UX331UN Nieuw! komt niet uit slaapstand!!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1095643

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik heb deze laptop gisteren gekocht en alle benodigdheden er op geinstalleerd.
Nadat ik intel XTU geinstalleerd heb (met of zonder undervolt) komt deze laptop niet meer uit slaapstand.
Het aanknopje blijft knipperen en dan moet ik een hard reset doen.

Overigens zijn meer dan de helft van de batterij saving opties weg.
Zoals bijvoorbeeld processor power management en graphics power management.
...
Weet iemand of dit normaal is met een Zenbook i7 8550u of zal ik hem RMA?

Met vriendelijke groet

jkpromt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
RMA sturen nadat je zelf software hebt geïnstalleerd is alleen nuttig als je zeker weet dat er hardware kapot is. Kun je niet meer booten en dan eerst Intel XTU er af halen? Dan weet je wat de oorzaak is.

Soms moet je in BIOS aangeven welke slaapstanden je CPU support. Misschien moet je daar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1095643

Topicstarter
Hey kdekker bedankt voor je reactie.

Ik was vergeten erbij te vermelden dat als ik XTU deinstalleer en Throttlestop gebruik hij wel gewoon werkt.

Alleen dit is toch niet normaal?

Ik stel de vraag omdat ik bang ben dat dit voortekens zijn van een defecte chipset.
Hoe dan ook heb ik een goed RMA beleid.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Asus heeft ook een telefonische helpdesk die je vast kan vertellen of XTU en Throttleshop kunnen werken op deze laptop.

Ik vind je issue nogal vreemd; je geeft al aan dat de laptop wel gewoon werkt maar het niet meer zo fijn doet als je extra software installeert. Daar is RMA niet echt voor bedoeld.

Als ik een Windows laptop koop en daar geen Ubuntu op geinstalleerd krijg, is de laptop toch niet kapot?

De enige manier waarop je "netjes" de laptop kan terugsturen is WKOA indien de laptop dus niet in een fysieke winkel gekocht is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof