Mijn vraag
Hey allemaal,
Tijdens het gamen (pubg) hoorde ik iets in mijn computer. Mijn fps werd zelfs 1. Letterlijk onspeelbaar dus. Ik besloot gelijk alles af te sluiten en binnen de pc te kijken wat er aan de hand was. Blijkt dus de cpu koeler los te zijn gesprongen. Ik heb hem geprobeerd erin te klikken, maar volgens mij is er wat witte plastic afgebroken waardoor hij niet meer vaat komt. Hij valt er dus simpelweg weer uit.
Nu is mijn plan om even langs een computerwinkel te gaan om deze te laten repareren. Dit zal waarschijnlijk een nieuwe cpu koeler (dezelfde merk denk ik) en assemblage kosten. Hebben jullie enig advies voor mij (als computer leek zijnde) wat ik kan verwachten? Wat zou een redelijke prijs hiervoor zijn? Hij zou zomaar een hoog bedrag kunnen vragen en ik zou het niet eens weten.
Of misschien hebben jullie ander aanvullende adviezen wat ik op kan volgen.
PS: Aangezien mijn fps zowat meteen 1 werd kan dan de losgesprongen cpu koeler hier de oorzaak van zijn? Of ligt er wellicht een andere reden achter? Ik hoop niet dat er nog iets anders kapot is gegaan..
Alvast bedankt en een fijne dag!
Bijgevoegd een foto van de cpu koeler die aan een kabel hangt.
https://imgur.com/a/saDrXQF
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het betreft een be quiet! Pure rock slim.
Moederbord is een B150 Gaming M3 MSI.
Videokaart is Nvidia Geforce GTX 1070.
Daarnaast zit er een intel i7 6700 in.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Terug erin plaatsen zonder succes.
Hey allemaal,
Tijdens het gamen (pubg) hoorde ik iets in mijn computer. Mijn fps werd zelfs 1. Letterlijk onspeelbaar dus. Ik besloot gelijk alles af te sluiten en binnen de pc te kijken wat er aan de hand was. Blijkt dus de cpu koeler los te zijn gesprongen. Ik heb hem geprobeerd erin te klikken, maar volgens mij is er wat witte plastic afgebroken waardoor hij niet meer vaat komt. Hij valt er dus simpelweg weer uit.
Nu is mijn plan om even langs een computerwinkel te gaan om deze te laten repareren. Dit zal waarschijnlijk een nieuwe cpu koeler (dezelfde merk denk ik) en assemblage kosten. Hebben jullie enig advies voor mij (als computer leek zijnde) wat ik kan verwachten? Wat zou een redelijke prijs hiervoor zijn? Hij zou zomaar een hoog bedrag kunnen vragen en ik zou het niet eens weten.
Of misschien hebben jullie ander aanvullende adviezen wat ik op kan volgen.
PS: Aangezien mijn fps zowat meteen 1 werd kan dan de losgesprongen cpu koeler hier de oorzaak van zijn? Of ligt er wellicht een andere reden achter? Ik hoop niet dat er nog iets anders kapot is gegaan..
Alvast bedankt en een fijne dag!
Bijgevoegd een foto van de cpu koeler die aan een kabel hangt.
https://imgur.com/a/saDrXQF
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het betreft een be quiet! Pure rock slim.
Moederbord is een B150 Gaming M3 MSI.
Videokaart is Nvidia Geforce GTX 1070.
Daarnaast zit er een intel i7 6700 in.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Terug erin plaatsen zonder succes.
[ Voor 18% gewijzigd door tyriajwz op 17-07-2018 23:24 ]