Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-05 10:50
Hallo,

Momenteel werk ik voor een groot internationaal bedrijf dat ook binnen Nederland meerdere vestigingen heeft.
Ik werk op een locatie in Noord-Holland en ben ik 100% te vrede over mijn werk, echter is de reistijd + files woon-werk-woon erg lang, soms wel 3 uur per dag gemiddeld. Dit is ook besproken tijdens de sollicitatie met de bedoeling dat wanneer ik vast contract ga krijgen, dit zal per december worden ik dichter bij de werkplek zou gaan wonen.

Nu is het zo dat er ook een werkplek is in Limburg waar ook 2 man op de IT afdeling werken en aangezien ik en mijn vriendin allebei oorspronkelijk van Limburg afkomen en daar dus veel familie en kennissen hebben, zouden wij dan ook graag terug naar Limburg willen verhuizen.

Nu heb ik gekeken wat de huizen in mijn oude woonplaats in Limburg kosten en dit is goed te doen, zeker vergelijking met regio Amsterdam, ook zal de reistijd van oude woonplaats in Limburg naar de werkplek ook maar maximaal 30 minuten bedragen met een zeer kleine kans op files.

Mijn vraag is nu, hoe ga ik dit aangeven bij mijn werkgever en ten 2e wat zijn mijn rechten/plichten hier in.
In mijn contract staat namelijk dat mijn werkplek in Rotterdam is met als alternatieve locatie Haarlem, omdat daar een vestiging is en het hoofdkantoor NL in Rotterdam zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 922281

Daar heb je geen recht op, dus zal je erover moeten onderhandelen.

Acties:
  • +59 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:04
Hallo baas, mijn contract zegt dat mijn werkplek Rotterdam is met als alternatieve locatie Haarlem. Zou het voor mij ook mogelijk zijn om van locatie te veranderen en in Limburg te gaan werken?

Baas: Ja / Nee

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wellicht dat in je contract en/of CAO wat meer staat over de plaatsing en wat hier bij komt kijken, maar an sich heb je niet bijster veel rechten.

Wat mij het slimste lijkt, is luchtig in gesprek gaan met je werkgever en vragen of dit mogelijk is en hoe dit zou kunnen, eventueel zou je zelf kunnen aangeven dat je nog 1x per twee weken naar het huidige kantoor komt. Het is natuurlijk erg belangrijk of je überhaupt je werkzaamheden kan doen op de andere locatie. Daarnaast is het ook maar de vraag wat de continuïteit is langere termijn van het kantoor met twee mensen, niet geheel onbelangrijk als je daar een huis wilt kopen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:28
Wat bedoel je met een werkplek in Limburg? Is er een vacature vrij? Of is er een kantoor.

Als er een vacature is, dan intern solliciteren. Als er geen vacature is, dan het overleg in gaan of er mogelijkheden zijn om vanaf die locatie te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Nee ik zou mijn werk ook thuis kunnen doen of waar dan ook ter wereld. Onze afdeling bestaat uit 4 man + 1 stagiaire. En supporten wij IT in Nederland, Belgie en Duitsland.

Voordat ik er werkte zaten er altijd 3 fulltimers in Limburg + 1 stagiaire en 1 in Haarlem.
Op het moment van solliciteren zijn er 2 vacatures uitgezet 1 in Limburg en 1 in Noord-Holland en hieruit hebben zij destijds de beste kandidaat gekozen. (dat was ik) en aan gezien ik dichter bij Haarlem woonde i.p.v. Limburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
PROnline schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:54:
Wat bedoel je met een werkplek in Limburg? Is er een vacature vrij? Of is er een kantoor.

Als er een vacature is, dan intern solliciteren. Als er geen vacature is, dan het overleg in gaan of er mogelijkheden zijn om vanaf die locatie te gaan werken.
Er is daar ook een kantoor, waar 2 fulltimers zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
True schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:54:
Wellicht dat in je contract en/of CAO wat meer staat over de plaatsing en wat hier bij komt kijken, maar an sich heb je niet bijster veel rechten.

