Tijdelijk huren - advies inrichting TV en Internet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1095543

Topicstarter
Ik ga binnenkort verhuizen en dan tijdelijk een huurwoning betrekken. Deze huurwoning heeft geen eigen kabel-/telefoonaansluiting en wil ik in mijn huurwoning dus TV en Internet hebben ben ik afhankelijk van de aansluiting van een aangrenzende (huurwoning). Deze huurwoning staat op dit moment nog leeg, dus ik moet zelf een (tijdelijke) aansluiting en abonnement regelen.

Mijn vraag is nu welke opstelling en abonnement zouden jullie adviseren? Waarbij ik beperkt budget heb en het een tijdelijke oplossing betreft.

Ik kan nu dus een abonnement afsluiten op het hoofdadres en daar een router/modem van de provider plaatsen. Vanuit de meterkast loopt een cat5 ethernet kabel (10m) naar mijn tijdelijke huurwoning. Ik weet niet zeker of er ook een coax kabel aanwezig is. De afstand tussen hoofdadres en mijn huurwoning leent zich slecht voor wifi-verbindingen, mede door objecten ertussen.

Ik wil in mijn huurwoning tv kunnen kijken en kunnen internetten.
Ik weet nog niet wat de huurders van de hoofdwoning willen, maar kan me voorstellen dat die hetzelfde willen en dus de aansluiting (mede) willen/moeten gebruiken, zodra zij de woning (na mij) betrekken.

Welke abonnementen, componenten en opstelling raden jullie aan, zodat op beide adressen (afzonderlijk?) tv kan worden gekeken en internet beschikbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1095543 op 18-07-2018 09:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Welkom op GoT. Wat heb je zelf al gevonden hierin? Het lijkt eerder een ondergeschikte woonruimte ergens in de achtertuin? De situatie is denk ik voor iedereen wat onduidelijk, zeker als je geen ISRA punt hebt. T-Mobile biedt inmiddels 4G abonnementen aan voor thuissituaties, daar kan je eens naar kijken.

Overigens een tikje naar de telecomhoek: WVB >>> TPL

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1095543

Topicstarter
Terechte opmerkingen/vragen Senor!
En meteen een goede tip om te kijken naar 4G abonnementen.

Om mijn vraag wat te specificeren:
Het betreft inderdaad een ondergeschikte woonruimte, waardoor er enkel een ISRA punt (moest ik wel even opzoeken wat dit is ;) in de hoofd woonruimte zit. Aangezien er na mijn intrek in de ondergeschikte woonruimte ook huurders in de hoofd woonruimte komen moet ik in mijn keuzes rekening houden met "gezamenlijk gebruik van het ISRA punt" of oplossingen zonder gebruik van het ISRA punt.

Vraag 1 is dus: Wat heb ik nodig om internet en TV in mijn woonruimte te hebben
- Een internetaansluiting:
Optie 1: een internetabonnement, aansluiting op het ISRA punt en een ontsluiting (10m CAT5 kabel) naar de woonruimte
Optie 2: een internetabonnement, aansluiting op het ISRA punt en een Wifi verbinding naar de woonruimte => dit lijkt geen (goede) optie ivm locatie ISRA punt en tussenliggende objecten en zal dus de nodige versterkers oid vereisen
Optie 3: een 4G internetabonnement en 4G router
- Een TV abbonement

Vraag 2 is dus: Wat heb ik nodig om TV-zenders op mijn (niet-smart) TV af te kunnen spelen
- Een TV abonnement met gewenste zenders (eg. RTL, SBS, Veronica, Fox, ...)
Optie 1: TV kijken via internet
Optie 2: TV kijken via TV aansluiting

