Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornthonissen
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-07 19:33
Hoi iedereen,

Ik ben al 2 dagen zeer gefrustreerd met de fritzbox op het werk. Ik heb dus een mediaserver staan met een vast IP 192.168.178.50, ik draai hier een plex media server op die is intern gewoon te bereiken maar niet vanuit het publieke internet.

Opzich geen probleem aangezien ik gewoon de poort 32400 open kan zetten zodat dat wel kan. Meestal vind ik het geen enkel probleem om portforwarding voor elkaar te krijgen, echter had ik bij de fritzbox wel even een handleiding nodig. Alles samen met AVM gecontroleerd alles zou goed moeten staan en de poort "zou" bereikbaar moeten zijn. Helaas is dit niet het geval en ben ten einde raad.

Zelfs als ik een DMZ (Exposed Host) instel is de poort niet te benaderen. Ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen _/-\o_

Alvast bedankt,

Jorn Thönissen

Beste antwoord (via Jornthonissen op 18-07-2018 12:58)

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:41
Ik zie sowieso al 2 dingen die fout gaan en 2 missende dingen:
  1. Er staat bij de device (eerste picture) niet "Permit independant port sharing" aan terwijl dat wel aan staat in de permit access lijst. (Independant port sharing is niet nodig op de FRITZ!Box 7581, die zo te zien dezelfde interface heeft staat dit uit, bij mij thuis, maar ik heb wel wat poorten open staan).
  2. Het IP adres bestaat 2 keer (kennelijk als verschillende devices want verschillende MAC adressen).
  3. Missend ding: In de "Permit Access" behoren de geopende poorten (onder sharing tweede screenshot) zijn erbij te komen te staan een "groen bolletjes" te krijgen in plaats van "grijze bolletjes" die er bij jou bij staan.
  4. Missend ding 2: In de "Permit Access" (tweede screenshot) hoort afhankelijk van of je een extern IPv4 (of IPv6) adres hebt de poortennummers te verschijnen onder Port assigned externally IPv4/IPv6.
Het zou helpen als er een netwerk tekening bij komt, in theorie (zo te zien) zou de Plex Server gewoon op de lan poort (2) op je screenshots aangesloten zitten is dit bij jou ook zo? (Het is zeer relevant om dit te weten want laten we niet beginnen wat nodig is met dubbele nats/2de router, iets wat bij mij thuis het geval is). Het is hier dus belangrijk om te weten of de FRITZ!Box ook het internet verzorgt of een ander device (en of er in plaats van een gewone switch nog een apparaat dat NAT gebruikt wordt).

Ook nog een ding(etje) wat ik me herinner van de FRITZ!Box en veel consumenten consumenten routers is als je deze als netwerk device een static IP toekant (in de router), je deze vaak op het apparaat ook nog een ip refresh moet geven voordat dit doorgezet wordt (tenzij de server zoals er staat ook gewoon een vast IP heeft).

Edit:
Nu ik je screenshots nog een keer heb nagekeken mis ik op je eerste screenshot (detailed device information) ook nog onder "Access Properties" de lijst van geopende poorten onder het kopje "Port Sharing" maar ik weet niet zeker of de Fritzbox 5490 dat al had.

[ Voor 24% gewijzigd door Starke op 18-07-2018 10:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Zonder overzicht van de instellingen op de Fritz komen we niet veel verder denk ik :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornthonissen
Bedankt voor je reactie,

Ben een Fritzbox noob, wat heb je van mij nodig:)?

Jorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin eens met te vertellen waar je netwerk uit bestaat en hoe je je firewalls hebt geconfigureerd. Dus ook die van Windows bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornthonissen
Mijn netwerk bestaat natuurlijk uit de router zelf, daarnaast ook een boel switches. Firewall van de PC is geconfigureerd en alle benodigde poorten staan open. De settings verder zijn Any IP address dus er is niks specifieks ingesteld.

De server is rechtstreeks op de router aangesloten, zit dus niks tussen van switches. De rest van het bedrijf zou ongeveer z'n 20-30 pc's zijn

Hier wat screens van hoe ik het ingesteld heb:
https://gyazo.com/002fb7ab0551cd6eeeea85aaa417cf2b
https://gyazo.com/acbfc47bb189aa74b89154445ef948c9

Jorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Jornthonissen aangezien dit weinig met je provider te maken heeft, geef ik het topic even een schopje van IH naar NT.

Daarnaast heb ik even je titel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornthonissen
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jornthonissen schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:54:
Mijn netwerk bestaat natuurlijk uit de router zelf, daarnaast ook een boel switches. Firewall van de PC is geconfigureerd en alle benodigde poorten staan open. De settings verder zijn Any IP address dus er is niks specifieks ingesteld.