Wat mij het slimste lijkt, is luchtig in gesprek gaan met je werkgever en vragen of dit mogelijk is en hoe dit zou kunnen, eventueel zou je zelf kunnen aangeven dat je nog 1x per twee weken naar het huidige kantoor komt. Het is natuurlijk erg belangrijk of je überhaupt je werkzaamheden kan doen op de andere locatie. Daarnaast is het ook maar de vraag wat de continuïteit is langere termijn van het kantoor met twee mensen, niet geheel onbelangrijk als je daar een huis wilt kopen.
Er zit daar meer volk op het kantoor, IT heeft daar gewoon een kamertje achteraf gekregen zoals in de meeste bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 16:04 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Jazeker! locatie maakt niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:28
Gewoon vragen wat de mogelijkheden zijn?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevaid
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-11-2023
Wat hoopte je te bereiken met dit topic? Naar mijn idee heb je alles in handen om je vraag te kunnen beantwoorden en kan niemand hier makkelijker met jouw werkgever communiceren dan jijzelf. Vind je het eng om het hierover te hebben met je baas? Wat kan er in het ergste geval gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
chevaid schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:10:
Wat hoopte je te bereiken met dit topic? Naar mijn idee heb je alles in handen om je vraag te kunnen beantwoorden en kan niemand hier makkelijker met jouw werkgever communiceren dan jijzelf. Vind je het eng om het hierover te hebben met je baas? Wat kan er in het ergste geval gebeuren?
Nou ik ga gewoon graag goed voorbereid een gesprek in met mijn baas en wellicht is er iemand hier op het forum die als eens vaker met zo'n bijltje heeft gehakt.

Daarnaast het ergste wat zou kunnen gebeuren is geen vast contract of verlening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En aangeven dat je het niet erg zou vinden om periodie (bijv 1x per week, of twee dagen per 2 weken met overnachting) naar het HQ te komen indien nodig. Bij een groot bedrijf als het jouwe moet datook gewoon tot de mogelikheden behoren lijkt me. En als ze je gewoon willen houden (ga ik vanuit) dan zal daar best een mogelijkheid toe zijn :)

je moet niet in problemen denken, maar gewoon open het gesprek in gaan en eventuele tussenoplossingen waarbij je elkaar tegemoet komt niet uit de weg gaan, als dat het grotere doel (terug naar het Zuiden) dient :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
Dit soort dingen moet je als win-win situatie proberen te pitchen aan je baas. Kijk voor jou zijn de voordelen duidelijk, maar wat heeft je baas er aan? Denk daar over na en probeer dat in een gesprek duidelijk te maken. Dus als voorbeeld:

Hallo baas! Ik wil je even spreken over de werkplek waar ik werk, de locatie dus. Ik zit nu veel in Haarlem maar de reistijd valt in de praktijk tegen. Nu viel mijn oog op een werkplek die beschikbaar is gekomen in Limburg. Dat is gunstiger voor mijn reistijd. Maar daarnaast, als er drie man in Limburg werken is dat ook wat gunstiger voor:
  • Het verdelen van de werkdruk onder de medewerkers
  • Kunnen we meer klanten te woord staan op die locatie
  • Als er een keer iemand ziek is, zijn er meer mensen om het over te nemen
  • Het bespaart jou brandstofkosten (in geval van leaseauto)
  • Andere voordelen
Als laatste maakt het niet zoveel uit voor mijn eigen werkzaamheden, want die kan ik locatieonafhankelijk uitvoeren. Dus we hebben hier allebei profijt van.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het ergste wat kan gebeuren is dat je werkgever je wil houden waar je nu zit en dat je iedere dag tot 3 uur reistijd hebt. Dat is het ergste.

Het niet verlengen van een contract is jammer, maar voor jouw werkgever net zo goed weer een andere. Dat het vervelend is om werk te zoeken ben ik met je eens, maar het is niet onoverkomelijk.

Je hebt je argumenten om van standplaats te veranderen immers helder: minder reistijd, meer vrije tijd, blijer persoon -> blije werknemer. Dat moet voor een bedrijf toch al heel wat betekenen?

