na verbinding met 56k6 modem pc traag ?

Pagina: 1
Acties:

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 10:39
Het volgende probleem :

Een cyrix 233 mhz machine met onboard sound en videokaart heeft het volgende probleem.

Het installeren van een rockwell 56k6 modem verliep vlekkeloos. Vervolgens wil ik met dat modem internet op, werkt ook. alleen de computer wordt heeeeeel erg sloom. lijkt wel of win98 op een xt 4.77 mhz draait.

Irq-conflicten of i.d. niet gevonden, zodra ik de verbinding verbreek loopt hij weer perfect. Iemand een idee ?

Verwijderd

Lijkt me een typisch geval van een software modem.
Snel een ander modem kopen. Scheelt hooguit een tientje of twintig gulden op je modem maar dan heb je wel iets fatsoenlijks

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
inderdaad.
Met zo'n systeem, altijd navragen of ze een "hardware"modem hebben, zodat je CPU veel minder hoeft te doen. Software matig is voor jou echt te "zwaar".

Liever een modem van minimaal 65 gulden ofzo. Dan traag internetten natuurlijk.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 10:39
Het probleem doet zich ook voor bij een intern 33k6 modem, ik zal morgen even bekijken of dit ook inderdaad een software-modem is... zo ja laat ik het even weten..

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
zal toch es naar de irq`s kijken of je em niet gedeeld of conflict hebt

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Er is een programmatje dat wordt opgestart zodra er een modemverbinding wordt gemaakt (rnaapp geloof ik). Probeer deze eens af te sluiten (via Ctrl-Alt-Del) misschien dat het dan beter gaat.

Verwijderd

Na wat modem probleempjes bij m'n ouders heb ik bij hen mijn oude externe Diamond modem aan gesloten en nu werkt het prima. Hij is weer helemaal stabiel.

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 00:19 schreef Slaapkop het volgende:
Lijkt me een typisch geval van een software modem.
Snel een ander modem kopen. Scheelt hooguit een tientje of twintig gulden op je modem maar dan heb je wel iets fatsoenlijks
Hier kan ik het wel mee eens zijn, als je zekerheid wilt hebben dan moet je gewoon een ISA modem kopen heb je altijd beet.

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 07:50 schreef Whoppa het volgende:

[..]

Hier kan ik het wel mee eens zijn, als je zekerheid wilt hebben dan moet je gewoon een ISA modem kopen heb je altijd beet.
Of een externe modem

Verwijderd

Koop een extern modem, altijd beter in een tragere pc dan intern. en extern zijn altijd hardwaremodems, zodat je geen kans hebt dat een verkoper je een soft als hardwaremodem verkoopt

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op woensdag 18 juli 2001 12:11 schreef blueeyes het volgende:

[..]

Of een externe modem
Of kabel/adsl nemen :D

oke flauw >:)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Pagina: 1