Hoe schermvullend cijfer in beeld krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Ik help mee met de Bingo als vrijwilliger, ik heb me over de laptop en bingo software en beamer ontfermd. Op de laptop zit XP Mediacenter met SP3. (Heb al W10 geprobeerd maar dat was 1 en al ellende omdat de laptop al ruim 15 jaar oud is of zo en veel stuurprogrammas werkten niet.) Laptop wordt verder nergens anders voor gebruikt en er is geen WiFi of ethernettoegang dus besmet worden zal ie niet. Hij werkt verder goed.

Echter loop ik nu tegen iets aan waar ik geen eenvoudige oplossing voor weet. Er zitten aantal dove mensen in de zaal die dus op hun visuele vermogen afgaan. Tussen de bingo door word er lotto gespeeld. Mijn idee is om een mapje aan te maken met daarin afbeeldingen van cijfer 1 tot en met 125. Bij voorkeur achtergrond zwart en de cijfers wit.

In Word is de maximale cijfergrootte 72 wat amper een kwart van het scherm is. Het moet echt schermvullend zijn op de beamerscherm zodat ook de mensen die achterin zitten het kunnen lezen zoals de getallen die door de bingosoftware worden weer gegeven. Er moet echter wel duidelijk verschil te zien zijn tussen de Bingo en de Lotto.

Iemand opperde om elk cijfer dat al op 72 staat in Word en daarop in te zoomen en dan te printscreenen en uit te knippen met paint of zo. Dat kan ook maar is wel erg veel werk en niet helemaal zoals ik het wil. Weet iemand van jullie een handigere nettere oplossing?

Dus nog 1 keer: wat wil ik? Een mapje met daarin 1 tot en met 125 die aangeklikt kunnen worden en getoont worden op de beamerscherm.

Of als dat mogelijk is (via een extern programmaatje of zo): schermvullend typen op de beamer.

[ Voor 4% gewijzigd door SOTD op 18-07-2018 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 10:27
Als je graag met Word wilt blijven werken, kun je in het scherm waar je de lettergrootte op 72 zet, zelf ook een getal invullen. Hier kun je dus prima een getal invullen dat een stuk groter dan 72 is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Word, 72 pt font, inzoomen tot 400% 500%

[ Voor 14% gewijzigd door downtime op 18-07-2018 14:59 . Reden: Maximum zoom is niet 400 maar 500% ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:58
Dit zou ook in Powerpoint kunnen. Als je een extern scherm (zoals beamer) gebruikt kun je live typen en zie je het direct op de beamer, en dit kan ook beeldvullend (lettergrootte niet gelimiteerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:41

WCA

Kan je niet gewoon een powerpoint maken met op elke slide een nummer van 1 t/m 125, en dan de slides in willekeurige volgorde laten afspelen?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
MrCostanzo schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:56:
Als je graag met Word wilt blijven werken, kun je in het scherm waar je de lettergrootte op 72 zet, zelf ook een getal invullen. Hier kun je dus prima een getal invullen dat een stuk groter dan 72 is :)
Oh dat wist ik niet. Maar blijft toch wel veel werk om elk cijfer te printscreenen en naderhand uit te knippen (vensterbalk en randen wil ik eigenlijk niet zien). Als het echt echt niet anders kan doe ik het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Powerpoint?

126 slides maken en met cijfer+enter ga je snel naar de juiste slide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
GreNade schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:01:
Kan je niet gewoon een powerpoint maken met op elke slide een nummer van 1 t/m 125, en dan de slides in willekeurige volgorde laten afspelen?
Ze hebben zo een ronddraaiend ballenbak (zoals echte Lotto) dus nu ineens via Powerpoint willekeurige getallen laten verschijnen lijkt me dat teveel mensen hierop tegen zullen zijn. Heb overigens geen enkele ervaring met powerpointprojectjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

SOTD schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:03:
[...]

