Windows 7 - Service pack 1, non stop asking for reboot?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Sinds kort vraagt mijn PC non stop of ik mijn PC wil rebooten, want Windows update heeft nieuwe updates geïnstalleerd en vereist een reboot. Nu is het probleem zo dat een reboot niet helpt. Ik heb al meerdere malen en op verschillende dagen de PC een reboot gegeven. Toch blijft het probleem elke keer terug keren. Kan iemand mij hierbij helpen?

Wat heb ik gedaan?

- Reboot (meerdere malen)
- Naar updates laten zoeken, geen updates gevonden
- Update service stop gezet en de SoftwareDistribution\Download map leeggegooid, service starten en een reboot
- RegKey aangepast: KEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\Auto
Update\RebootRequired waarde naar 0 gezet.
- Hotfix geïnstalleerd (KB3020369)
- SFC /scannow
- Logboeken door gekeken, hier vond ik alleen dit: hp client services event id 0
- Herstel punt heb ik niet

Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welke PC? Recent wilde je een nieuwe kopen en, met enige nuance, Windows 7 is daar niet helemaal geschikt meer voor.

Even je topicstart voorzien van extra info.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
MAX3400 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:28:
Welke PC? Recent wilde je een nieuwe kopen en, met enige nuance, Windows 7 is daar niet helemaal geschikt meer voor.

Even je topicstart voorzien van extra info.
Ik vind het niet echt belangrijk om welke PC het gaat. Ik probeer mijn familie/vrienden/buren te helpen met hun ICT vragen. Het gaat ook niet om een PC die in mijn wenslijst staat of die ik heb gekocht namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
erwin26 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:35:
[...]

Ik vind het niet echt belangrijk om welke PC het gaat. Ik probeer mijn familie/vrienden/buren te helpen met hun ICT vragen. Het gaat ook niet om een PC die in mijn wenslijst staat of die ik heb gekocht namelijk.
Wij wel... Tenminste als je goed antwoord wilt... :O

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

[...]

Als je mensen wilt helpen, maak je een backup van de data, installeer je windows opnieuw en de applicaties ook en zet je de backup van de data weer terug.
"Een" pc die windows 7 draait is al gauw 10 jaar oud en heeft al vele generaties soft-, crap- en malware voor z'n kiezen gehad. Leuk dat jij dat wilt troubleshooten, maar m.i. help je daar niemand mee

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Brahiewahiewa schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:32:
[...]

Als je mensen wilt helpen, maak je een backup van de data, installeer je windows opnieuw en de applicaties ook en zet je de backup van de data weer terug.
"Een" pc die windows 7 draait is al gauw 10 jaar oud en heeft al vele generaties soft-, crap- en malware voor z'n kiezen gehad. Leuk dat jij dat wilt troubleshooten, maar m.i. help je daar niemand mee
W7 is op PC’s geleverd tot in 2016, dus 10 jaar hoeft niet van toepassing te zijn. Maar verder ben ik het met je eens. Als het meer dan een uur werk is om de oorzaak vast te stellen, formatteren die handel en opnieuw opbouwen. Daar win je het meeste mee.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 09:29

denPes

delete account

[...]

probeer met WSUS de pc offline te updaten. Werkt sowiezo beter dan de standaard windows 7 update. En, als dat niet werkte, als laatste redmiddel In-Place Upgrade

Ondanks dat ikzelf nog Win7 draai op mijn game pc, zou ik niet echt meer iemand voort helpen met win7 te troubleshooten. de kwaliteitscontrole is namelijk ver achteruit gegaan bij MS op dat gebied. Plus win7 is een beetje een gatenkaas geworden als je niet de kennis hebt van de onderliggende protocollen en services binnen win7 (bij mijn win7 install ziijn alle win7 protocollen/frameworks er vakkundig uitgesloopt, en een hoop services verwijderd voor zover mogelijk, of disabled). Dus die persoon kan beter overgaan naar win10 of iets anders. ( edit, de "gratis" downgrade van win7->win10 kan nog altijd)

[ Voor 13% gewijzigd door denPes op 19-07-2018 10:29 ]

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Brahiewahiewa schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:32:
[...]

Ik weet niet wat jij op je PC hebt staan maar voor mij is het minimaal 2 werkdagen werk om alles weer een beetje in te richten.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

MrMonkE schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:22:
[...]

Ik weet niet wat jij op je PC hebt staan maar voor mij is het minimaal 2 werkdagen werk om alles weer een beetje in te richten.
Ja, voor een gemiddelde tweaker-pc wel. Maar voor de pc van je buurvrouw? Dat heb je met windows zelf en office toch wel gehad?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09 13:11
Brahiewahiewa schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:42:
[...]

Ja, voor een gemiddelde tweaker-pc wel. Maar voor de pc van je buurvrouw? Dat heb je met windows zelf en office toch wel gehad?
Dat kan sterk varieren. Als ik de pc van mn ouders onder handen wil nemen. Moet ik ze eerst de opdracht geven al hun bestanden na te pluizen op wat ze willen houden. Na 2 reinstalls van windows 7 (lees geen clean installs) gedaan door n beunhaas staat er zoveel meuk op. O.a. 3x "mijn documenten" for some reason, dat ik er geen wijs uit wordt wat wat is. Ik heb ze dat ook al 3x gezegd, dat was 3 jaar geleden :') nog steeds niets verder.

Ik zou ook echt niet meer proberen windows 7 te repareren. Het gaat er niet beter op worden en er is een goede kans dat windows10 ook wel draait. (Zolang de cpu het ondersteund draait het zelfs met minder dan het minimum aan ram :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:37
Op Seven Forums staat een uitgebreidere procedure om Windows Update en haar geschiedenis te resetten. Het is optie drie van deze pagina: https://www.sevenforums.c...windows-update-reset.html .

Je kunt ook de System Update Readiness tool proberen: https://support.microsoft...r-system-update-readiness . Zet deze aan en laat het zijn werk doen. Reken er op dat de tool half uur bezig is; doe in die tijd wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batch
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-07 09:43
Start een opdrachtprompt en typ

CHKDSK C: /F

Typ Y op de vraag of je dit wilt inplannen als je de pc de volgende keer opnieuw start. Herstart de computer en laat CheckDisk z'n werk doen. Misschien is het daarna opgelost.
Pagina: 1