De server is rechtstreeks op de router aangesloten, zit dus niks tussen van switches. De rest van het bedrijf zou ongeveer z'n 20-30 pc's zijn

Hier wat screens van hoe ik het ingesteld heb:
https://gyazo.com/002fb7ab0551cd6eeeea85aaa417cf2b
https://gyazo.com/acbfc47bb189aa74b89154445ef948c9

Jorn
Ik zie op 1 ip adres dezelfde poort open als dicht staan. Daarnaast heeft Plex alleen de TCP poort nodig. UDP kan gewoon weg.

Hoe weet je of de firewall van je OS juist is geconfigureerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2018 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:35
Je hebt geen firewall (op de 'router' na) binnen je zakelijke omgeving. Van welke internet provider maak je gebruik? En is dit een zakelijke provider of is dit een zogenaamde huis-tuin-keuken lijn?

Daarnaast is er goede documentatie beschikbaar van AVM (Fritzbox) om portmapping in te stellen. Ik heb zelf deze router via TelePlaza Glasvezel en heb eigenlijk enkel de restrictie van het interne IP-adres van een interne server ingesteld op 'unrestricted'. De rest werkt automatisch via upnp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornthonissen
tweakict schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:59:
Je hebt geen firewall (op de 'router' na) binnen je zakelijke omgeving. Van welke internet provider maak je gebruik? En is dit een zakelijke provider of is dit een zogenaamde huis-tuin-keuken lijn?

Daarnaast is er goede documentatie beschikbaar van AVM (Fritzbox) om portmapping in te stellen. Ik heb zelf deze router via TelePlaza Glasvezel en heb eigenlijk enkel de restrictie van het interne IP-adres van een interne server ingesteld op 'unrestricted'. De rest werkt automatisch via upnp.
Zakelijke verbinding via XS4ALL hun regelen ook al wat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornthonissen
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:58:
[...]

Ik zie op 1 ip adres dezelfde poort open als dicht staan. Daarnaast heeft Plex alleen de TCP poort nodig. UDP kan gewoon weg.

Hoe weet je of de firewall van je OS juist is geconfigureerd?
Heb wel wat ervaring met de firewall, en aangezien ik de server thuis had en het gewoon werkte. Maar nu op het werk dus niet meer.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 18-07-2018 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had dus de router mee naar huis genomen en die staat nu op het werk ofzo?

Leg nu eens duidelijk uit hoe of wat. Hoe zit het bijvoorbeeld met die 2 regels op hetzelfde ip adres. Op iedere vraag die gesteld word komt iedere keer een vaag antwoord en de situatie verandert iedere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornthonissen
Situatie is niet veranderd, ik zei namelijk dat ik de "server" thuis had en daar werkte het prima (greyhound router) nu staat die zelfde server op het werk met een fritzbox.

Die 2 regels is voor mij ook een raadsel omdat die 2e alleen terug word gevonden in idle connecties, als ik deze probeer te verwijderen blijft hij gewoon staan. Heb inmiddels die regel verwijderd maar de situatie blijft helaas het zelfde.

Excuses als ik onduidelijk schep, dit is namelijk voor mij zelf ook onduidelijk :p

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  1. Er staat bij de device (eerste picture) niet "Permit independant port sharing" aan terwijl dat wel aan staat in de permit access lijst. (Independant port sharing is niet nodig op de FRITZ!Box 7581, die zo te zien dezelfde interface heeft staat dit uit, bij mij thuis, maar ik heb wel wat poorten open staan).
  2. Het IP adres bestaat 2 keer (kennelijk als verschillende devices want verschillende MAC adressen).
  3. Missend ding: In de "Permit Access" behoren de geopende poorten (onder sharing tweede screenshot) zijn erbij te komen te staan een "groen bolletjes" te krijgen in plaats van "grijze bolletjes" die er bij jou bij staan.
  4. Missend ding 2: In de "Permit Access" (tweede screenshot) hoort afhankelijk van of je een extern IPv4 (of IPv6) adres hebt de poortennummers te verschijnen onder Port assigned externally IPv4/IPv6.
Het zou helpen als er een netwerk tekening bij komt, in theorie (zo te zien) zou de Plex Server gewoon op de lan poort (2) op je screenshots aangesloten zitten is dit bij jou ook zo? (Het is zeer relevant om dit te weten want laten we niet beginnen wat nodig is met dubbele nats/2de router, iets wat bij mij thuis het geval is). Het is hier dus belangrijk om te weten of de FRITZ!Box ook het internet verzorgt of een ander device (en of er in plaats van een gewone switch nog een apparaat dat NAT gebruikt wordt).

Ook nog een ding(etje) wat ik me herinner van de FRITZ!Box en veel consumenten consumenten routers is als je deze als netwerk device een static IP toekant (in de router), je deze vaak op het apparaat ook nog een ip refresh moet geven voordat dit doorgezet wordt (tenzij de server zoals er staat ook gewoon een vast IP heeft).