Ze hebben zo een ronddraaiend ballenbak (zoals echte Lotto) dus nu ineens via Powerpoint willekeurige getallen laten verschijnen lijkt me dat teveel mensen hierop tegen zullen zijn. Heb overigens geen enkele ervaring met powerpointprojectjes.
In dat geval de oplossing van @jadjong

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
jadjong schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:01:
Powerpoint?

126 slides maken en met cijfer+enter ga je snel naar de juiste slide.
Dat zou ik kunnen doen ja, maar moet ik dan niet office gaan kopen voor de powerpoint om die te bedienen op de laptop? Laptop is XP MCE SP3.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gewoon een camera op het balletje zetten. De camera op de beamer aansluiten. Klaar.

Werkt voor de lotto en bingo balletjes.

Het leven kan zo makkelijk zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door DJMaze op 18-07-2018 15:07 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
If you have a Microsoft account (hotmail.com, outlook.com, live.com, msn.com) or an Office 365 work or school account, you can view and edit a presentation for free in a web browser by saving the file to OneDrive or Dropbox and using PowerPoint Online to open it.
*edit.... maar dit werkt niet zonder de internet verbinding die je niet had.... :O

[ Voor 8% gewijzigd door mhoogendam op 18-07-2018 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09:29
SOTD schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:05:
[...]

Dat zou ik kunnen doen ja, maar moet ik dan niet office gaan kopen voor de powerpoint om die te bedienen op de laptop? Laptop is XP MCE SP3.
Als je word op de laptop hebt staan staat er vaak ook al powerpoint op, aangezien dit onderdeel is van hetzelfde office pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
DJMaze schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:06:
Gewoon een camera op het balletje zetten. De camera op de beamer aansluiten. Klaar.

Werkt voor de lotto en bingo balletjes.

Het leven kan zo makkelijk zijn.
Ik voel hier niks voor, dan zou ik een hele lange kabel moeten hebben, en de camera zou niet mogen bewegen en de bal moet stil liggen en precies de goede kant op wijzen want er zitten ook nog eens ernstig slechtzienden in de zaal.

Bedankt voor je inbreng maar het leven is toch niet zo makkelijk voor mij. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-06 01:27

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Je zou het vergrootglas eens kunnen proberen :)
https://www.nhs.uk/access...screen-in-Windows-XP.html

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Maak een tweetal webpagina's, één om het getal te selecteren en één om het weer te geven. Dan kun je volledig losgaan met de styling.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Pelkie schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:07:
[...]

Als je word op de laptop hebt staan staat er vaak ook al powerpoint op, aangezien dit onderdeel is van hetzelfde office pakket.
Word (of Office) staat op mijn eigen pc dat gewoon thuis staat. Laptop is van de organisator van de Bingo dat tussen hun huis en de Bingo plek pendelt en als het nodig is bij mij thuis staat om hier en daar wat te installeren.

Mijn voorkeur gaat uit naar een gratis oplossing ipv een dure Office licentie aan te schaffen voor een powerpointpresentatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:43

TDB

magnifier die met Windows XP wordt meegeleverd, anders http://magnifier.sourceforge.net/

PSN: TDBtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:11

heuveltje

KoelkastFilosoof

SOTD schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:12:
[...]

Word (of Office) staat op mijn eigen pc dat gewoon thuis staat. Laptop is van de organisator van de Bingo dat tussen hun huis en de Bingo plek pendelt en als het nodig is bij mij thuis staat om hier en daar wat te installeren.

Mijn voorkeur gaat uit naar een gratis oplossing ipv een dure Office licentie aan te schaffen voor een powerpointpresentatie.
Zoals @MrCostanzo al zei : In wordpad (wat standaard in windows zit) en MS word kun je de lettergrote gewoon zelf invullen.
Lettergrote op 512 zetten en je bent schermvullend bezig.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

SOTD schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:05:
[...]

