Welk merk/type zonnescherm is dit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik kan mogelijk het volgende zonnescherm overnemen. Nu wil ik weten met wat voor kwaliteit scherm ik te maken heb, maar volgens de verkoper is er geen aanwijzing/sticker op de cassette van het zonnescherm te vinden en ook heeft hij de factuur niet meer. Het scherm zou 2499 euro gekost moeten hebben, en komt uit 2014 (verdere specs: electrische bediening, 5m breed, 2.5m uitval). Ik heb me al suf gezocht op afbeeldingen van zonneschermen en cassettes, maar zonder resultaat.

Iemand enig idee?

zonwering

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lTusjZOaiUK5pHOalRSj7NVk/medium.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 18-07-2018 22:01 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:59
http://www.bleekerzonwering.nl/knikarmscherm.php

Deed mij denken aan de Naos.
Verder een idee welke motor? Geeft wel een indicatie qua geld wat er aan uitgegeven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:30
Maakt het uit of ze er 1000, 2000 of 5000 euro aan uitgegeven hebben? Je kijkt toch naar de huidige waarde? Oftewel wat kost een vergelijkbaar scherm nu nieuw en haal daar 50-75% (of welk percentage dan ook) van af voor een oud tweedehands scherm. Bij de vergelijking moet je inderdaad wel even de specs goed vergelijken, maar de originele aanschafprijs (incl montage?) zou er niet toe moeten doen. Hetzelfde product bij een online discounter of een lokale speciaalzaak scheelt al snel 30-100% in de koopprijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:21
pirke schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 00:59:
Maakt het uit of ze er 1000, 2000 of 5000 euro aan uitgegeven hebben? Je kijkt toch naar de huidige waarde? Oftewel wat kost een vergelijkbaar scherm nu nieuw en haal daar 50-75% (of welk percentage dan ook) van af voor een oud tweedehands scherm. Bij de vergelijking moet je inderdaad wel even de specs goed vergelijken, maar de originele aanschafprijs (incl montage?) zou er niet toe moeten doen. Hetzelfde product bij een online discounter of een lokale speciaalzaak scheelt al snel 30-100% in de koopprijs...
Natuurlijk maakt dat uit. 8)7 Er is natuurlijk kwaliteit verschil. Hoe moet je ook een vergelijkbaar model vinden, als je het merk en type niet weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:30
Mijn opmerking is vooral: gegeven het merk en type, wat maakt het uit wat de ander betaald heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Purehz schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 00:48:
http://www.bleekerzonwering.nl/knikarmscherm.php

Deed mij denken aan de Naos.
Verder een idee welke motor? Geeft wel een indicatie qua geld wat er aan uitgegeven is.
Ik denk niet dat dit hem is. Bij de naos valt de voorkant van het scherm in de cassette. Je ziet op de foto van het onbekende scherm dat de voorkant meer op de cassette ligt in dichte toestand. Ik weet nog niet of het om een Somfy of andere motor gaat. Mits het geen Somfy is, lijkt me het niet een goed kwaliteit scherm. Of zijn er andere topmerk motoren?
pirke schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 00:59:
Het doet er niet toe wat er voor betaald is, maar het scherm wordt voor mijn idee voor een wat hoge prijs aangeboden. De huidige waarde vind ik lastig te bepalen zonder merk/type.

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 19-07-2018 07:30 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 04-07 06:01

Croga

The Unreasonable Man

De arm en aansluiting daarvan ziet er uit als het scherm wat wij hebben hangen. Daar weet ik zo ook het merk/type niet van maar die kostte indertijd, inclusief monteren, ongeveer €1100. Dus die prijs zou ik met een hele grote korrel zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Croga schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 07:36:
De arm en aansluiting daarvan ziet er uit als het scherm wat wij hebben hangen. Daar weet ik zo ook het merk/type niet van maar die kostte indertijd, inclusief monteren, ongeveer €1100. Dus die prijs zou ik met een hele grote korrel zout nemen.
Die ooit betaalde prijs neem ik ook inderdaad met een korrel zout. Enkel verwacht ik dat het dan wel een degelijk scherm is, maar daar heb ik eigenlijk nog geen goede onderbouwing voor. Die 1100 die je betaalde, voor welke maat was dit?