Edit:
Nu ik je screenshots nog een keer heb nagekeken mis ik op je eerste screenshot (detailed device information) ook nog onder "Access Properties" de lijst van geopende poorten onder het kopje "Port Sharing" maar ik weet niet zeker of de Fritzbox 5490 dat al had.

[ Voor 24% gewijzigd door Starke op 18-07-2018 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornthonissen
Starke schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:43:
Het zou helpen als er een netwerk tekening bij komt, in theorie (zo te zien) zou de Plex Server gewoon op de lan poort (2) op je screenshots aangesloten zitten is dit bij jou ook zo? (Het is zeer relevant om dit te weten want laten we niet beginnen wat nodig is met dubbele nats/2de router, iets wat bij mij thuis het geval is).
Nummer 1 heb ik nu aangepast: https://gyazo.com/4debf6dd05eea214bfb42bab5d4a3ae9

Nummer 2 Ook aangepast: https://gyazo.com/3d85ce328fb84c33a50468844a89a759
Zodra ik dat doet voegt hij ook weer de 192.168.178.50 idle connection toe. Op een of andere manier kan ik die verwijderen bij Idle connections maar als ik refresh staat hij er nog steeds. Ik denk dat hier ook een beetje het probleem zit. (independent port sharing staat wel aan, staat op de screenshot niet aan)

Fritzbox Lan1>switch>werkpcs
Lan2>Server

Mocht er iets onduidelijk zijn geef ik graag opheldering

Er is echt alleen de router en switches, verder zou niks er niks met NAT moeten kloten.

Ik stel inderdaad op de router en de server het zelfde vast IP kan hem ook gewoon altijd via RDP connecten.

Jorn

[ Voor 7% gewijzigd door Jornthonissen op 18-07-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
Is onder Plex Media Server (onder Access Properties) het volgende toegevoegd? (volgens info van @Verwijderd)
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/x2nmro.png
En hier na op OK gedrukt om het op te slaan onder het device? Dan zou het moeten werken naar mijn weten.

@tweakict Ik kan dit niet met zekerheid zeggen omdat ik mijn oude config heb overgezet, maar ik dacht dat (poorten openen) via upnp tegenwoordig uit staat op de (recente) FRITZ!Box devices. Laat maar upnp is zelfs aangezet na overzetten van een config waar dit uit stond :(.

Let wel om de Plex server te bereiken dit dan gedaan moet worden via het externe IP maar neem aan dit dit bekend is. Bijvoorbeeld: 73.123.185.103:32000

[ Voor 26% gewijzigd door Starke op 18-07-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornthonissen
Starke schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:17:
Dus onder de Plex Media Server (onder Access Properties) is netjes het volgende toegevoegd (volgens info van @Verwijderd)
[afbeelding]
En hier na op OK gedrukt om het op te slaan onder het device? Dan zou het moeten werken naar mijn weten.

@tweakict Ik kan dit niet met zekerheid zeggen omdat ik mijn oude config heb overgezet, maar ik dacht dat (poorten openen) via upnp tegenwoordig uit staat op de (recente) FRITZ!Box devices. Laat maar upnp is zelfs aangezet na overzetten van een config waar dit uit stond :(.

Let wel om de Plex server te bereiken dit dan gedaan moet worden via het externe IP maar neem aan dit dit bekend is. Bijvoorbeeld: 73.123.185.103:32000
Upnp staat aan:) helaas doet ie niet wat hij moet doen.

De server is inderdaad externip:32400 echter laat plex zien of je connectie goed is: https://gyazo.com/b1d2b6935c5aa44af07f31bc0aaf1a1a

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jornthonissen schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:55:
[...]

Nummer 1 heb ik nu aangepast: https://gyazo.com/4debf6dd05eea214bfb42bab5d4a3ae9

Nummer 2 Ook aangepast: https://gyazo.com/3d85ce328fb84c33a50468844a89a759
Zodra ik dat doet voegt hij ook weer de 192.168.178.50 idle connection toe. Op een of andere manier kan ik die verwijderen bij Idle connections maar als ik refresh staat hij er nog steeds. Ik denk dat hier ook een beetje het probleem zit. (independent port sharing staat wel aan, staat op de screenshot niet aan)

Fritzbox Lan1>switch>werkpcs
Lan2>Server

Mocht er iets onduidelijk zijn geef ik graag opheldering

Er is echt alleen de router en switches, verder zou niks er niks met NAT moeten kloten.

Ik stel inderdaad op de router en de server het zelfde vast IP kan hem ook gewoon altijd via RDP connecten.

Jorn
Dat geleuter met die 2 dezelfde ip's en poorten heb ik ook al eens gehad. Volgens mij opgelost door de toewijzing van ip's te verwijderen en alle regels voor dat ip te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornthonissen
Opgelost door idle connections in config te verwijderen.

Bedankt iedereen!
Pagina: 1