Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe AMD Setup boot niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik heb een nieuwe pc gebouwd die gebruikt gaat worden voor muziekbewerkingen. Ditmaal ben ik prijstechnisch gegaan voor een AMD Ryzen setup.
De huidige setup is klaar en start wel, maar ik krijg geen boot te zien. Ik heb ook al gekeken in de installatieboekjes van Asus, maar ook hierin krijg ik niet echt iets gevonden. Ik ben zelf bang dat de bios geflashed moet worden maar wellicht ontdekken jullie iets dat ik fout doe/ heb gedaan. (Dit is eigenlijk de eerste computer die ik zelf heb gebouwd.)

Relevante hardware die ik gebruik:

Coolermaster G550M
Asus Prime b350-plus
AMD Ryzen 2600X wraith boxed
Corsair CMK16GX4M2B3000C15W
PNY Optima 120 GB SSD
Samsung HD 103UJ 1000GB (2 stuks)
Nvidea GeForce GTX 570 HD

Wat ik al geprobeerd heb:

Ik heb geprobeerd om de RAM geheugenbankjes van slot te wisselen omdat dit ook een probleem schijnt te zijn, ik heb ze nu momenteel in slot 1 en slot 3 zitten. In slot 1 en slot 2 als combinatie werkten het niet, en in slot 3 en 4 als combinatie ook niet. Tevens heb ik de videokaart in mijn andere pc gehad, deze functioneert daar gewoon na behoren. Moederbord gereset, maar ook dit werkt niet.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Verwijderd op 18-07-2018 00:26)

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bios moet geflashed worden ja. ;)
Over twee weken zijn de B450 bordjes er eindelijk en is dit gedoe hopelijk voorbij. Op het moment kan je alleen maar de boel terugsturen naar de leverancier zodat ze het voor je flashen. Je kan ook op zoek naar een van de betere computerwinkels die voor je willen flashen. Als laatste kan je bij AMD, kosteloos een CPU aanvragen die je later terug moet sturen.
https://support.amd.com/e...en-AM4-System-Bootup.aspx

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Alle reacties

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-11 00:01
Zo te lezen support de bios alleen een Gen 1 Ryzen CPU. Een bios update zou het moeten verhelpen.
Ik weet niet of deze Asus mainboard ook flashes via USB ondersteund in de daarvoor aangegeven USB poort. Wellicht staat dat in je boekje.

Zie ook: https://www.reddit.com/r/...ime_b350plus_and_ryzen_5/

edit: Zo te zien moet er een Ryzen 2 ready sticker opzitten, anders support deze standaard alleen Ryzen Gen 1, tot de bios update.

[ Voor 21% gewijzigd door MrOizo2005 op 17-07-2018 23:58 . Reden: Aanvulling ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • Beste antwoord

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bios moet geflashed worden ja. ;)
Over twee weken zijn de B450 bordjes er eindelijk en is dit gedoe hopelijk voorbij. Op het moment kan je alleen maar de boel terugsturen naar de leverancier zodat ze het voor je flashen. Je kan ook op zoek naar een van de betere computerwinkels die voor je willen flashen. Als laatste kan je bij AMD, kosteloos een CPU aanvragen die je later terug moet sturen.
https://support.amd.com/e...en-AM4-System-Bootup.aspx

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt Daniël! Dan ga ik morgen eens de computerwinkel bellen voor een flash. Bedankt! Ik laat zsm weten of dit geholpen heeft

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 00:28:
Super bedankt Daniël! Dan ga ik morgen eens de computerwinkel bellen voor een flash. Bedankt! Ik laat zsm weten of dit geholpen heeft
Tja, dit is meestal het probleem.
Een dode CPU komt bijna nooit voor. Een van de RAM stikje proberen om te zien of eentje dood is kan ook nog. Dood bordje kan ook. Allemaal mogelijkheden, maar hoogstwaarschijnlijk is het gewoon een oudere bios die de CPU niet herkend. Eigenlijk zou op elke doos moeten staan welke bios revisie het bordje geeft, of nog beter dat elk bordje geflashed kan worden zonder CPU. Heb je dit gedoe niet meer. :/

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat dus inderdaad. Ik heb vrijwel alle winkels afgebeld, maar helaas is er geen enkele winkel in omgeving Eindhoven die mij kan helpen. Wellicht moet ik een topic opstellen voor een reddende tweaker met de kennis, kunde en materiaal

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:20
Bij welke winkel heb je de onderdelen gekocht?

Als je de update zelf wil doen zou je pricewatch: AMD A6-9500 Boxed kunnen bestellen of je moederbord ruilen voor pricewatch: Gigabyte B450M DS3H

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het moederbord gekocht vis marktplaats, eigenlijk nieuw in verpakking. Ik heb inmiddels een winkel gevonden die hem kan flashen (mycom) voor 30 euro. Jammer van de 30 euro, maar hopelijk werkt hij vandaag dan. Ik hou jullie op de hoogte! Toch bedankt voor je adviezen uszka!
Pagina: 1