Je vraagt immers niet om salarisverhoging of verhuiskosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
sypie schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:33:
Het ergste wat kan gebeuren is dat je werkgever je wil houden waar je nu zit en dat je iedere dag tot 3 uur reistijd hebt. Dat is het ergste.

Het niet verlengen van een contract is jammer, maar voor jouw werkgever net zo goed weer een andere. Dat het vervelend is om werk te zoeken ben ik met je eens, maar het is niet onoverkomelijk.

Je hebt je argumenten om van standplaats te veranderen immers helder: minder reistijd, meer vrije tijd, blijer persoon -> blije werknemer. Dat moet voor een bedrijf toch al heel wat betekenen?

Je vraagt immers niet om salarisverhoging of verhuiskosten?
Nee zeker niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Widow schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:30:
Dit soort dingen moet je als win-win situatie proberen te pitchen aan je baas. Kijk voor jou zijn de voordelen duidelijk, maar wat heeft je baas er aan? Denk daar over na en probeer dat in een gesprek duidelijk te maken. Dus als voorbeeld:

Hallo baas! Ik wil je even spreken over de werkplek waar ik werk, de locatie dus. Ik zit nu veel in Haarlem maar de reistijd valt in de praktijk tegen. Nu viel mijn oog op een werkplek die beschikbaar is gekomen in Limburg. Dat is gunstiger voor mijn reistijd. Maar daarnaast, als er drie man in Limburg werken is dat ook wat gunstiger voor:
  • Het verdelen van de werkdruk onder de medewerkers
  • Kunnen we meer klanten te woord staan op die locatie
  • Als er een keer iemand ziek is, zijn er meer mensen om het over te nemen
  • Het bespaart jou brandstofkosten (in geval van leaseauto)
  • Andere voordelen
Als laatste maakt het niet zoveel uit voor mijn eigen werkzaamheden, want die kan ik locatieonafhankelijk uitvoeren. Dus we hebben hier allebei profijt van.
En de centrale voorraad van de hardware wordt daar ook bezorgt omdat het centraler ligt, dat is momenteel zeer onhandig aangezien ik de Laptop man binnen NL BE en DE ben, dus ik moet altijd op afstand de stagiaire opdracht geven ze te prepareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
1. Stel voor jezelf heldere doelen en grenzen. Wil je dat vaste contract jn NH wel?

2. Wees voorbereid op de gevolgen. Als je niet je zin krijgt, accepteer je dan om te blijven in je suboptimale baan? Of accepteer je dat je verder moet zoeken voor een andere baan.

3.Maak je situatie bespreekbaar met je baas.

4. Solliciteer intern op die functie in Limburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
targaryanwolf schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:37:
[...]

En de centrale voorraad van de hardware wordt daar ook bezorgt omdat het centraler ligt, dat is momenteel zeer onhandig aangezien ik de Laptop man binnen NL BE en DE ben, dus ik moet altijd op afstand de stagiaire opdracht geven ze te prepareren.
Misschien dat BE en DE ook makkelijker te bezoeken zijn vanuit Limburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
t_captain schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:39:
1. Stel voor jezelf heldere doelen en grenzen. Wil je dat vaste contract jn NH wel?

2. Wees voorbereid op de gevolgen. Als je niet je zin krijgt, accepteer je dan om te blijven in je suboptimale baan? Of accepteer je dat je verder moet zoeken voor een andere baan.

3.Maak je situatie bespreekbaar met je baas.

4. Solliciteer intern op die functie in Limburg.
Je hebt gelijk, ik heb ook al met mijn vriendin besloten dat mocht het geval zo zijn dat het contract niet verlengd gaan worden om wat voor reden dan ook, wij sowieso terug gaan verhuizen. In Eindhoven is immers ook werk zat in de IT, alleen ben ik die detacheerders zat.