Zet je er OpenOffice of LibreOffice op, da's gratis.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan pak je toch OpenOffice of LibreOffice. Die zijn gratisch, en zeker voor wat jij doet primat e gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:56

Wailing_Banshee

You're Next

CodeCaster schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:11:
Maak een tweetal webpagina's, één om het getal te selecteren en één om het weer te geven. Dan kun je volledig losgaan met de styling.
Ik zou één HTML pagina maken, met daarin een tekstboxje waar je een getal kunt invullen, die dmv javascript megagroot weergegeven wordt. Geen pakketten nodig, alleen een browser...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TDB schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:16:
magnifier die met Windows XP wordt meegeleverd, anders http://magnifier.sourceforge.net/
Dit

Windows toets + U
utilities
dan vergrootglas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
SOTD schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:09:
Ik voel hier niks voor, dan zou ik een hele lange kabel moeten hebben, en de camera zou niet mogen bewegen en de bal moet stil liggen en precies de goede kant op wijzen want er zitten ook nog eens ernstig slechtzienden in de zaal.

Bedankt voor je inbreng maar het leven is toch niet zo makkelijk voor mij. :>
Ehm... even creatief zijn. Je kan het balletje prima in een kuiltje op een "stellage" leggen en boven de stellage de camera.
Het schommelt niet en zodra men een nieuw balletje heeft wissel je het balletje om.
Als je niet met hout en schroeven kan werken begrijp ik het wel.

Die kabel kan ook draadloos ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Wailing_Banshee schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:17:
[...]

Ik zou één HTML pagina maken, met daarin een tekstboxje waar je een getal kunt invullen, die dmv javascript megagroot weergegeven wordt. Geen pakketten nodig, alleen een browser...
Heb je het topic wel gelezen? TS weet niet eens dat je in Word zelf een fontgrootte kan invoeren en daarvan verwacht je dat ie javascript kan schrijven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wailing_Banshee schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:17:
[...]

Ik zie een laptop en een beamer voor me. Eén browserwindow op het laptopscherm waarop het getal wordt gekozen of ingevuld, en één fullscreen browserwindow op de beamer (secundair scherm) om het getal schermvullend weer te geven. Via JavaScript kan het ene window het ander updaten.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Droefsnoet schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:19:
[...]

Heb je het topic wel gelezen? TS weet niet eens dat je in Word zelf een fontgrootte kan invoeren en daarvan verwacht je dat ie javascript kan schrijven? :P
Dat is iets wat ook even gevraagd kan worden natuurlijk.

Als men het mij vriendelijk vraagt, zet ik zoiets wel even op hoor.
CodeCaster schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:20:
[...]

Ik zie een laptop en een beamer voor me. Eén browserwindow op het laptopscherm waarop het getal wordt gekozen of ingevuld, en één fullscreen browserwindow op de beamer (secundair scherm) om het getal schermvullend weer te geven. Via JavaScript kan het ene window het ander updaten.
Ik had bijna hetzelfde voor mijn geest, alleen dan met zowel op de beamer als op de laptop hetzelfde scherm :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Droefsnoet schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:19:
[...]

Amen. O+

Kan ook geen websites bouwen. Hooguit ben ik een computerbouwer en probleemoplosser. Kan ook uit de voeten met DOS/prompt en regedit. Mag ik nog wel lid blijven van tweakers? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Wailing_Banshee schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:26:
[...]

[...]

Ik had bijna hetzelfde voor mijn geest, alleen dan met zowel op de beamer als op de laptop hetzelfde scherm :D
Dat laatste klinkt beter, de organisator is een dametje van 68 dat slepen van ene scherm naar een andere niks vind. Dus voor nu heb ik "kopie van origineel scherm" aangezet ipv extern blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
SOTD schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:32:
de organisator is een dametje van 68
Ben je dan wel zeker dat ze het juiste getal "typt" om te tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
DJMaze schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:19:
[...]

Ehm... even creatief zijn. Je kan het balletje prima in een kuiltje op een "stellage" leggen en boven de stellage de camera.
Het schommelt niet en zodra men een nieuw balletje heeft wissel je het balletje om.
Als je niet met hout en schroeven kan werken begrijp ik het wel.

