Feedback ivm gaming PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kim Jong-Tom
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-01-2024
Ben aan het kijken voor een nieuwe gaming PC die ik zou samenstellen.
Heb mij vooral gebaseerd op jullie 'Best-buy-guide' van de maand juli.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ben zelfstandig elektricien dus schema's tekenen met tekenprogramma 'Trikker', offertes opstellen alsook gamen (Pub G, GTA, Dirt, Civilization,...) Van alles dus een beetje.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maakt niet veel uit. Wil gewoon waar voor mijn geld. Moet zeker niet het beste zijn. Gewoon een goede PC die niet struggled voor een zwaar programmaatje.

Voorlopig ben ik tot het volgende bekomen:

Processor Amd Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire Koeler
Moederbord Asrock AB350M Pro4
Videokaart Gigabyte GeForce GTX 1060 6GB Windforce OC
SSD Kingston SSD A400 480GB
Behuizing Fractal Design Define S Black
Werkgeheugen G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3000Mhz
Voeding Seasonic Focus Gold 450W

Graag had ik jullie advies hierover gekregen.
Ook ben ik nog op zoek naar een goede monitor aansluitend op deze samenstelling.

Alvast bedankt

[ Voor 23% gewijzigd door Kim Jong-Tom op 18-07-2018 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er lijkt het een en ander toe te voegen aan je startpost; mogelijk wil je even de sticky topics in Desktop Aankoopadvies doornemen en iets meer informatie verstrekken? Onder andere budget en type games zouden erg helpen want met de PC kan je zonder enige issue Patience opstarten; dat zou zelfs goedkoper kunnen ;)

Op basis van je samenstelling, zal je op zoek kunnen naar een monitor met 1920x1080 en een refresh-rate tot ongeveer 75Hz. En wat is "goed"; dat zal vast in wat reviews terug te vinden zijn en ook in de BBG is erover gesproken: reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2018 ?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kim Jong-Tom
Ik dacht aan een monitor Iiyama G-Master G2730HSU-B1 en een toetsenbord Corsair K55 RGB.
Iemand ervaring hiermee? En is dit een juiste combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:30
Kim Jong-Tom schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:40:
Ik dacht aan een monitor Iiyama G-Master G2730HSU-B1 en een toetsenbord Corsair K55 RGB.
Iemand ervaring hiermee? En is dit een juiste combinatie?
Combinatie van toetsenbord en beeldscherm zal waarschijnlijk werken. Als je het toetsenbord wilt proberen zou ik gewoon naar een winkel gaan waar ze hem als showmodel hebben. Voor de rest zou je reviews kunnen lezen.

Combinatie van beeldscherm en videokaart is prima. 1060 is goed voor Full HD.

edit:

Heb je bewust gekozen voor een moederbord met Micro ATX formaat? Je behuizing kan een ATX formaat aan.
Micro ATX is ietsje kleiner en in het algemeen misschien iets beperkter qua aansluitingen of mogelijkheden. Buiten dit om staat het naar mijn mening ook wat ''leeg'' in een behuizing Dit is natuurlijk geen probleem als het een gesloten behuizing is.

[ Voor 24% gewijzigd door dogtagz op 19-07-2018 16:48 ]

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kim Jong-Tom
In de BBG gelezen dat het moederbord minder uitmaakt. Dat je gerust kunt besparen op het moederbord. ATX blijkt iets duurder te zijn dacht ik. Zou ik dan toch eerder voor een ATX gaan? Voor welke reden? En welke type beveel je mij dan aan?

Wat bedoel je precies met 'leeg'. Gelieve meer uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:16
Een pricewatch: XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB of pricewatch: Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB is aan te raden in combinatie met een monitor die Free sync ondersteund.
De Iiyama G-Master G2730HSU-B1 ondersteund freesync, dus dat zou kunnen.
Echter zou ik eerder voor de pricewatch: LG 27MP59G-P Zwart gaan, die heeft een IPS paneel en is goedkoper.

Deze monitor is net nieuw en ook interessant, maar die is wel een slag groter: pricewatch: AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart
Ook duurder, maar dat is het meer dan waard.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:30
Kim Jong-Tom schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 17:43:
In de BBG gelezen dat het moederbord minder uitmaakt. Dat je gerust kunt besparen op het moederbord. ATX blijkt iets duurder te zijn dacht ik. Zou ik dan toch eerder voor een ATX gaan? Voor welke reden? En welke type beveel je mij dan aan?

Wat bedoel je precies met 'leeg'. Gelieve meer uitleg.
Met leeg bedoel ik daadwerkelijk de ruimte die opgevuld wordt in een behuizing.

Bijvoorbeeld één persoon in een limousine in plaats van 4 personen in een polo.

Ik heb dit moederbord vergeleken met vergelijkbare moederborden van dezelfde prijs op ATX formaat, het verschil is inderdaad minimaal. (meer 3,5mm aansluitingen, 3/4 pin case fan headers of led verlichting). Qua moederbord zou je dus goed zitten. Vooral als ze het in een BBG hebben geadviseerd.

Deze moederborden had ik bekeken.
https://tweakers.net/pricewatch/750131/msi-b350-pc-mate.html
https://tweakers.net/pric...te-ga-ab350-gaming-3.html
https://tweakers.net/pric...77/asrock-ab350-pro4.html

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kim Jong-Tom
Bedankt voor de info.
Ik ben dus tot het volgende bekomen.

Processor Amd Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire Koeler
Moederbord ASRock AB350 Pro4
Videokaart Gigabyte GeForce GTX 1060 6GB Windforce OC
SSD Kingston SSD A400 480GB
Behuizing Fractal Design Define S Black
Werkgeheugen G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3000Mhz
Voeding Seasonic Focus Gold 450W
Monitor LG 27MP59G-P Zwart
Toetsenbord Corsair K55 RGB

Had eerder de voorkeur om voor een TN paneel te gaan. Maar na het lezen van dit https://be.hardware.info/...panels-en-lcd-technologie toch besloten om Johans idee te volgen en gekozen voor IPS.

Tegenstanders mogen gerust nog hun mening geven! Eventuele tips zijn welkom. _/-\o_
Pagina: 1