Vraag 3:
Voor optie "tv via internet" heb ik dus "internet op mijn tv" nodig. Hoe bereik ik dat:
- Er bestaan voor zover ik heb kunnen ontdekken geen TV abbo's (meer) zonder gebruik te maken van een TV-aansluiting of Internetaansluiting (ISRA punt), dus dan ben ik afhankelijk van de hoofdhuurder om een abbo af te sluiten op het ISRA punt?! Enkel online TV kijkdiensten zoals KPN Play en Klippr bestaan niet meer en zaken als Ziggo Go zijn alleen in combi met een vaste aansluiting.
Optie 1: TV abbo van iemand gebruiken om online te kunnen kijken (bijv. Ziggo Go) en vervolgens via Chromecast (oid) op TV streamen
Optie 2: idem, maar dan via PC (Windows 8) -> HDMI input op TV weergeven
Voor optie "tv via tv-aansluiting" heb ik dus een TV aansluiting in de woonruimte nodig. Hoe bereik ik dat:
- Verlengen van de TV aansluiting vanuit het ISRA punt, door coax kabel van router ISRA punt naar woonruimte. Deze is voor zover ik weet niet aanwezig, lastig aan te leggen of van slechte kwaliteit, dus geen optie.

Vraag 4: Bij een 4G Thuis internet abbo bij TMobile krijg je "onbeperkt", maar wel na 100GB per maand verbruik wat obstakels voor 'fair use' (activeren van bundels 2GB).
Hoeveel uur kun je live TV streamen binnen zo'n bundel? (uiteraard afhankelijk van "normaal" gebruik?!)?

Vraag 5: Indien ik toch gebonden ben/wordt aan het gezamenlijk gebruik van het ISRA punt voor internet- en/of tv-aansluiting, wat is dan een handige manier om het ISRA punt "te delen". Wat is een goede optie om na het ISRA punt de aansluitingen te splitsen, zodanig dat beide huurders "daarachter" zelf zaken kunnen inrichten. Zijn er bepaalde zaken om rekening mee te houden (behoudens voldoende bandbreedte?).

Ik ben dus voornamelijk op zoek naar goede suggesties, alternatieven of waar verder te zoeken. De sites van Internet en TV aanbieders, zoals Ziggo en KPN, bieden dus veelal zaken in combinatie aan en gaan uit van een (zelfstandig te gebruiken) ISRA punt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1095543 op 18-07-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Je kan internet via 4G doen en televisie via de schotel. Dat laatste kwam ik niet tegen bij je opties.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-05 19:40

Emiel1984

Made in NL

Mbt Vraag 3 Optie 1...
Volgens mij kan je niet streamen naar een extern apparaat met de ziggo App.
Dat was tenminste het geval tijdens de laatste keer dat ik deze applicatie gebruikte.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Emiel1984 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:49:
Mbt Vraag 3 Optie 1...
Volgens mij kan je niet streamen naar een extern apparaat met de ziggo App.
Dat was tenminste het geval tijdens de laatste keer dat ik deze applicatie gebruikte.
Met de Ziggo App kan ik streamen naar m'n Sony TV, maar ook naar m'n beamer.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 15:24
Wellicht niet naar een Chromecast / Apple TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 09:39
Ik zou voor een (Unlimited) 4g abbo gaan, en dan met Ziggo gewoon chromecasten. Dat doe ik op vakantie ook, en werkt voor mij goed genoeg.

https://www.ziggo.nl/klan...kijken/ziggo-go/streamen/

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrega
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 13:12
Hoe lang ben je van plan om daar te gaan wonen? Indien het maar een paar maand is kun bijvoorbeeld 4g internet nemen.
Mocht je nog andere wifi punten kunnen ontvangen in de woning dan kun je wellicht een deal maken met een van de buren tegen een kleine vergoeding.

Voor TV kun je kijken naar digitenne van kpn of stipte.
https://www.digitenne.nl
https://www.stipte.nl/461-scarlet-tv/
Voor een euro of 12 heb je het standaard zenderpakket. Volgens mij is het ook maandelijks opzegbaar.

NPO 1, 2 en 3, regionale zenders en de NPO radiostations zijn overigens gratis te ontvangen via digitenne. Hiervoor ben je alleen een DVB-T ontvanger nodig.
https://www.digitenne.nl/blog/gratis-tv-kijken/

[ Voor 24% gewijzigd door Destrega op 18-07-2018 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-05 17:09
Als er een stopcontact in de meterkast aanwezig is, kun je mogelijk kijken of dat powerline ethernet een optie is?
Pagina: 1