Echter zou een vast contract + overplaatsing van werkplek naar Limburg idealer zijn i.v.m. een huis kopen anders moeten wij verplicht huren in de vrije sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
targaryanwolf schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:42:
[...]
Echter zou een vast contract + overplaatsing van werkplek naar Limburg idealer zijn i.v.m. een huis kopen anders moeten wij verplicht huren in de vrije sector.
Wanneer je tot drie jaar terug je inkomen kan aantonen kan je prima een hypotheek afsluiten onder een tijdelijke contract. Ook kan je op je huidige contract de hypotheek afsluiten en daarna van baan wisselen.

[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 18-07-2018 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Regio Eindhoven huisvest vele detacheerders, maar ook vele werkgevers met interne ICT werkplekken.

Philips, Signify, NXP, ASML, VDL Groep, VanDerLande, Paccar DAF, om een aantal grote jongens te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
We zijn inmiddels op het punt aangekomen.
Mijn manager wilt niet meewerken aan mijn overplaatsing. Toen ik zei dat er op de andere locatie eerst altijd 3 man zaten vond hij dat niet relevant en ook niet dat er tijdens mijn sollicitatie 2 vacatures openstonden op beide locaties.

Hij zei letterlijk dat ik dan maar vanaf Venlo naar Haarlem elke dag moet rijden.

De HR afdeling vind het echter geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een en ander hangt van de alternatieven af.

Werkgever wil jou het liefst op locatie X. Jij wil naar een iets andere afdeling op locatie Y. Daarmee is de werkgever niet geholpen, dus zal het standaard-antwoord “nee” zijn.

Vooropgesteld dat je goed functioneert of tenminste voldoende, en dat er een gespannen arbeidsmarkt is, kan het echter heel anders kantelen.

Als de werkgever weet dat het alternatief is dat je de organisatie gaat verlaten, wil hij wel eens anders reageren. Dan is overplaatsing ineens niet het minst goede scenario, maar het minst slechte.

De kunst is dat je dit helder maakt zonder te dreigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1002969

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 1002969 op 27-01-2019 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Mijn beoordeling was wel super en hij was ook tevreden over mijn project resultaten.
Ik vermoed dat het nogal koud op zijn dak ik gekomen, we zullen zien.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mensen kiezen geen baan. Ze kiezen een baas om voor te werken. Volgens mij heb jij je keuze gemaakt - of heeft je baas dat voor je gedaan.
Jullie willen terug naar Limburg. Doe dat. Krijg je geen spijt van. Banen zat her en der. Slechte managers ook btw, dus zoek een goede ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik sluit me aan bij @The Eagle en @Anoniem: 1877.

Laat weten dat je niet (meer) van plan bent om naar Noord Holland te verhuizen. Probeer de indruk te vermijden dat je dat nooit van plan was, zeg dat je het hebt geprobeerd maar het met de woningmarkt niet wil lukken.

Nadat dat is geland, zeg je dat je niet eeuwig die reisafstand blijft maken. Niets onredelijks aan. Dat je het heel jammer zou vinden om het fijne bedrijf te verlaten, maar het op termijn wel zou doen als er geen oplossing komt voor je situatie.

Dat is een laatste mogelijkheid om de overplaatsing aan te kaarten. Let op: de uitkomst kan ook zijn dat je maar beter vertrekt. Sta open voor die optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
t_captain schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:43:
Ik sluit me aan bij @The Eagle en @Anoniem: 1877.

Laat weten dat je niet (meer) van plan bent om naar Noord Holland te verhuizen. Probeer de indruk te vermijden dat je dat nooit van plan was, zeg dat je het hebt geprobeerd maar het met de woningmarkt niet wil lukken.

Nadat dat is geland, zeg je dat je niet eeuwig die reisafstand blijft maken. Niets onredelijks aan. Dat je het heel jammer zou vinden om het fijne bedrijf te verlaten, maar het op termijn wel zou doen als er geen oplossing komt voor je situatie.

