Goedemorgen,
Op het moment werk ik met een rapportage in excel. Met een button activeer ik een macro waarmee ik
een afbeelding uit de map waarin het excel bestand is opgeslagen kan kiezen. De afbeelding krijgt vervolgens automatisch een grootte en positie.
Hieronder de code die ik gebruik.
Sub afbeelding()
Dim ImgFileFormat As String, pic As Variant
On Error Resume Next
ImgFileFormat = "Image Files jpg (*.jpg),*.jpg,(*.bmp),others, tif (*.tif),*.tif"
ChDrive Left(ThisWorkbook.Path, 3)
ChDir ThisWorkbook.Path
Set pic = ActiveSheet.Pictures.Insert(Application.GetOpenFilename(ImgFileFormat))
Range("B50").Select
Set Rng = ActiveCell
With pic
.Height = 180
.Width = 240
.Left = Rng.Left
.Top = Rng.Top
.Placement = xlMoveAndSize
End With
End Sub
De rapportage wil ik alleen gaan omzetten naar Word. De afbeelding moet komen te staan in een cel van een ingevoerde tabel.
Weet iemand of dat dit mogelijk is?
Ik maak gebruik van Microsoft Office Professional Plus 2016
Groeten Bart
Op het moment werk ik met een rapportage in excel. Met een button activeer ik een macro waarmee ik
een afbeelding uit de map waarin het excel bestand is opgeslagen kan kiezen. De afbeelding krijgt vervolgens automatisch een grootte en positie.
Hieronder de code die ik gebruik.
Sub afbeelding()
Dim ImgFileFormat As String, pic As Variant
On Error Resume Next
ImgFileFormat = "Image Files jpg (*.jpg),*.jpg,(*.bmp),others, tif (*.tif),*.tif"
ChDrive Left(ThisWorkbook.Path, 3)
ChDir ThisWorkbook.Path
Set pic = ActiveSheet.Pictures.Insert(Application.GetOpenFilename(ImgFileFormat))
Range("B50").Select
Set Rng = ActiveCell
With pic
.Height = 180
.Width = 240
.Left = Rng.Left
.Top = Rng.Top
.Placement = xlMoveAndSize
End With
End Sub
De rapportage wil ik alleen gaan omzetten naar Word. De afbeelding moet komen te staan in een cel van een ingevoerde tabel.
Weet iemand of dat dit mogelijk is?
Ik maak gebruik van Microsoft Office Professional Plus 2016
Groeten Bart