Gisteravond ging ik op de webinterface van m'n trouwe Netgear R7000 Nighthawk router kijken of er soms een nieuwe firmware update was. Dit doe ik wekelijks om altijd up to date te zijn met de laatste securitypatches. Versie 1.0.9.34 stond idd te wachten op installatie.In de twee jaar dat ik deze router heb heb ik de firmware al vele malen kunnen upgraden telkens zonder enig probleem. Deze keer liep het echter grondig fout. Op het moment dat de router was verondersteld te rebooten begon ineens de powerled met een regelmatig tempo te knipperen
. Ik dacht nog "dat is vreemd, dat heb ik nooit eerder gezien". Ik gaf het een paar minuten maar er gebeurde verder niets
. Uitschakelen, heropstarten, de reset knop achteraan ingedrukt houden gaf geen enkel resultaat. Op de website van Netgear heb ik dan TFtp2 software gevonden waarbij je dan een zelf gedownloade versie van de firmware kunt wegschrijven naar de router maar ook dat werkte niet
. Na 3 uur prutsen heb ik het opgegeven
en vandaag een nieuwe router besteld: De TP-Link Archer C3150. Hopelijk hebben we daar meer geluk mee. Dagen van finetunen en instellingen, alles weg....
Hoe kan het in godsnaam dat een officiële firmware update door de fabrikant zelf uitgebracht m'n router in enkele seconden kan vernietigen? Misschien is ie zo geprogrammeerd dat ie achter een x aantal updates kapot gaat waarbij ze dan hopen dat je snel weer een nieuwe koopt. Nou ja, ik heb idd een nieuwe gekocht maar Netgear hoef ik niet meer, thanks

Hoe kan het in godsnaam dat een officiële firmware update door de fabrikant zelf uitgebracht m'n router in enkele seconden kan vernietigen? Misschien is ie zo geprogrammeerd dat ie achter een x aantal updates kapot gaat waarbij ze dan hopen dat je snel weer een nieuwe koopt. Nou ja, ik heb idd een nieuwe gekocht maar Netgear hoef ik niet meer, thanks