Die kabel kan ook draadloos ;)
Kom ik met een camera dat misschien niet eens op XP werkt aangelopen en een stellage en de balletjes moeten perfect liggen zodat ze zelfs achterin het kunnen lezen, nee ik voel er echt niks voor. Is wel modern en zelfs een beetje luxe en dit is geen professionele Bingo/Lotto waar de budget stukken groter is. Zelfs de Lottomachine is handbediend met zo een hendeltje. Het zijn allemaal vrijwillgers en liever had ik een nieuwe of redelijk nieuwe laptop gezien maar dat zit er dus niet in. Hetzelfde geldt voor een Officelicentie (en ja er zijn gratis alternatieven, ik heb het gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Overigens heren, ik had een stormloop aan reacties niet verwacht. Vind het geweldig hoe er mee gedacht wordt. Hulde!

In PB is iemand wel bezig met een scriptje, ik ben benieuwd hoe ver ie ermee komt en hoe het uit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
DJMaze schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:38:
[...]

Ben je dan wel zeker dat ze het juiste getal "typt" om te tonen?
Haha, ja dat dan weer wel. Dat ziet ze toch zelf op het laptopscherm staan wat ook op de beamerscherm wordt weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-04 16:30

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

SOTD schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:41:
Overigens heren, ik had een stormloop aan reacties niet verwacht. Vind het geweldig hoe er mee gedacht wordt. Hulde!

In PB is iemand wel bezig met een scriptje, ik ben benieuwd hoe ver ie ermee komt en hoe het uit gaat zien.
De vraag is meer hoever je wilt gaan. Met een scriptje zijn de opties natuurlijk oneindig.

Had tijdje geleden dit ff snel in elkaar gezet om iemand iets te leren, heeft een beetje het zelfde idee.

https://stijnotten.nl/tweakers/een_hele_simpele_test.html

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ehm, de getallen in PowerPoint schermvullend maken, exporteren als losse afbeeldingen en dan gewoon een mapje met losse afbeeldingen maken? Dan kun je met de pijltjes heel rap door een fullscreen photoviewer heen gaan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Jeroenneman schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:45:
Ehm, de getallen in PowerPoint schermvullend maken, exporteren als losse afbeeldingen en dan gewoon een mapje met losse afbeeldingen maken? Dan kun je met de pijltjes heel rap door een fullscreen photoviewer heen gaan.
Is wel een optie, moet ik wel ff leren hoe Powerpoint werkt, gewoon domweg filmpjes afspelen dat in pps gemaakt is kan ik natuurlijk wel maar heb nooit zelf 1 gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 21:40
SOTD schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:53:
In Word is de maximale cijfergrootte 72 wat amper een kwart van het scherm is
De hoogste voorgedefineeerde waarde is inderdaad 72.
Dit je kan echter elke waarde invullen welke je wilt 72 is inderdaad "klein", maar 500 komt volgens mij aardig in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

0stone0 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:45:
[...]

De vraag is meer hoever je wilt gaan. Met een scriptje zijn de opties natuurlijk oneindig.

Had tijdje geleden dit ff snel in elkaar gezet om iemand iets te leren, heeft een beetje het zelfde idee.

Dit lijkt mij een prima oplossing voor de TS, een heel office pakket installeren om een getal weer te geve is nogal overkill imho..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

https://dummyimage.com/

Goed, ben je nog steeds een ~10 minuten bezig, maar heb je instant plaatjes :)

https://dummyimage.com/1920x1080/000/fff&text=2
Directe URL, gewoon de 2 aan het einde vervangen door 3, 4, 5 etc.

Wil je dan echt leuk bezig zijn,
https://github.com/kingkool68/dummyimage
Staat de source, zou je zelfs een forearch loop kunnen maken die meteen die 125 afbeeldingen voor je maakt en opslaat :)

Of gewoon lokaal WAMP erop gooien, quick&dirty iframe setup maken met een kleine balk bovenin waar je het cijfer kan typen en eronder dus groot de afbeelding komt (jaja, html1.0, who cares). Browser full-screen zetten, heb je hem nog dynamisch ook :)

Edit, denk dat je zit zelfs zonder WAMP kan doen en enkel html en beetje javascript.

