zelf zoek functie regelen win 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
nu had ik vandaag na de login een zwart scherm, niet te fixen, no matter what. ik heb geprobeert herstel punten te laden, maar dan zij die na een uur "changes didn't take effect, error message "......"" en die error message betekend "acces denied". dus toen moest ik windows helemaal herstellen, en alles verwijderen. toen las ik de privacy verklaring, en werd gek. ik heb direct edge volledig verwijdert, cortana gedelete, maar nu wil ik weer een indexeer functie. iemand ervaringen? ik hoor het graag,alle antwoorden zijn welkom! _/-\o_ _/-\o_

psst, ik ga ABSOLUUT, NO MATTER WHAT niet terug naar windows originele indexeer functie! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat wil je indexeren? zullen we daar eens mee beginnen...

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dec0de
  • Niet online
DJMaze schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 22:08:
Wat wil je indexeren? zullen we daar eens mee beginnen...
Bepaalde mappen van de c schijf, en bepaalde instellingen...

Bedank voor je reactie _/-\o_ , beetje dom dat ik dat was vergeten idd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik ben benieuwd waar je in de privacy verklaring over gestruikeld bent... en in hoeverre je denkt dat MS de GDPR aan haar laars kan lappen.
Voor wat betreft W10 en privacy. Daar zijn pagina's over vol geschreven.

Ik doe het zelf met een Windows die ik gewoon, via de instellingen heb doorgegeven dat niet alles zomaar open moet, of met Redmond gedeeld mag worden. Ik heb geen behoefte om tegen mijn PC te praten, dus ik heb Cortana niet geactiveerd. Ik kan middels de zoekfunctie alles gewoon vinden op mijn PC.

Ik zie geen toegevoegde waarde in het installeren van een extra tool die mijn harde schijf moet gaan indexeren voor me, omdat ik MS niet vertrouw. Ik heb ook niet het idee dat het verwijderen van een browser en de Siri van MS de indexeerfunctie verwijderd. Een extra programma geeft mijns inziens alleen maar meer toegang tot je bestanden.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dec0de
  • Niet online
Jester-NL schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:43:
Ik ben benieuwd waar je in de privacy verklaring over gestruikeld bent... en in hoeverre je denkt dat MS de GDPR aan haar laars kan lappen.
Voor wat betreft W10 en privacy. Daar zijn pagina's over vol geschreven.

Ik doe het zelf met een Windows die ik gewoon, via de instellingen heb doorgegeven dat niet alles zomaar open moet, of met Redmond gedeeld mag worden. Ik heb geen behoefte om tegen mijn PC te praten, dus ik heb Cortana niet geactiveerd. Ik kan middels de zoekfunctie alles gewoon vinden op mijn PC.

Ik zie geen toegevoegde waarde in het installeren van een extra tool die mijn harde schijf moet gaan indexeren voor me, omdat ik MS niet vertrouw. Ik heb ook niet het idee dat het verwijderen van een browser en de Siri van MS de indexeerfunctie verwijderd. Een extra programma geeft mijns inziens alleen maar meer toegang tot je bestanden.
jammer genoeg klopt daar niks van, als je met een tcp checker alle streams bekijkt zie je dat microsft het WEL aan haar laars lapt!
ik heb de amerikaanse windows, en de indexeer functie, IS cortana...

[ Voor 3% gewijzigd door dec0de op 18-07-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Vroeger had je ook 'Google Desktop'. Of dat nog steeds bestaat weet ik niet.
Maar ja, Google is ook Amerikaans, dus of je daar op zit te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Nee... je ziet dat Microsoft gegevens deelt met thuis. Of heb jij al die streams ook zitten uitpluizen om te zien dat ze daadwerkelijk al JOUW data overzetten?

Ik heb ook naar de privacy-instellingen zitten kijken, en ik heb nergens gelezen dat alles wat ik op mijn PC opsla direct en in zijn geheel met MS wordt gedeeld. Ik heb wel gezien dat er gegevens gedeeld worden die NIET naar de gebruiker ter herleiden zijn... Vandaar dat ik vraag waar je over gestruikeld bent. En wat je nu roept staat niet in de privacy verklaring.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Lets find it schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:18:
[...]

jammer genoeg klopt daar niks van, als je met een tcp checker alle streams bekijkt zie je dat microsft het WEL aan haar laars lapt!
Cortana is een zoekassistent, geen indexeerfunctie. De indexeerfunctie is dezelfde domme achtergrondservice als die in Windhoos Fietstas uit 2007 en die verzamelt alleen bestandslocaties/e-mail database zodat je zoekfunctie nog bestaansrecht heeft. Zonder een index kan Cortana ook geen ene neuk voor je doen B)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
[...]
Windows update? Netwerk discovery? (Lokale) P2P updates? Synchronisatie van feeds? OneDrive? Eigen software die als service draait? Zo zijn er nog wel meer dingen die Windows "doet" over het internet, waarop baseer je dat dit bewijs is dat Microsoft het 'aan haar laars lapt'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:45
Een goed onderbouwde conclusie :?. Wat heb je precies geconstateerd? Want een tcp sessie / stream zegt niet zoveel. Het klinkt nu erg als dat je eigenlijk geen idee hebt waarover je precies spreekt/

Andere belangrijke: wat zijn je huidige settings. Met een tool als OO Shup kan je al heel veel zicht zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dec0de
  • Niet online
Eindelijk heb ik dan wat... hain voor algemene dingen (spotlight ripoff start je ook met alt spatie...)

En Searcy anywher voor geavanceerd zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dec0de
  • Niet online
Jester-NL schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:22:
Nee... je ziet dat Microsoft gegevens deelt met thuis. Of heb jij al die streams ook zitten uitpluizen om te zien dat ze daadwerkelijk al JOUW data overzetten?

Ik heb ook naar de privacy-instellingen zitten kijken, en ik heb nergens gelezen dat alles wat ik op mijn PC opsla direct en in zijn geheel met MS wordt gedeeld. Ik heb wel gezien dat er gegevens gedeeld worden die NIET naar de gebruiker ter herleiden zijn... Vandaar dat ik vraag waar je over gestruikeld bent. En wat je nu roept staat niet in de privacy verklaring.
Rolfie schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:48:
[...]

Een goed onderbouwde conclusie :?. Wat heb je precies geconstateerd? Want een tcp sessie / stream zegt niet zoveel. Het klinkt nu erg als dat je eigenlijk geen idee hebt waarover je precies spreekt/

Andere belangrijke: wat zijn je huidige settings. Met een tool als OO Shup kan je al heel veel zicht zetten.
Ik vind het erg knap hoe Microsoft gegevens met andere computers wil delen in een geïsoleerd netwerk, met een offline account? Tenzij je die computers bedoelt met petabyte aan opslag bedoelt, die ook wel servers heten, van Microsoft en Windows defender staat uit, cloud protectie ook

Psst, als je Google privacy DuckDuckGo't, zie je ook dat Google constant die wetten overtreed, Microsoft idd minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik mis het antwoord op de vraag die je quote.

(Enne... het is natuurlijk wel zo vriendelijk als je een linkje post (en misschien even op je typos let) ;) )

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dec0de
  • Niet online
Ja, ik zal wat meer op m'n typfouten letten, ik was bezig op m'n iPad. Ik verveelde mij omdat m'n server er super lang over doet om te posten (zoals elke server...) dus ging ik maar even dit topic afronden, nu mag er een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 16:04

TheVMaster

Moderator WOS
Lets find it schreef op Monday 10 September 2018 @ 09:50:
Ja, ik zal wat meer op m'n typfouten letten, ik was bezig op m'n iPad. Ik verveelde mij omdat m'n server er super lang over doet om te posten (zoals elke server...) dus ging ik maar even dit topic afronden, nu mag er een slotje op.
Geen idee waarom het posten op een server langer zou moeten duren dan op een werkstation, maar goed....slotjes doen we hier niet aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dec0de
  • Niet online
Nou ja, misschien omdat hij eerst de hele tijd het ECC ram moet “configureren”.... en dan 5 minuten met iets bezig is wat ik niet weet. Een werkstation is toch wel binnen 2 minuten opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:53
Lets find it schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:05:
Nou ja, misschien omdat hij eerst de hele tijd het ECC ram moet “configureren”.... en dan 5 minuten met iets bezig is wat ik niet weet. Een werkstation is toch wel binnen 2 minuten opgestart?
Je server staat niet gewoon aan?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
[...]

dat is niet waar hoor, de file search staat los van cortana. Als je cortana gewoon uitzet dan kan je nog steeds bestanden zoeken.

