Tweedehandse of refurbished externe harde schijf 1TB

Pagina: 1
Acties:
  • 1.441 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1095801

Topicstarter
Beste mensen,

Voor mijn MacBook ben ik op zoek naar een goede externe harde schijf van 1TB.
Nu vind ik dat we met zn allen natuurlijk erg veel (goede) elektronica wegpleuren en probeer ik oog te hebben voor het milieu. :*)

Daarom ben ik op zoek naar een site of plek waar goede tweedehands externe harde schijven verkocht worden (Marktplaats dat begrijp ik, maar ik ben altijd erg wantrouwig), of naar een site waar ze refurbished externe harde schijven verkopen.

Rondzoeken op internet heeft mij vooralsnog weinig resultaat opgeleverd helaas en ook ben ik niets bruikbaars tegengekomen op dit forum.

Graag jullie ervaringen en tips! En bij voorbaat dank!

PS: ook ben ik op zoek naar een nieuw Tablet met een pen voor Photoshop gebruik, dus een dergelijke site kan mij misschien ook hierbij helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:34
Tweakers V&A? Genoeg te vinden van betrouwbare Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-05 23:52
Denken aan het milieu is natuurlijk goed, maar je data veilig opslaan is ook erg belangrijk.

Ik zou niet snel een 2ehands harde schijf kopen. Ook al is het dan "refurbished".
Dat hele refurbished betekent vaak ook vrij weinig. Bij een harde schijf betekent het voor mijn gevoel helemaal weinig. Wat hebben ze er mee gedaan? Je kan eigenlijk helemaal niets "refurbishen" aan een harde schijf.

[ Voor 30% gewijzigd door WEBGAMING op 18-07-2018 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 01:31
Het is ook een beetje afhankelijk van wat ze "refurbished" noemen.

Zijn het "opgelapte" oude schijven?
Is het opgeknapte productieafkeur? en op welke gronden was het afgekeurd?

als er schijven van de band komen met defecte printen, of beschadigingen aan de behuizing oid. Dat is prima te fixen. De schijf is verder gewoon nieuw.

Een oude gebruikte schijf oplappen kan volgens mij nooit uit.

edit:
Verder zou ik het prima aandurven om een tweedehands/refurb schijf te nemen van een betrouwbare verkoper. Schijven blijven altijd een risico.

Er gaan ook nog altijd bergen nieuwe schijven stuk in het eerste jaar. In alle gevallen moet je gewoon zorgen voor een fatsoenlijke backup

[ Voor 26% gewijzigd door timberleek op 19-07-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-05 20:16
Wat wil je met die externe harde schijf gaan doen?
Komen er bestanden op die niet weg mogen (data, backups enz.) of bestanden die je al ergens anders hebt staan of die verloren mogen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADRIGUZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02:54
Kijk eens bij WD, hier staan schijven die opnieuw gecertificeerd zijn. Vertrouwde verkoper in principe.
Echter alleen niet direct 2e hands..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Maar eens beginnen bij de https://tweakers.net/aanbod/. Dicht bij gebrek aan eigen uitzoekwerk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.