[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 18-07-2018 16:01 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mocht je kunnen en willen programmeren (of naja, scripten) dan kan je desgewenst ook een schermvullende applicatie maken met iets simpels als AutoIT.
Eventueel kan je dan ook met dualscreen werken waarbij je op 1 scherm je invulmogelijkheid hebt en op de beamer/TV de weergave.
Dat zou ik persoonlijk het mooiste vinden.

Of wat al aangedragen is, een webpagina met een invulvakje en een stukje javascript.
SOTD schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:50:
[...]

Is wel een optie, moet ik wel ff leren hoe Powerpoint werkt, gewoon domweg filmpjes afspelen dat in pps gemaakt is kan ik natuurlijk wel maar heb nooit zelf 1 gemaakt.
Powerpoint is geen filmpje ;)
Het is meer a-la Word. Gewoon losse pagina's waar je tekst en plaatjes op kan zetten. Denk dat dat nog wel eens simpeler zou kunnen zijn dan wat je denkt.

Zit ook in OpenOffice/LibreOffice (welke gratis zijn)
0stone0 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:45:
[...]

Doet t bij mij niet in Firefox. Wel in Edge.
Voor t geval je t cross-browser compatible wil maken ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0stone0

0stone0

SinergyX schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:54:
https://dummyimage.com/

Goed, ben je nog steeds een ~10 minuten bezig, maar heb je instant plaatjes :)

https://dummyimage.com/1920x1080/000/fff&text=2
Directe URL, gewoon de 2 aan het einde vervangen door 3, 4, 5 etc.

Wil je dan echt leuk bezig zijn,
https://github.com/kingkool68/dummyimage
Staat de source, zou je zelfs een forearch loop kunnen maken die meteen die 125 afbeeldingen voor je maakt en opslaat :)

Of gewoon lokaal WAMP erop gooien, quick&dirty iframe setup maken met een kleine balk bovenin waar je het cijfer kan typen en eronder dus groot de afbeelding komt (jaja, html1.0, who cares). Browser full-screen zetten, heb je hem nog dynamisch ook :)

Edit, denk dat je zit zelfs zonder WAMP kan doen en enkel html en beetje javascript.
Om lokaal met bijvoorbeeld WAMP te gaan werken wordt wrs te veel gedoe voor de TS, dan is een simpele site misschien makkelijker. Klinkt alsof iemand daar al mee bezig is:
In PB is iemand wel bezig met een scriptje

McKaamos schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:54:
[...]

Doet t bij mij niet in Firefox. Wel in Edge.
Voor t geval je t cross-browser compatible wil maken ;)
Gefixt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 08:44
10 keer de tip dat je het font in Word wel groter kan maken, maar daar wordt voor de rest niet naar gekeken? Aangezien dat zijn eerste idee was, lijkt me dit toch alles op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
sorted.bits schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:40:
10 keer de tip dat je het font in Word wel groter kan maken, maar daar wordt voor de rest niet naar gekeken? Aangezien dat zijn eerste idee was, lijkt me dit toch alles op te lossen?
Heb ernaar gekeken uiteraard. 1638 blijkt de grootst mogelijke vorm. En verder was het lastig de getal precies goed in het midden van het scherm te krijgen en de gedachte dat ik van 1 tot 125 telkens goed moest positioneren en een screenshot van moest maken en uit te knippen en op te slaan in een mapje niet zo heel uitnodigend.

Maar intussen ben ik bezig met jullie allemaal te beantwoorden, mee te denken, en ook weer te spreken. En daarnaast de PB waar een hele behulpzame user me aan het helpen is met een scriptje dat heel aardig werkt en aan wie ik zo helder mogelijk moet uitleggen wat ik het liefst voor ogen heb en of dat haalbaar is.