Dat is een laatste mogelijkheid om de overplaatsing aan te kaarten. Let op: de uitkomst kan ook zijn dat je maar beter vertrekt. Sta open voor die optie.
Dit heb ik dan ook aangekaart, ik heb ook wat persoonlijke standpunten aangehaald en waarom het voor het bedrijf ook beter zou zijn. Hij begreep mijn punten, echter wilt hij nu weten wat mij collega er van vind waarmee ik 1 jaar het kantoor heb gedeeld om weer alleen te komen zitten. Zijn mening weegt dus ook mee in zijn besluit, Collega in kwestie vind het niet erg trouwens. Mijn Collega heeft vandaag zijn functioneringsgesprek dus het zal ook wel daar vanaf hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
The Eagle schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 00:41:
Mensen kiezen geen baan. Ze kiezen een baas om voor te werken. Volgens mij heb jij je keuze gemaakt - of heeft je baas dat voor je gedaan.
Jullie willen terug naar Limburg. Doe dat. Krijg je geen spijt van. Banen zat her en der. Slechte managers ook btw, dus zoek een goede ;)
Klopt, uiteindelijk is mijn toekomst belangrijker. Wij hebben dan ook een woning gekocht in limburg en zullen dan ook 1 maar 2019 de sleutel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dan zit er wat ruimte in de onderhandelingen.

Overigens: linksom of rechtsom moet je weg uit NH. Die hoeveelheid reistijd en de energie die dat kost is voor niemand goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

targaryanwolf schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:01:
[...]
, echter wilt hij nu weten wat mij collega er van vind waarmee ik 1 jaar het kantoor heb gedeeld om weer alleen te komen zitten.
Laat ook die collega weten dat de opties niet zijn jij in NH of jij in L werken als collega, maar tussen jij in L werken als collega of jij in L elders werken. Jammer voor hem (of haar) maar dat is nu eenmaal zo. Er komt vast een andere collega.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:58
Wellicht nog een stapje overslaan? Jouw manager ligt dwars, HR ziet het wel zitten, dus bij de baas van jouw manager aangeven dat je graag naar locatie Limburg zou gaan omdat je daar een huis hebt gekocht en niet perse weg wilt bij het bedrijf, maar jouw manager je niet intern naar Limburg laat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Pizza_Boom schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:51:
Wellicht nog een stapje overslaan? Jouw manager ligt dwars, HR ziet het wel zitten, dus bij de baas van jouw manager aangeven dat je graag naar locatie Limburg zou gaan omdat je daar een huis hebt gekocht en niet perse weg wilt bij het bedrijf, maar jouw manager je niet intern naar Limburg laat gaan.
Dat zal hij als een steek in zijn rug zien. Wellicht is het wel de Duitse manier van denken op deze manier van denk/handelen, ik heb werkelijk geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botticelli
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:05
targaryanwolf schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:59:
[...]

Dat zal hij als een steek in zijn rug zien. Wellicht is het wel de Duitse manier van denken op deze manier van denk/handelen, ik heb werkelijk geen idee.
Wat bedoel je precies met "de Duitse manier van denken"? Je hebt eerder aangegeven dat het voor het bedrijf wellicht handiger is om jou in Limburg te stationeren. Aangezien je baas er niet voor is, maar HR er geen bezwaar tegen heeft, en de baas van je manager wellicht beter "het grote plaatje" kan zien zie ik geen reden om het niet een stapje hoger aan te kaarten. Vooral omdat je (als de overplaatsing niet door gaat) toch naar iets anders op zoek zal gaan. Wellicht nogmaals aankaarten (zoals @The Eagle aangaf) dat je eventueel een paar keer per jaar naar de huidige locatie toe kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Botticelli schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:09:
[...]

