Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Beste Tweakers

Ik ga geregeld eens kijken in het V&A forum en klik daar de Azerty filter aan bij de laptops. Geregeld zie ik dan een mooie aanbieding en klik dan door om op een Qwerty advertentie uit te komen, een beetje vervelend.

Is het een fout in de filter, een fout van de adverteerder, ...?
Kan Tweakers het bekijken hoe we dit kunnen vermijden?

Alvast bedankt.

Groeten,
eYaTed

Beste antwoord (via eYaTed op 23-07-2018 08:28)

Verwijderd

Daar kan Tweakers niets aan doen, dat is simpelweg het verkeerd aangeven/invullen van de advertentie door de verkoper.

Bij het invullen van het product hebben ze (ik neem aan per abuis) een Azerty model gekozen, welke ze in werkelijkheid niet hebben. Is ze waarschijnlijk zelf niet eens opgevallen

Gelukkig kan je dat dan nog zelf in de foto's zien :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2018 08:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-09 18:11

Sweatleek

404: Member Not Found

Ik neem aan dat je bedoelt dat iemand een product aanbied (laptop) die dan volgens de specs een Azerty toetjesbord moet hebben maar in werkelijkheid een Qwerty heeft ?

Dit is pure luiheid van de mensen en kan je weinig aan doen. Als mensen een product linken gaan zie niet kijk of het completen model naam klopt. Zij kijk misschien nog snel of de meeste onderdelen kloppen ( cpu , gpu )

(geen reclame maar een voorbeeld)
als ik mijn laptop moet plaatsen in de V&A en ik type lenovo W530 krijg ik een lijst met modellen en daar pluk ik er gewoon een uit. (en kijk dan snel of de belangrijkste onderdelen kloppen again cpu en gpu) omdat dat niet zo maar vervangen kan worden ter vergelijking met ram & opslag. En zo als je kan zien zijn er dan een aantal met Azerty en Qwerty toetsenborden.
product: Lenovo ThinkPad W530

[ Voor 7% gewijzigd door Sweatleek op 20-07-2018 19:15 ]

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 22:56

M2M

medicijnman

En anders is het gewoon een kwestie van de toetsen eruit trekken en op de juiste plek terugstoppen toch? Die speciale tekens op zo'n azerty ramplank heb je toch niet nodig :)

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@eYaTed sommige EAN-nummers zijn bij de grotere OEM-fabrikanten vaak alleen de body, moederbord en CPU. Veel laptops kan je dan nog ietsjes afconfigureren zoals meer RAM, ander toetsenbord, extra lader etc. Uiteindelijk is het "modelnummer" hetzelfde maar hierdoor kan je bijvoorbeeld 4 verschillende Dell Latitudes bestellen die allemaal hetzelfde EAN hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Nou goed. Ik zoek niet op een bepaald type laptop of merk. Ik ga naar laptops en klik azerty filter aan. Er zouden er 26 moeten zijn, maar er zijn qwerty's tussen. De een duidelijker dan de andere. Ik ga niet een azerty keyboard bestellen en deze dan vervangen.

Azerty filter: 26 normaal gezien:
Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/86s4lasqp/toets1.png

Qwerty duidelijk aangegeven hier:
Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/v88pr1koh/qw1.png

En de mac qwerty afbeelding
Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/yf39aokk1/mac1.png

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/tgfqw5ogx/mac2.png

De Zbook is ook qwerty en ook nergens aangegeven
Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/elr5hmrn5/zbook.png

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Daar kan Tweakers niets aan doen, dat is simpelweg het verkeerd aangeven/invullen van de advertentie door de verkoper.

Bij het invullen van het product hebben ze (ik neem aan per abuis) een Azerty model gekozen, welke ze in werkelijkheid niet hebben. Is ze waarschijnlijk zelf niet eens opgevallen

Gelukkig kan je dat dan nog zelf in de foto's zien :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2018 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Dat begrijp ik. Het is dus dat de verkoper zijn advertentie linkt aan een bepaald product? Want als ik klik zie ik dan rechts boven bij "Lees meer" het product maar dan het azerty model, en hier gaat het dus dan mis.

Misschien is er toch iets aan te doen door Tweakers (@Verwijderd Customer Experience matters ;) ) door duidelijker Belgisch of Azerty bij het product te vermelden zoals ze doen voor bepaalde andere producten.

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/pmmamumip/belgisch.png

Bij bv de zbook klik je door op het product en staat dat nergens in de title waardoor je als verkoper misschien snel een verkeerd product linkt, denkend dat dit een qwerty model is ipv een azerty

azerty model
Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/jyfzw0v1t/zbook1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eYaTed schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:15:
Dat begrijp ik. Het is dus dat de verkoper zijn advertentie linkt aan een bepaald product? Want als ik klik zie ik dan rechts boven bij "Lees meer" het product maar dan het azerty model, en hier gaat het dus dan mis.

Misschien is er toch iets aan te doen door Tweakers (@Verwijderd Customer Experience matters ;) ) door duidelijker Belgisch of Azerty bij het product te vermelden zoals ze doen voor bepaalde andere producten.

[afbeelding]

Bij bv de zbook klik je door op het product en staat dat nergens in de title waardoor je als verkoper misschien snel een verkeerd product linkt, denkend dat dit een qwerty model is ipv een azerty

azerty model
[afbeelding]
Ik snap de frustratie, maar dat is simpelweg niet te doen. Dat betekend dat als de fabrikant het niet in de naamgeving aangeeft, maar alleen het EAN nummer verschilt tussen azerty en qwerty, tweakers ALLE mogelijke laptops door zou moeten spitten om het in de titel te vermelden.

Kosten/baten liggen daar zeer ongunstig. Dit is een ongemak waar je mee moet leven gok ik (ik werk niet voor Tweakers, maar ik kan me zeer lastig voorstellen dat hun antwoord anders is)

Het is inderdaad de verkoper die een bepaald product linkt aan zijn advertentie, bij het aanmaken van de ad.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2018 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eYaTed schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:15:

[afbeelding]

azerty model
[afbeelding]
Er zijn verschillende redenen waarom het fout gaat. Die zijn niet allemaal technisch goed op te lossen;
  • Zoals aangegeven hebben niet alle fabrikanten er een losse EAN voor. Dat betekent ook dat ze niet apart te koppelen zijn.
  • Gebruikers die adverteren klikken het verkeerde artikel aan. In dit geval kan je het meldpunt gebruiken als je het ziet zodat de advertentie bekeken kan worden door de crew. Dan helpt het anderen, en als anderen het ook doen helpt het jou. Helaas zijn het hier allemaal verschillende adverteerders; als er een handelaar tussen zit kan die aangesproken worden om het beter te vermelden.
  • Search op woorden is soms lastig omdat mensen vermelden dat er nog garantie / een bon is van Azerty de winkel. Dat is nu eenmaal zo ;)
Wat je voor jezelf kan doen is ook filteren op locatie en afstand. Als je in Antwerpen zit heb je er minder aan, in Brussel wat meer... In ieder geval kan je door naar de woonplaats te kijken vrij snel redelijk zeker zijn: in Nederland koopt eigenlijk niemand een Azerty toetsenbord.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2018 10:44 ]

Pagina: 1