij een reden zijn om Tweakers.net weer volledig op de blacklist te zetten. Blijkbaar willen ze wel de lusten (geld verdienen) maar niet de lasten (verantwoordelijkheid nemen en de gebruiker beschermen).
chengbondkwok schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:05:
[...]

Dat is premium advertising. Die controleren we zelf.
Interessant, blijkbaar is het systeem zoals genoemd in plan: Tweakers schakelt automatische bannerverkoop in dus niet efficient genoeg?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Hakulaku schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:12:
[...]

Zou voor mij een reden zijn om Tweakers.net weer volledig op de blacklist te zetten. Blijkbaar willen ze wel de lusten (geld verdienen) maar niet de lasten (verantwoordelijkheid nemen en de gebruiker beschermen).
[...]

Interessant, blijkbaar is het systeem zoals genoemd in plan: Tweakers schakelt automatische bannerverkoop in dus niet efficient genoeg?!
Het is niet dat jan en alleman kan banneren op Tweakers. We hebben dat ingesteld met een prijs dat hoger is dan Premium advertising. Voor malafide partijen weegt dat niet op, want die betalen een best wel forse prijs om dat te proberen. En dat maakt het al meteen onaantrekkelijk.

Verder hebben we ook een blacklist van bepaalde groepen: gokken, 18+ etc hebben we uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
chengbondkwok schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:05:
[...]

Vaste afbeeldingen zijn in de ogen van adverteerders niet dynamisch genoeg. Banners kunnen tegenwoordig real time nieuwe afbeeldingen ophalen, waardoor het minder tijd en moeite kost om een creative te maken.
Vaste afbeeldingen zijn digitaal een erg breed begrip. Een .gif is op het internet ook enkel een vaste afbeelding. En een bedrijf ter grootte van Google zou best een dynamische editor kunnen maken met bewegende beelden en hovers. Powerpoint is eigenlijk ook een collectie aan vaste afbeeldingen uit een dynamische editor (totdat je er macros in laadt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Stoelpoot schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:31:
[...]

Vaste afbeeldingen zijn digitaal een erg breed begrip. Een .gif is op het internet ook enkel een vaste afbeelding. En een bedrijf ter grootte van Google zou best een dynamische editor kunnen maken met bewegende beelden en hovers. Powerpoint is eigenlijk ook een collectie aan vaste afbeeldingen uit een dynamische editor (totdat je er macros in laadt).
Sorry, ik heb het verkeerd verwoord. De banner moet dynamische items kunnen inladen: het product moet realtime vanaf de adverteerder zelf (een Coolblue bijvoorbeeld) veranderd worden, incl. real time prijzen en images. En dat allemaal in de banner.

Een .gif fixed uploaden zou je elke keer moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
chengbondkwok schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:51:
[...]

Sorry, ik heb het verkeerd verwoord. De banner moet dynamische items kunnen inladen: het product moet realtime vanaf de adverteerder zelf (een Coolblue bijvoorbeeld) veranderd worden, incl. real time prijzen en images. En dat allemaal in de banner.

Een .gif fixed uploaden zou je elke keer moeten aanpassen.
Wat een vuile constructie (van Google, jullie controleren dit zelf en is dus nog te verantwoorden). Wat mij betreft blijven we gewoon op bushokjes en hoge gebouwen plakken, en vertalen we dat ook zo naar het internet :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 08:11
[...]

Autch, als dat waar is vind ik dat heel interessant! Heb je nog logs, tijden, bestanden of andere overblijfselen van deze constatering die we zouden kunnen inzien? De kans dat dit eerder dan vandaag gebeurd is betwijfel ik ten zeerste maar als het inderdaad zo is wil ik er alles aan doen om dit in te toekomst te voorkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ondertussen opgelost?
Pagina: 1