Tot slot sprak ik de organisator, ik heb me vergist, Lotto gaat tot 90. Het was een idee waar ik zelf al een tijdje mee speelde en nu echt werk van probeer te maken en mijn eigen ideeën niet bevredigende resultaten gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
McKaamos schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:54:
Mocht je kunnen en willen programmeren (of naja, scripten) dan kan je desgewenst ook een schermvullende applicatie maken met iets simpels als AutoIT.
Eventueel kan je dan ook met dualscreen werken waarbij je op 1 scherm je invulmogelijkheid hebt en op de beamer/TV de weergave.
Dat zou ik persoonlijk het mooiste vinden.

Of wat al aangedragen is, een webpagina met een invulvakje en een stukje javascript.

[...]

Powerpoint is geen filmpje ;)
Webpagina is geen optie, is XP SP3 met waarschijnlijk meer gaten erin dan gatenkaas, zodoende heb ik alle externe toegangen uitgeschakeld. Is en puur alleen voor Bingo gebruik. Wordt zo een 5x gebruikt per jaar. Meer niet.

En je hebt gelijk, geen filmpje maar een soort diavoorstelling, is een tijdje erg populair geweest lang geleden, daar ken ik het oa van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

SOTD schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:15:
[...]

Webpagina is geen optie, is XP SP3 met waarschijnlijk meer gaten erin dan gatenkaas, zodoende heb ik alle externe toegangen uitgeschakeld. Is en puur alleen voor Bingo gebruik. Wordt zo een 5x gebruikt per jaar. Meer niet.

En je hebt gelijk, geen filmpje maar een soort diavoorstelling, is een tijdje erg populair geweest lang geleden, daar ken ik het oa van.
Een webpagina kan je ook als .html en bijpassende .js op de schijf zetten. Je hoeft er geen internetverbinding voor te hebben ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
McKaamos schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:18:
[...]

Een webpagina kan je ook als .html en bijpassende .js op de schijf zetten. Je hoeft er geen internetverbinding voor te hebben ;)
Dat is waar ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Wailing_Banshee schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:26:
[...]

[...]

Jouw HTML voorbeeld ziet er aardig uit. Echter wil ik om misverstanden te voorkomen dat ie totaal anders uitziet dan de Bingo getallen zodat men geen lottogetallen op de bingokaarten gaat invullen.

Is het een optie om achtergrond zwart te krijgen en bijv boven de cijfers LOTTO te weergeven? Of in rust (wanneer geen getallen ingevoerd zijn of tussen het invoeren door) LOTTO te laten zien en als er een cijfer is ingevoerd dat dat verdwijnt en dan de cijfer weergegeven wordt?

Waar het me om gaat is dat dit heel makkelijk te realiseren is en geen uren/dagen scripten is. Iets vlots in elkaar geknutseld dat doet wat ik zoek zou ik (en alle anderen) al heel blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

SOTD schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:37:
[...]

Jouw HTML voorbeeld ziet er aardig uit. Echter wil ik om misverstanden te voorkomen dat ie totaal anders uitziet dan de Bingo getallen zodat men geen lottogetallen op de bingokaarten gaat invullen.

Is het een optie om achtergrond zwart te krijgen en bijv boven de cijfers LOTTO te weergeven? Of in rust (wanneer geen getallen ingevoerd zijn of tussen het invoeren door) LOTTO te laten zien en als er een cijfer is ingevoerd dat dat verdwijnt en dan de cijfer weergegeven wordt?

Waar het me om gaat is dat dit heel makkelijk te realiseren is en geen uren/dagen scripten is. Iets vlots in elkaar geknutseld dat doet wat ik zoek zou ik (en alle anderen) al heel blij mee zijn.
Je kunt het zo fancy maken als dat je wilt, al doe je het in rood met paarse achtergrond (rood met gele stippen is wat lastiger :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De opmaak kan met eenvoudige HTML worden aangepast ja. Die basis zou SOTD sowieso moeten willen kennen, voordat code van 'a random stranger on the interwebs' wordt gedraaid :P
SOTD schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:12:
Heb ernaar gekeken uiteraard. 1638 blijkt de grootst mogelijke vorm. En verder was het lastig de getal precies goed in het midden van het scherm te krijgen en de gedachte dat ik van 1 tot 125 telkens goed moest positioneren en een screenshot van moest maken en uit te knippen en op te slaan in een mapje niet zo heel uitnodigend.
Gewoon Word (of vast ook LibreOffice) werkt net zoals het script. Menu's zoveel mogelijk verbergen, marges op nul zetten, tekst centreren, fontgrootte bijv. 570px. (Dat is iets onder de grootste dat bij mij op A4 past in het default lettertype bij getal 90).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0

0stone0

SOTD schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:37:
[...]