Vanmiddag krijg ik het scherm te zien. Zijn er dingen waar ik aan kan zien dat ik hier niet met een instapmodel gesloten-cassette-scherm te maken heb? Is er bij betere kwaliteit schermen bijvoorbeeld juist een ketting of metaalkabel voor het knikarm mechanisme?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 04-07 06:01

Croga

The Unreasonable Man

Tutti-frutti schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 07:52:
Die 1100 die je betaalde, voor welke maat was dit?
5500 breed, 2500 uitval inclusief somfy motor die ook meteen aangesloten werd op de bediening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:01
De knikarmbevestiging is niet per se uniek. Ik vind het ook wel lijken op onze Vernano bijvoorbeeld.

Voor onze 6.8m Verano, 2.5m uitval, Somfy motor met afstandsbediening hebben we inclusief montage iets van 2300+/-200 voor betaald.

De verschillen in deze markt tussen verkopers is enorm. De aanschafprijs is dus nietszeggend.

Waar het om gaat is wat je 2e hands er voor wil geven. Daarvoor is de originele aankoopprijs een ondergeschikte factor.

[ Voor 19% gewijzigd door Rukapul op 19-07-2018 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Rukapul schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:41:
De knikarmbevestiging is niet per se uniek. Ik vind het ook wel lijken op onze Vernano bijvoorbeeld.

Voor onze 6.8m Verano, 2.5m uitval, Somfy motor met afstandsbediening hebben we inclusief montage iets van 2300+/-200 voor betaald.

De verschillen in deze markt tussen verkopers is enorm. De aanschafprijs is dus nietszeggend.

Waar het om gaat is wat je 2e hands er voor wil geven. Daarvoor is de originele aankoopprijs een ondergeschikte factor.
Wat ik er voor wil geven ligt eigenlijk aan de staat en kwaliteit. Als ik een merk/model wist zou ik dat een stuk beter kunnen inschatten. Vanmiddag krijg ik het scherm te zien, maar ik vind het dan nog steeds lastig in te schatten met welke degelijkheid ik te maken heb. Ik ben geen expert en heb geen referenties en weet niet precies waar ik op kan letten. Ik hoop dan zelf alsnog het merk/model te kunnen achterhalen.

Momenteel wil de verkoper er minimaal 700 euro voor hebben. Dan heb ik een scherm met wandschakelaar, dus nog zonder AB (dat zou ik met domoticz+rfxcom zelf wel regelen). Het vervoer regelt hij dan wel. Voor mijn gevoel is dat dan toch aan de hoge kant, maar nog steeds.. lastig in te schatten zonder te weten wat voor merk/model het is.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-07 21:39

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

Niet zo zeer helpend v.w.b. identificatie van het merk/type zonnescherm, maar als ik € 2.500,- uitgeef aan iets wat normaal gesproken 10 tot 20 jaar mee moet gaan, dan begon ik er al mee de bon/factuur in 4-voud te bewaren. Al was het maar vanwege de garantie...

Ik weet niet of je de reden van de verkoop weet, maar tenzij ik zou gaan verhuizen naar een woning waar ik dat ding niet kwijt zou kunnen, én ik hem absoluut niet in de tuin/schuur/garage/opslag zou kunnen stallen tot ik er een betere prijs voor zou krijgen, ging dat ding bij mij zeker niet weg voor 25% van de aanschafprijs. Nogmaals, zo'n ding gaat normaal gesproken 10 tot 20 jaar mee, dus je maakt mij niet wijs dat je daar niet makkelijk nog € 1.200 - € 1.500 voor kan beuren.

E.e.a. uiteraard wel met de gedachte dat het een scherm is wat ook daadwerkelijk € 2.500,- gekost heeft, waar ik in dezen aan twijfel. Neemt niet weg dat enerzijds de originele aanschafprijs ondergeschikt is, het gaat erom wat jij wilt betalen. Anderzijds, als je € 700 voor een scherm van 4 jaar oud betaalt wat in nieuwstaat € 1.000,- was, dan zou ik dat ook fors vinden en wellicht een nieuw scherm overwegen, maar dat lijkt me wel een reëlere waardedaling/afschrijving als 75% in 4 jaar op iets wat er 10 - 20 mee moet gaan.

