Vraag

• ERSU144
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 21-04 14:45
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem wat ik zelf niet opgelost krijg, daarom mijn vraag hier. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Enige tijd geleden heb ik mijn google-account verwijderd. Ik stond er destijds niet bij stil dat dit account ook nodig is voor de play store.

Wanneer ik nu een bestaande app wil updaten op mijn telefoon krijg ik de melding: 'Verificatie vereist. Je moet inloggen op je Google account'. Ik heb inmiddels geprobeerd om met een nieuwe google-account in te loggen en dat lukt gewoon. Maar om mijn bestaande apps te updaten, krijg ik continu die melding.

Ik heb het idee dat de playstore zoekt naar mijn oude verwijderde account. Want de play store geeft mijn oude en verwijderde google-account als suggestie om in te loggen. Je zou denken: gebruik je nieuwe google-account om in te loggen, maar dat kan dus niet. Het oude mailadres geeft de Play Store als suggestie en ik kan dat mailadres niet vervangen. Ook krijg ik het oude mailadres niet verwijderd uit de Play Store.

Bekend probleem voor iemand? Ik word er behoorlijk gek van en ik kom niet tot een oplossing.
Iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt! _/-\o_

ps. ik ben nieuw hier; dus als het topic op een verkeerde plek staat dan mag het verplaatst worden.

[Voor 5% gewijzigd door ERSU144 op 18-07-2018 11:42]

Alle reacties

• Reptile209
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07:23

Reptile209

- gers -

Je zou even kunnen proberen onder instellingen > accounts. Staat daare je oude account nog tussen? Je kan hier evt handmatig een nieuw account toevoegen, kijken of dat je meer mogelijkheden geeft.

If you're not part of the solution, you're part of the precipitate.

• ERSU144
Reptile209 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:43:
Je zou even kunnen proberen onder instellingen > accounts. Staat daare je oude account nog tussen? Je kan hier evt handmatig een nieuw account toevoegen, kijken of dat je meer mogelijkheden geeft.
Dank voor je snelle reactie.

Als ik kijk bij Instellingen > Google account, dan staat dat oude account er nog tussen inderdaad. Maar mijn nieuwe Google account waaronder ik nu ben ingelogd ook. Het oude account kan ik hier niet verwijderen (correct me if i'm wrong)

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:13
Verwijder de bestaande App eens. Reboot je telefoon. En download de app opnieuw. (dit keer met je nieuwe Google account)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 07:58

MsG

Forumzwerver

ERSU144 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:50:
[...]

Dank voor je snelle reactie.

Als ik kijk bij Instellingen > Google account, dan staat dat oude account er nog tussen inderdaad. Maar mijn nieuwe Google account waaronder ik nu ben ingelogd ook. Het oude account kan ik hier niet verwijderen (correct me if i'm wrong)
Jawel hoor, dat moet prima kunnen.

Ga naar accounts, klik op dat specifieke foute account: -> druk op de 3 verticale rondjes voor het menu en doe dan 'Verwijderen'.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• ERSU144
Dacuuu schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:52:
Verwijder de bestaande App eens. Reboot je telefoon. En download de app opnieuw. (dit keer met je nieuwe Google account)
Dank voor je reactie.
Lukt helaas niet. Als ik de app opnieuw wil installeren, begint hij weer over dat ik moet inloggen en dat verificatie vereist is. Gek, aangezien ik ben ingelogd met dat nieuwe account.
MsG schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:56:
[...]

Jawel hoor, dat moet prima kunnen.

Ga naar accounts, klik op dat specifieke foute account: -> druk op de 3 verticale rondjes voor het menu en doe dan 'Verwijderen'.
Dank voor je reactie.
Ik denk dat wij het niet over hetzelfde scherm hebben. Ik zie twee Google accounts onder elkaar: mijn nieuwe en het niet meer bestaande oude account. Ik kan alleen selecteren waarmee ik mij wil aanmelden. Wanneer ik hier op druk, krijg ik geen andere opties. Dus ook geen mogelijkheid om te verwijderen.

• hhoekstra
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21-10 21:29
In de playstore kan je ook je account switchen.
Misschien de app verwijderen en dan switchen naar je andere account en opnieuw installeren.

playstore --> links boven op de streepjes --> onder je icoon kan je account wijzigen.

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:30

Croga

The Unreasonable Man

Je telefoon is geïnstalleerd met je oude account. Dat staat nu dus ook als default bij alles wat je doet. De enige manier om daar vanaf te komen is je telefoon een factory reset te geven en opnieuw te installeren met je nieuwe account.
Dat gaat ook je probleem oplossen met apps die nog om je oude account vragen. Die kun je opnieuw installeren met je nieuwe account.

Alles waar je in het verleden in de app store voor betaald hebt ben je nu wel permanent kwijt, is ook niet meer terug te halen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ERSU144
Bedankt wederom voor het meedenken.

Het is opgelost! Bij het menu-item synchronisatie bleek het antwoord te liggen.
Daar had ik wel de mogelijkheid om het account te verwijderen.
Het account is nu verwijderd van mijn telefoon en kan ik onder het nieuwe account weer aan de slag in de Play Store.

Nogmaals, bedankt iedereen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 17-05 10:51
Croga schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:19:
Je telefoon is geïnstalleerd met je oude account. Dat staat nu dus ook als default bij alles wat je doet. De enige manier om daar vanaf te komen is je telefoon een factory reset te geven en opnieuw te installeren met je nieuwe account.
Dat gaat ook je probleem oplossen met apps die nog om je oude account vragen. Die kun je opnieuw installeren met je nieuwe account.

Alles waar je in het verleden in de app store voor betaald hebt ben je nu wel permanent kwijt, is ook niet meer terug te halen.
Bedankt voor deze goede tip... ;(
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee