Toon posts:

Probleem printplaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers, mijn led par 56 deed het af en toe wel en niet, dus ik besloot hem uit elkaar te halen, wat bleek er was een los contact op de printplaat bij de - + toevoer. Dus ik dat puntje opnieuw gesoldeerd, maar nu heb ik iets geks : overal loopt stroom doorheen, maar doet niks tenzij ik bij de dmx connector de multimeter erop houd. Weet iemand toevallig waar dit aan zou kunnen liggen?

Beste antwoord (via Verwijderd op 18-07-2018 11:49)

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:45:
[...]

ja als ik de lead losmaak (niet meer aangesloten heb aan de multimeter) en hem dan erop houd doet hij het wel, maar het gekke is dat het niet uit maakt op welke van de 3 kabels ik hem houd. als ik hem maar op een van de kabels houd dan doet hij het
Even het soldeerwerk nalopen, zoals ik in m'n vorige bericht zei en de connector van de kabel die er op moet ook. Eventueel vervangen als nodig. Lijkt namelijk een probleem door slechte verbinding. Dit zal het naar mijn idee moeten oplossen. Succes!

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexandersamson
Zou je eens een duidelijke foto willen maken en posten van de printplaat en het werk wat je eraan hebt verricht?
En het verhaal met de multimeter, is dat bij voltmeting of bij stroommeting en waar houdt je de meetpennen precies?

[ Voor 34% gewijzigd door alexandersamson op 18-07-2018 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De multimeter staat op ~V, als ik hem op een van die drie punten van J 2 houd dan doet hij het (achterkant rechts boven, boven de weerstand). Aan de connector r8 heb ik gesoldeerd (links onder achterkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alexandersamson schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:08:
Zou je eens een duidelijke foto willen maken en posten van de printplaat en het werk wat je eraan hebt verricht?
En het verhaal met de multimeter, is dat bij voltmeting of bij stroommeting en waar houdt je de meetpennen precies?
Heb inmiddels video en beeldmateriaal gemaakt, zie de mediafire link.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexandersamson
Het lijkt mij er op eerste gezicht op dat de connector (J2) niet goed contact maakt. Stel dat je de lead van de multimeter losmaakt van de multimeter en je doet hetzelfde, heb je dan hetzelfde resultaat?
Zo ja, dan is het waarschijnlijk dat de contacten van de connector (J2) niet goed contact maken met de draadconnector die er op moeten of met het gesoldeerde op het bordje.
Soldeerwerk kan je eventueel nalopen door een beetje flux op de soldeerpuntjes te smeren van J2 en weer heel even te laten smelten met de soldeerbout. Een lurpe draadconnector kan je eventueel vervangen.

(Ps: Als je snelle toevoegingen hebt aan een eerder bericht is het volgens mij hier op de fora meer gewaardeerd als je de laatste post aanpast met de nieuwe informatie dan 3x achter elkaar te posten. Just my 2 cents. Ik ben er zelf lang uitgeweest, kan het fout hebben maarja..)

[ Voor 19% gewijzigd door alexandersamson op 18-07-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alexandersamson schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:43:
Het lijkt mij er op eerste gezicht op dat de connector (J2) niet goed contact maakt. Stel dat je de lead van de multimeter losmaakt van de multimeter en je doet hetzelfde, heb je dan hetzelfde resultaat?
Zo ja, dan is het waarschijnlijk dat de contacten van de connector (J2) niet goed contact maken met de draadconnector die er op moeten of met het gesoldeerde op het bordje.
Soldeerwerk kan je eventueel nalopen door een beetje flux op de soldeerpuntjes te smeren van J2 en weer heel even te laten smelten met de soldeerbout. Een lurpe draadconnector kan je eventueel vervangen.
ja als ik de lead losmaak (niet meer aangesloten heb aan de multimeter) en hem dan erop houd doet hij het wel, maar het gekke is dat het niet uit maakt op welke van de 3 kabels ik hem houd. als ik hem maar op een van de kabels houd dan doet hij het

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• alexandersamson
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:45:
[...]

Even het soldeerwerk nalopen, zoals ik in m'n vorige bericht zei en de connector van de kabel die er op moet ook. Eventueel vervangen als nodig. Lijkt namelijk een probleem door slechte verbinding. Dit zal het naar mijn idee moeten oplossen. Succes!

Pagina: 1