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrabel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-01 21:15
2014 is nog vrij recent. Bij welke winkel heeft de verkoper het zonnescherm gekocht? De winkel kan vast voor de verkoper opzoeken wat er geleverd is en een kopie van de factuur uitdraaien.
Is het zonnescherm geregistreerd bij de winkel/fabrikant? Op sommige motoren zit bijvoorbeeld 5 jaar garantie en die is nog niet om. Dit is wel belangrijk om te weten i.v.m. eventuele toekomstige garantieclaim.
Heeft de verkoper nog wel een bankafschrift (met bedrag en naam winkel)? Financiele administratie bewaar je toch wel tenminste 5 jaar. En anders is het nog wel bij de bank op te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:33
Croga schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 07:58:
[...]

5500 breed, 2500 uitval inclusief somfy motor die ook meteen aangesloten werd op de bediening.
En welke firma kan ik hiervoor benaderen? :*)

Om je nog een kleine referentie te geven qua prijs. In 2015 heb ik voor een 5,5x3mtr scherm uit 2014 (volledige cassette, standaard motor) €400,- betaald ("nieuwprijs €1300,-) natuurlijk geen idee wat daarvan waar was maar hij was erg mooi en loodzwaar. Mensen gingen verhuizen en konden hem niet meenemen.

Alles in uitstekende staat, was alleen geen Somfy motor maar een of ander kreng wat lastig (lees: niet meer) stapsgewijs te stellen was. Stond echter allemaal goed voor het terras wat we bij dat huis hadden en waren er erg blij mee. Heb toen offertes gehad tussen €1900-€2900 voor een soortgelijk scherm.

Het scherm is vergelijkbaar met de foto die jij hebt geplaatst alleen de cassette had een wat rondere vorm. Was een scherm van de firma SunGo uit Lopik (destijds voor controle nog even gevraagd hoe zij de motor hadden aangesloten).

[ Voor 62% gewijzigd door Erwin op 19-07-2018 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Bedankt allen voor jullie antwoorden/ervaringen/inzichten. Het scherm komt van een winkel uit Helmond en ik heb inmiddels wat winkels uit Helmond benaderd per email met de vraag of zij het scherm herkennen.
Ik denk dat ik niet akkoord ga met de vraagprijs van 700 euro, omdat dit voor mijn idee te dicht bij de prijs van een nieuw scherm ligt. Enkel wacht ik eerst nog af wat de bezichtiging gaat opleveren. Daar post ik dan nog een update van.

@Erwin Daar had je een mooie deal mee te pakken dan zeg. Zoiets ben ik ook naar op zoek ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
En ik heb al antwoord... de eerste denkt een budget Rainbowsol scherm.

Afbeeldingslocatie: http://www.zonweringconcurrent.nl/images/media/afbeeldingen/merk/rainbow/rainbow-marbella.jpg

Dat zou best wel eens kunnen als ik dat met deze cassette (Rainbow Marbella) vergelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Tutti-frutti op 19-07-2018 11:12 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Zojuist het scherm gezien. Ik heb uitgelegd hoe en wat, en toen ik de waarschijnlijke dealer noemde werd bevestigd dat het daar vandaan komt. Daar worden onder anderen schermen verkocht die bestaan uit restanten van kapotte schermen. En ik denk dat dat hier ook het geval is geweest. In vergelijking met zo'n Rainbow scherm mist het de sierkleppen aan de zijkant. Het had al wat roest onder de lak (overgespoten?) en waarschijnlijk komt de voorbalk van het scherm van een ander scherm, waardoor hij niet helemaal matcht met de cassettes zoals op internet.
Iemand is hier in ieder geval goed voor de gek gehouden, maar ik ben blij dat ik hem niet heb gekocht :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:33
Croga schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 07:36:
Jammer dat ik geen reactie meer van je krijg over dit scherm (en op mijn PB). Wat is je toevoeging aan het topic dan waard? Heb ernstig mijn twijfels of je zo'n scherm met Somfy motor voor die prijs kan verkrijgen.
Pagina: 1