Wat bedoel je precies met "de Duitse manier van denken"? Je hebt eerder aangegeven dat het voor het bedrijf wellicht handiger is om jou in Limburg te stationeren. Aangezien je baas er niet voor is, maar HR er geen bezwaar tegen heeft, en de baas van je manager wellicht beter "het grote plaatje" kan zien zie ik geen reden om het niet een stapje hoger aan te kaarten. Vooral omdat je (als de overplaatsing niet door gaat) toch naar iets anders op zoek zal gaan. Wellicht nogmaals aankaarten (zoals @The Eagle aangaf) dat je eventueel een paar keer per jaar naar de huidige locatie toe kan komen?
Mijn manager komt uit Duitsland en zijn Manager ook, de manager daarvan zit in Frankrijk. Om maar even het plaatje te schetsen. Ik wacht even af wat mijn collega met hem zal bespreken, een gokje wagen bij de manager van mijn manager kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:10
Je hebt in je contract een vaste standplaats staan. Je bent hier zelf mee akkoord gegaan. De werkgever hoeft niet mee te werken aan de verandering van een vaste standplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:44

Qwerty-273

Meukposter

Is er wellicht een reden dat je manager op die locatie iemand van jullie team wilt hebben zitten? Dan wordt het lastig. Zit er echt niets aan locatie vast (niet kwa werkzaamheden, maar misschien wel als visite kaartje van de afdeling naar de locatie?) dan kan je het hoger op gaan spelen. Maar dat kan ook tegen je werken. Op dat moment moet je dan wel de keuze kunnen/willen maken om je contract op te zeggen en verder te kijken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
targaryanwolf schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:49:
dit zal per december worden ik dichter bij de werkplek zou gaan wonen.
Dus je hebt toegezegd dat je naar Haarlem gaat verhuizen? ;)
Of is dit ietwat onhandig opgeschreven en bedoel je dat je dichter bij je woonplek wil gaan werken?

[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 07-12-2018 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:58
Knul schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:26:
Je hebt in je contract een vaste standplaats staan. Je bent hier zelf mee akkoord gegaan. De werkgever hoeft niet mee te werken aan de verandering van een vaste standplaats.
Maar een contract kan je open breken. Als hij het niet open breekt, wordt het compleet opgezegd. Staat de werkgever dan, met een contract waarin staat dat TS standplaats NH heeft, maar door TS is opgezegd. Kunnen ze een nieuw iemand zoeken.

Het is ook geen dreigement of chantagemiddel. TS heeft een huis in Limburg gekocht en heeft geen zin om naar NH te blijven komen. Beetje werkgever snapt dit ook, want het is verschrikkelijk ongezond om dagelijks lang te reizen. Gaat ten koste van je privé en slaaptijd. HR lijkt dit wel te snappen.
Qwerty-273 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:36:
Is er wellicht een reden dat je manager op die locatie iemand van jullie team wilt hebben zitten? Dan wordt het lastig. Zit er echt niets aan locatie vast (niet kwa werkzaamheden, maar misschien wel als visite kaartje van de afdeling naar de locatie?) dan kan je het hoger op gaan spelen. Maar dat kan ook tegen je werken. Op dat moment moet je dan wel de keuze kunnen/willen maken om je contract op te zeggen en verder te kijken.
Iedere dag van Limburg naar NH reizen is ook niet vol te houden, tenzij reistijd werktijd wordt. Die 150 km ga je echt niet in 1:40 uur afleggen in de spits, reken eerder op 2,5 uur. En dan ga ik nu even uit van de afstand Weert - Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:55
Qwerty-273 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:36:
Een heel simpele reden die ik mij kan bedenken is dat een manager zijn salaris/macht/aanzien/nut wordt bepaald op basis van het aantal mensen onder hem. Nu is hij misschien de grote IT manager binnen Nederland met het vertrekken van 1 van zijn personeelsleden naar Limburg wordt de manager daar misschien de grote jongen.

Dit soort praktijken vaak genoeg gezien dat managers krampachtig mensen aanhielden die eigenlijk overbodig waren omdat als ze die weg deden sturen in een andere staffel vielen waardoor de afdeling minder budget kreeg en de carrière mogelijkheden beperkt werden.

Heel veel van dit soort beslissingen hebben vaak weinig te maken met wat het beste is voor het bedrijf/personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Eens ben nu dagelijks een ruime 3 uur kwijt, want ik moet via de A10 A8 en A7 naar mijn woonplaats.
Wanneer ik vanaf Venlo naar het kantoor in limburg reis is het hooguit 25minuten rijden en vrijwel geen kans op files. De locatie in Limburg is tevens ook het "visite" kaartje aangezien de locatie centraal ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Mirved schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:58:
[...]