Daarnaast is Edge ook geen probleem qua privacy. Het is vooral cortana omdat ze van alles moet weten om een goede assistent te zijn en telemetrie die je gewoon met een dropdown kan uitschakelen.

Kan het zijn dat je iets te grof bezig bent geweest met deleten en daardoor dingen stuk hebt gemaakt?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Lets find it schreef op Tuesday 11 September 2018 @ 10:05:
Eh....binnen 2 minuten? Een moderne desktop/laptop zou binnen 10-20 sec opgestart moeten zijn. Maar je zet je server uit elke keer als je iets gepost hebt op Tweakers? :?

• dec0de
  • Niet online
Ramon schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:14:
[...]
dat is niet waar hoor, de file search staat los van cortana. Als je cortana gewoon uitzet dan kan je nog steeds bestanden zoeken.

Daarnaast is Edge ook geen probleem qua privacy. Het is vooral cortana omdat ze van alles moet weten om een goede assistent te zijn en telemetrie die je gewoon met een dropdown kan uitschakelen.

Kan het zijn dat je iets te grof bezig bent geweest met deleten en daardoor dingen stuk hebt gemaakt?
Voor de 100ste keer, op de Amerikaanse build 1803 kan dat niet, omdat de cortana knop ook de zoek knop is, en cortana nu de zoekfunctie is, als je in cortana typt:”HOW to disable cortana” dan zegt ze: dat kan niet, ik zit helemaal in Windows ingebakken, maar je kunt wel kiezen welke informatie je met mij deelt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Lets find it schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:21:
[...]

Voor de 100ste keer, op de Amerikaanse build 1803 kan dat niet, omdat de cortana knop ook de zoek knop is, en cortana nu de zoekfunctie is, als je in cortana typt:”HOW to disable cortana” dan zegt ze: dat kan niet, ik zit helemaal in Windows ingebakken, maar je kunt wel kiezen welke informatie je met mij deelt
Voor de tweede keer... je kan gewoon via regedit of gpedit (afhankelijk van of je Home of Pro versie van Windows draait) Cortana uitzetten. Zie hier. Dan wordt het Cortana icoontje vervangen voor een loupe en kan je gewoon van de Windows search index gebruik maken zonder gebruik te maken van Cortana.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 12-09-2018 22:02 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Lets find it schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:21:
[...]

Voor de 100ste keer, op de Amerikaanse build 1803 kan dat niet,(...)
En is er een goeie reden dat je met een Amerikaanse build (??) werkt?
Mijn Windows 10 (upgrade van een Windows &) is op dag 1 geïnstalleerd en daar heeft nog nooit Cortana aangestaan.

Overigens: als ik in Google intik "How to disable cortana" krijg ik shitloads aan antwoorden. Ik snap sowieso niet waarom je je zorgen maakt over het waarom een spraakassistent je bestanden indexeert, en vervolgens diezelfde (gehate) assistent vraagt hoe die te verwijderen is...

me @ last.fm

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Lets find it schreef op Wednesday 12 September 2018 @ 21:21:
[...]

Wat is nu weer een 'Amerikaanse' build van Windows 10? Je bedoelt waarschijnlijk de Engelstalige (niet UK) Windows 10 ISO? Daarop kun je Cortana ook gewoon uitschakelen ook kun je aangeven wat je precies met Cortana wilt delen.

Op een NL versie van Windows 10 heb je Cortana niet, omdat ze geen Nederlands begrijpt :+
Pagina: 1