Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dobbemi
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-04-2022
Gisteravond ging ik op de webinterface van m'n trouwe Netgear R7000 Nighthawk router kijken of er soms een nieuwe firmware update was. Dit doe ik wekelijks om altijd up to date te zijn met de laatste securitypatches. Versie 1.0.9.34 stond idd te wachten op installatie.In de twee jaar dat ik deze router heb heb ik de firmware al vele malen kunnen upgraden telkens zonder enig probleem. Deze keer liep het echter grondig fout. Op het moment dat de router was verondersteld te rebooten begon ineens de powerled met een regelmatig tempo te knipperen :| . Ik dacht nog "dat is vreemd, dat heb ik nooit eerder gezien". Ik gaf het een paar minuten maar er gebeurde verder niets :? . Uitschakelen, heropstarten, de reset knop achteraan ingedrukt houden gaf geen enkel resultaat. Op de website van Netgear heb ik dan TFtp2 software gevonden waarbij je dan een zelf gedownloade versie van de firmware kunt wegschrijven naar de router maar ook dat werkte niet :( . Na 3 uur prutsen heb ik het opgegeven |:( en vandaag een nieuwe router besteld: De TP-Link Archer C3150. Hopelijk hebben we daar meer geluk mee. Dagen van finetunen en instellingen, alles weg.... ;w
Hoe kan het in godsnaam dat een officiële firmware update door de fabrikant zelf uitgebracht m'n router in enkele seconden kan vernietigen? Misschien is ie zo geprogrammeerd dat ie achter een x aantal updates kapot gaat waarbij ze dan hopen dat je snel weer een nieuwe koopt. Nou ja, ik heb idd een nieuwe gekocht maar Netgear hoef ik niet meer, thanks :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
En je vraag is nu?
Brakke firmware (of zelfs wat instabiele stroom tijdens de update...) kunnen inderdaad devices bricken, Netgear heeft er helaas wel vaker last van gehad dat de firmware niet al te best is, aan de zakelijke kant lossen ze dat goed op overigens.

[ Voor 87% gewijzigd door RGAT op 17-07-2018 22:22 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-05 02:54
Zet de "kapotte" router voor een Zachtprijsje op VA. een hobbyist kan hier nog wel wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:44

Ravefiend

Carpe diem!

https://community.netgear...-p/1500907/highlight/true

Deze methode dus geprobeerd? T'is soms wel eens tricky om op het juiste moment de firmware upload te starten, en zorg er ook zeker voor dat je een DOS box als Administrator hebt gestart.

[ Voor 32% gewijzigd door Ravefiend op 17-07-2018 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:24
Je moet idd de TFTP sessie op precies het goede moment starten, anders fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-04 09:59

donny007

Try the Nether!

Mocht het met TFTP niet lukken, in de router zelf zit een seriële poort waarmee je toegang kunt krijgen tot de bootloader.

Zie: https://www.myopenrouter....v2-or-r6250-wi-fi-routers

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1928
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09-2024
De mijne zat ook een keer helemaal vast
Uiteindelijk hem weer open gebrickt. Met router rechtstreeks op pc aangesloten en dan met een knopjes in en uit / stroom aan/uit procedure weer aan de praat gekregen ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dobbemi
Iedereen bedankt voor de goede raad maar ik heb het ondertussen opgegeven. Deze middag de nieuwe router gaan halen bij Coolblue. Ik heb hem bij thuiskomst nog even in de verpakking gelaten en heb nog een dik uur geprobeerd de Nighthawk te "unbricken" maar zonder resultaat (zowel met TFtp als TFtp2). De TP Link C3150 draait ondertussen lekker. Ik mis alleen de vele ledjes van de Nighthawk...
Als er iemand interesse heeft in een gebrickte Nighthawk R7000 laat maar iets weten, doei....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dobbemi
Update: Ik heb ondertussen een USB Serial cable kunnen kopen en dank zij de link van Donny007, thanks mate, heb ik de router deze namiddag kunnen "debricken". Het leek er even op dat het zou mislukken want de install fase zat in een loop en ik heb zelf de boel moeten stoppen maar na heropstarten van de router werkte plots alles terug normaal. Ik dacht dat alles zou gereset zijn maar nee hoor, alle settings nog intact. Ondertss is er weer een nieuwe firmware upgrade verschenen en deze keer zonder problemen geïnstalleerd. Ik ben er terecht blij mee en ook wel een beetje trots op mezelf... O-) d:)b *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

Zolang je de bootloader niet verkloot, kan je met serial vaak dingen fixen. Dit is het begin naar meer devices fixen/configureren/spelen. Suc6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel Jetten
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-04-2020
Hoi,

Kan me iemand aub helpen met mijn Netgear Nighthawk router ik heb hetzelfde probleem hij is gebrickt.
ik wil je er wel een vergoeding voor geven.

ik hoor graag van iemand, want ik kan momenteel niets met deze router en dat is ontzettend jammer heeft het altijd goed gedaan.

gr,
Roel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:53

lier

MikroTik nerd

@Roel Jetten Het beste kan je hiervoor een eogen topic openen (in plaats van er een te kapen) en/of Vraag & Aanbod hiervoor gebruiken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Roel Jetten schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:23:
ik wil je er wel een vergoeding voor geven.
Welkom op Tweakers.

Als je op zoek bent naar iemand die het betaald komt repareren, dan mag je een advertentie aanmaken in onze Vraag & Aanbod sectie.

Wil je hier op het forum vanaf afstand hulp bij het zelf proberen hem te unbricken. Lees dan even Het algemeen beleid #quickstart door en zou je dan even een nieuw topic willen starten?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.