Een heel simpele reden die ik mij kan bedenken is dat een manager zijn salaris/macht/aanzien/nut wordt bepaald op basis van het aantal mensen onder hem. Nu is hij misschien de grote IT manager binnen Nederland met het vertrekken van 1 van zijn personeelsleden naar Limburg wordt de manager daar misschien de grote jongen.

Dit soort praktijken vaak genoeg gezien dat managers krampachtig mensen aanhielden die eigenlijk overbodig waren omdat als ze die weg deden sturen in een andere staffel vielen waardoor de afdeling minder budget kreeg en de carrière mogelijkheden beperkt werden.

Heel veel van dit soort beslissingen hebben vaak weinig te maken met wat het beste is voor het bedrijf/personeel.
Nee wij hebben 1 manager voor heel NL, BE en DE. in totaal vallen er 8 man personeel onder hem.
Dit aantal zal dan ook hetzelfde blijven wanneer ik mijn standplaats aanpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46
@targaryanwolf Pas je berichten svp aan ipv steeds dubbele berichten te posten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:31
Mirved schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:58:
[...]

Wel een heel toepasselijke Dilbert vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://assets.amuniversal.com/38f22b30c8c601366722005056a9545d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

targaryanwolf schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:59:
Eens ben nu dagelijks een ruime 3 uur kwijt, want ik moet via de A10 A8 en A7 naar mijn woonplaats.
Wanneer ik vanaf Venlo naar het kantoor in limburg reis is het hooguit 25minuten rijden en vrijwel geen kans op files. De locatie in Limburg is tevens ook het "visite" kaartje aangezien de locatie centraal ligt.
Als je het keihard wilt spelen: je bent in dienst bij een bedrijf. Ga maar eens iemand houden aan een contractueel afgesproken standplaats als het werk ook elders uitgevoerd kan worden. Dat houdt juridisch geen stand, iedere weldenkende rechter zal oordelen dat er geen zwaarwegende belangen zijn om jou op die standplaats te houden (is namelijk gewoon onderbouwbaar).
Je stelt jezelf te beschikking voor werk. Op een bedrijfslocatie. Dat is de bottomline.

Laat die DUitse manager als ie er zo strak inzit maar eens met HR gaan babbelen over NL wetgeving en werknemersrechten. WOrdt ie vast wel wakker. Worst case drijven ze het op de spits, krijg je een vaststellingsovereenkomst aan je broek en wat geld mee. Want aan jou ligt het niet, jij stelt jezelf beschikbaar voor werk.
Wel ff zorgen dat je al iets anders hebt, maar zoals je zelf al aangeeft, werk zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Ik snap die manager wel. TS belooft bij solicitatie dat hij bij vast contract richting haarlem gaat verhuizen. Nu heeft ie vast contract en verhuist hij naar limburg.

Naast dat in haarlem een collega anders alleen komt te zitten, zou ik principieel al niet happig zijn om mee te werken. Hij is immers voor Haarlem aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Er komt dus plek vrij op de locatie in Limburg een langdurig zieke collega gaat per 2019 uit dienst.

Met HR besloten dat ik dan intern op die zelfde functie dan ik nu heb solliciteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Da's ook een hele mooie optie idd :)
Zou echter zelf wel onder een andere manager wilen vallen als ik jou was :X En ondertussen ook verder zoeken. Flexibiliteit komt van twee kanten, inflexibiliteit dus ook ;)

Overigens: staat er nou wel of niet keihard in je contract dat je een vaste standplaats hebt? Heb het topic even doorgescrold maar lees dat nergens bevestigd (of ik lees er overheen, kan ook nog).

[ Voor 14% gewijzigd door The Eagle op 07-12-2018 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Mijn standplaats is volgens Contract in Rotterdam omdat daar het hoofdkantoor zit, als alternative locatie staat er Haarlem in. Dus mijn werkplek volgens papier is Rotterdam.
Pagina: 1