Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC voor de lange termijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MrBrickALot
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 09:30
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zowel mijn vrouw en ik gamen bijna elke dag, beiden op de PC maar ik zit ook vaak achter mijn PS4 Pro. Momenteel spelen we o.a. Fortnite, Battlefield 1, GTA V, World of Warships. Daarnaast werk ik af en toe met o.a. Blender en Sketchup. Aangezien we gaan verhuizen naar een nieuw huis en de computer in de woonkamer komt te staan is het belangrijk dat de behuizing klein is zonder in te boeten op performance. De bedoeling is dat we met dit systeem een jaar of 4/5 vooruit kunnen. We hebben kort een AIO getest (Dell Inspiron 7000 27) maar die is na een paar dagen retour gegaan (zowel software- als hardwarematig dramatisch apparaat).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een vast bedrag maar puur alleen het systeem zou ik graag onder de 1500 euro houden (wij wonen in Zweden dus iets duurder in Zweedse kronen)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur gaat mee. Momenteel twee Dell U2414H schermen (Full HD) en die gaan voorlopig mee, mogelijk in de toekomst vervangen door een enkele 4k monitor maar nu nog niet. Ik heb al een Windows 10 licentie.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Compleet systeem, huidige PC wordt behouden voor andere doeleinden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien het systeem in de woonkamer komt te staan is geluid van het systeem zeker een belangrijke factor.

Ga je overklokken?
Nee, nooit gedaan en nooit tijd genomen om in te verdiepen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een systeem samengesteld met een Mini-ITX moederbord, zoals eerder vermeld is het belangrijk dat het systeem zo compact mogelijk is. Graag zou ik van jullie willen weten of mijn plan:
- Logische samenstelling, sluiten de componenten goed op elkaar aan? Ergens overkill of een bottleneck?
- Is waterkoeling de beste manier om voor een stil systeem te gaan?
- Is dit systeem toekomstbestendig?

Hoewel het budget niet oneindig is hoef ik niet op een tientje meer of minder te kijken dus het gaat mij niet om de kosten van individuele componenten, die kan ik in de Zweedse kieskeurig prima vinden :)

Systeemsuggestie:
- Case Corsair 280X (non-rgb)
- CPU Intel i7 8700
- Koeling CPU Cooler Master Masterliquid 240
- MB Asus Z370-I (mini-ITX)
- GPU MSI GTX 1080 (niet specifieke reden voor MSI versie, misschien vond ik koelers iets mooier)
- RAM Corsair Vengeance LPX 2x 8GB
- HDD Seagate Barracuda 2TB
- SSD Samsung 860 EVO 500 gb
- PSU Seasonic Focus Plus Gold 550W

Bij voorbaat dank!

Beste antwoord (via MrBrickALot op 19-07-2018 22:06)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:12
Waarom een mini-ITX bord als er ook mATX in de behuizing past? En qua volume is de 280X groter dan een pricewatch: Fractal Design Define Mini C Black Tempered Glass Micro ATX en pricewatch: NZXT H400 Zwart. Kijk eens naar product: NZXT H200i als je mini-ITX wilt.

Dat met die kabel is niet het enige bij de Seasonic. Uitval bij gebruik met sommige videokaarten is een ander serieuzer probleem. Aangezien je tzt over wil naar 4K met, waarschijnlijk een swap naar een snellere meer verbruikende videokaart, adviseer ik een andere voeding te nemen die dit probleem niet heeft.
pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W
pricewatch: Cougar GX-F 550W
pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M
pricewatch: Corsair RM550x (2018)
of
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W

Alle reacties

Verwijderd

Deze videokaart heeft maar 1 stroomaansluiting nodig en gaat (eigen ervaring) prima samen met de gekozen voeding.
Aangezien Seasonic bij het 550W model maar 1 PCI-e kabel met 2 pluggen levert is het maximale vermogen 225W voor de videokaart, voor de gekozen kaart is dat voldoende.
Ook draaien de fans van de videokaart niet indien er geen grote belasting is (dit geldt ook voor de voeding).
Volgens Corsair kan er een videokaart met een maximale lengte van 30 cm. in deze behuizing, houdt daar rekening mee, ook qua warmte.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2018 00:42 ]

• MrBrickALot
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 00:32:
Deze videokaart heeft maar 1 stroomaansluiting nodig en gaat (eigen ervaring) prima samen met de gekozen voeding.
Super, had ik niet aan gedacht.

Verwijderd

Verder ziet het er netjes uit. Misschien nog even kijken of het geheugen op de QVL lijst van Asus staat, Asus is altijd wat kieskeurig geweest met geheugen: https://www.asus.com/nl/M...70-I-GAMING/HelpDesk_QVL/

Acties:
  • Beste antwoord

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:12
Waarom een mini-ITX bord als er ook mATX in de behuizing past? En qua volume is de 280X groter dan een pricewatch: Fractal Design Define Mini C Black Tempered Glass Micro ATX en pricewatch: NZXT H400 Zwart. Kijk eens naar product: NZXT H200i als je mini-ITX wilt.

Dat met die kabel is niet het enige bij de Seasonic. Uitval bij gebruik met sommige videokaarten is een ander serieuzer probleem. Aangezien je tzt over wil naar 4K met, waarschijnlijk een swap naar een snellere meer verbruikende videokaart, adviseer ik een andere voeding te nemen die dit probleem niet heeft.
pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W
pricewatch: Cougar GX-F 550W
pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M
pricewatch: Corsair RM550x (2018)
of
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W

• MrBrickALot
Ik ben oorspronkelijk met een kleinere case begonnen in mijn planning waar alleen mini itx in paste. Wat is het voordeel om voor mATX te kiezen vs mini itx?

Ik had gekeken naar de Fractal case maar de reviews leken nogal wisselend en op het bovenste grid zit geen stoffilter. Ook vond ik de Corsair iets minder een standaard PC case dan de Fractal en dat beviel wel. De NZXT is zeker een mooi compact maatje, zal er nog even naar kijken.

[ Voor 48% gewijzigd door MrBrickALot op 19-07-2018 07:27 ]

Pagina: 1