Jouw HTML voorbeeld ziet er aardig uit.

[...]
Kunnen wij die ook zien? Ben wel benieuwd hoe je oplossing eruit ziet ;)
F_J_K schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:45:
De opmaak kan met eenvoudige HTML worden aangepast ja. Die basis zou SOTD sowieso moeten willen kennen, voordat code van 'a random stranger on the interwebs' wordt gedraaid :P

[...]

Gewoon Word (of vast ook LibreOffice) werkt net zoals het script. Menu's zoveel mogelijk verbergen, marges op nul zetten, tekst centreren, fontgrootte bijv. 570px. (Dat is iets onder de grootste dat bij mij op A4 past in het default lettertype bij getal 90).
Dit klinkt als een veel makkelijkere optie. Echter zijn er meer mogelijkheden met een web pagina, maar grote kans dat TS die niet nodig heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 15:20
[...]

De gratis Powerpoint viewer van Microsoft wordt niet meer ondersteund helaas, maar je kunt die volgens mij nog her en der van internet downloaden. Dan kun je de powerpoint-presentatie met de 125 slides op de laptop afspelen zonder dure licentie. :)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
0stone0 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 17:02:
[...]

Kunnen wij die ook zien? Ben wel benieuwd hoe je oplossing eruit ziet ;)
Ik heb niks om te laten zien want ik heb nog geen permanente oplossing. ik ken geen enkele programmeertaal en moet letterlijk van nul beginnen met leren.. Word is al meerdere keren aangedragen en Powerpoint ook en zelfs html met javascript. Ff denken wat het beste is. Ik neig naar wailing_banshee manier.

Wat ik gisteren in PB kreeg was uitsluitend geschikt voor extended screen en ik moet iets hebben wat voor duplicate screen geschikt is. Misschien dat hij alsnog met iets aankomt dat voor duplicate geschikt is maar ik denk dat zijn enthousiasme sterk getemperd is inmiddels. Ik ga hem nu schrijven dat ik het toch zelf ga doen.

Waar jij nu op doelt kan je zelf bekijken door naar haar postje te gaan. Postje is verdwenen zie ik nu.

Ik heb van wailing_banshee de code plus wat uitleg gekregen in PB. Ik denk dat dat het makkelijkste voor nu is ipv van nul te beginnen of 125 printscreens te maken. (uitleg: je ziet dus een witte pagina met linksboven een invoerveldje en wat je daar invult komt schermvullend in beeld)

[ Voor 9% gewijzigd door SOTD op 19-07-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Laatst online: 18-06 10:18
In Excel:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Sub number()
Dim i as long
i=1
Do while i <= 125
With Range(A1)
.value = i
.Select
.Zoom=True
.Font.size=10000
.ShrinkToFit=True
End With
' maak van het getal een grafiek en plak als plaatje
Dim Cht As Chart, bScreen As Boolean, Shp As Shape
bScreen = Application.ScreenUpdating
Application.ScreenUpdating = False
Set Cht=Workbooks.Add(xlChart).Charts(1)
Cht.ChartArea.Clear
Range(A1).CopyPicture xlScreen, xlPicture
Cht.Paste
With Cht.Shapes(1)
        .Left = 0
        .Top = 0
        .Width = Cht.ChartArea.Width
        .Height = Cht.ChartArea.Height
End With
Cht.Export FileName, i & ".jpg", False
Cht.Parent.Close False
Application.ScreenUpdating = bScreen
i=i+1
Loop
End Sub

Niet getest, maar zou volgens mij moeten werken.
Pagina: 1