Drievoudige buffering of Niet? (Voodoo3)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.030 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Wat zijn de beste instellingen voor de Voodoo 3 3000 AGP running GPU/MEM @ 180 MHz?

Pic van de geavanceerde opties:

Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/voodoo.JPG

* Mipmap rasteren, what the fuck?? ;)
* Drievoudige buffering, waar dient deze optie voor??

Welke opties kan ik het beste aanvinken? Ik speel vooral Unreal/NFS 5 Porsche. De beste performance natuurlijk!! :) :P

Thanx!

Whatever.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Any? :P

Whatever.

Verwijderd

triple-buffering = uitlaten , staat vaak al aan in spellen.zit voor vloeiender beeld. splash-screen uitzetten = doen (gare logo)
mipmap rasteren : uitlaten , niet zo heel mooi...

tip : er schijnt in dat panel ook ergens een Žuse higher quality video , but lower performance Ž optie te zitten. aanzetten !
ziet er veel beter uit!
voor performance : overclocken dat ding !
(koelvinnetje op de heat-sink helpt)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05
Voor buffering heb je 3 versies. single, double en tripple. Je hebt één buffer nodig die je beeld toont die op dat moment op je monitor staat. Je kunt hier direct naar toe schrijven, alleen verandert je beeld dan terwijl hij op de monitor staat. Gevolg gekke strepen en lelijke zooi. Dus neem je een tweede buffer waar je in schrijft en dan heb je géén strepen. De derde buffer is er voor te zorgen dat je grafische kaart door kan werken aan een nieuw beeldje als je tweede buffer al klaar is. Het gevolg daarvan is dat er meer beeldjes afkomen en het daardoor vloeiender loopt.

Al deze buffers nemen wel ruimte in. Op mijn sis 6326 kan ik 1024*768 single bufferen, 800*600 double bufferen en 640*480 triple bufferen. Elke buffer neemt natuurlijk zijn plaats in het geheugen in. 800*600*16bits neemt dus 1Mb in. Buffer dat 3X en dan ben je al 3Mb kwijt. Op mijn voodoo 2sli maakt het niet uit in resolutie hoeveel buffers ik aanzet.

Overigens wordt er niet meer dan 3X gebufferd, omdat je anders teveel lag krijgt, je ventje doet niet meer precies op tijd wat jij wilt.

Dus heb je genoeg geheugen zet bufferen volledig aan. Haal je een bepaalde resolutie niet dan kun je kijken of je hem op double bufferen kunt zetten.