Smartphone reparatie deugt niet, wat kan ik hier tegen doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.153 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunkoerts
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-04 14:24
Vorige week een Galaxy S8 opgestuurd voor reparatie. Normaal probeer ik dit meestal zelf maar ik had geen zin om te wachten op een lange verzendtijd voor onderdelen, en in Nederland zelf zijn deze erg duur.

Ik heb marktplaats afgespeurd en een advertentie gevonden van een reparatiezaak met een adres in Nederland, gekeken op streetview en zag er uit als elke andere telefoonzaak dus ik had er wel vertrouwen in. We hadden 230 euro afgesproken voor de reparatie van het scherm, achterglas en achtercamera. Qua onderdelen (die wel deugen) kost dit samen zo'n 160-170 euro als je geduld hebt voor de levertijd, dus het bedrag vond ik ook gewoon redelijk vergeleken de 300+ die samsung vraagt. Het was op zich geen 'te mooi om waard te zijn' bedrag.

Nu krijg ik vandaag de telefoon terug en was ik flink de sjaak. Als allereerst heeft de achterkant een soort van grijze kleur (Op mijn zwarte model), gewoon de goedkoopste namaak van eBay die ze hebben kunnen vinden. Op zich vond ik dit geen probleem, orgineel onderdeel kost misschien 15 euro.

Ik ging het scherm bekijken en zag er op zich goed uit, deze schermen zijn OLED en kunnen niet zo nagemaakt worden dus hier was ik niet bang voor. Tot dat ik een witte pagina opende en zag dat het scherm zwaar ingebrand is. Er zat nog wel een plastic over het scherm maar ik denk dat hij gebruikt is als een showroom model (als ik naar het ingebrande beeld kijk). Oftewel het scherm deugt gewoon niet.

En uiteindelijk wil ik de camera testen, maar die geeft gewoon een zwart beeld.

Ik heb al bericht gedaan naar de telefoonzaak. Ik vraag mij af of ze meewerken gaan, het eerdere contact was ook al een beetje in gebrekkig Nederlands en er mager. Stel dat ze niet mee willen werken, is er iets wat ik hier tegen kan doen? De advertentie geeft duidelijk aan dat het om een reparatie gaat, nu is de camera 100% niet gerepareerd. Maar het gaat mij nog vooral om het scherm, die deugt gewoon niet en dat is het duurste onderdeel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-07 21:50

Hokkie

Hello

Op basis van wat ben je akkoord gegaan? Bijvoorbeeld; heb je de vraag gesteld of de reparatie uitsluitend met nieuwe originele onderdelen wordt uitgevoerd? Heb je duidelijk gemaakt wat je wensen zijn over het eindresultaat en of zij hieraan kunnen voldoen?

Met andere woorden; wat is afgesproken.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-07 19:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Is er ergens voor getekendwaarin staat wat gerepareerd zou worden met originele onderdelen ? Zo ja: wijzen op wat je getekend hebt en mocht je er echt niet uit komen rechtsbijstand inschakelen. Zo niet, dan kun je er alleen onderling proberen uit te komen, maar juridisch weinig aan te doen.

Het is niet geheel onlogisch dat Samsung veel vraagt. Ze gebruiken originele onderdelen en deze zijn gewoon prijzig.

[ Voor 3% gewijzigd door Luchtbakker op 17-07-2018 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:19
Orginele of namaak onderdelen zou ik mij nu niet zo heel veel zorgen om maken.(zeker niet vergeten). Maar scherm en Camera zijn duidelijk niet conform. En moeten ze dus oplossen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Hokkie schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:34:
Op basis van wat ben je akkoord gegaan? Bijvoorbeeld; heb je de vraag gesteld of de reparatie uitsluitend met nieuwe originele onderdelen wordt uitgevoerd? Heb je duidelijk gemaakt wat je wensen zijn over het eindresultaat en of zij hieraan kunnen voldoen?

Ik denk dat hij inderdaad heeft afgesproken dat hij graag een ingebrand scherm en een cheapass backcover wil en dat ze die camera niet werkend hoefden op te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nee, dat hebben ze niet netjes gedaan.
Hoop voor je dat ze het nog goed oplossing door nog een keer te repareren.

Voor een volgende keer is het misschien handiger om naar een lokale toko te gaan waar je;
1 gewoon binnen kan lopen om te klagen
2 dingen kan testen voordat je ze weer mee naar huis neemt
3 beter dingen kan afstemmen dan over de telefoon

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674295

YakuzA schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:11:
Nee, dat hebben ze niet netjes gedaan.
Hoop voor je dat ze het nog goed oplossing door nog een keer te repareren.

Voor een volgende keer is het misschien handiger om naar een lokale toko te gaan waar je;
1 gewoon binnen kan lopen om te klagen
2 dingen kan testen voordat je ze weer mee naar huis neemt
3 beter dingen kan afstemmen dan over de telefoon
denk dat het toch echt verstandiger is de reparatie uit te laten voeren door een door de fabrikant herkende toko (= via fabrikant dus zelf).

Hoeveel topics ik al voorbij heb zien komen van mensen die hun toestel naar de lokale telefoon-Turk (no offence) hebben gebracht met ellende als gevolg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:52

WCA

Geef ze eerst maar eens de kans om te reageren voor je hier een topic opent. Anders is het ook maar klagen.

Nogal wiedes dat je geen nieuw, origineel scherm krijgt natuurlijk, die onderdelen zijn zelfs voor Samsung op 't moment vrij schaars. Wil je origineel en nieuw? Lekker door Samsung laten repareren. Verder zeg je eerst dat ze je betrouwbaar leken, en achteraf zeg je ineens dat 'het contact niet lekker liep' en dat je twijfelt? Gek verhaal.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunkoerts
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-04 14:24
Hokkie schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:34:

Ik heb afgesproken om het scherm, achterglas en camera te repareren. Als ik naar de definitie van een reparatie kijk moet het toestel weer in orde gemaakt worden (wat hier duidelijk niet gebeurd is). Ik heb niet afgesproken om originele onderdelen te gebruiken, het scherm kan alleen origineel zijn omdat het een OLED is. En een namaak camera heb ik zelf nog nooit van gehoord. Het achterglas is wel overduidelijk namaak en als deze goed gelijmd was in de correcte kleur, dan hadden hun ook gewoon een goede reparatie uitgevoerd.

Een ingebrand scherm en een camera die niet werkt komen naar hoe ik het bekijk niet overeen met de afspraak. Ik heb geen antwoord van ze gekregen vandaag, ga ze morgen even bellen.
michelsoe12 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:49:
Is er ergens voor getekendwaarin staat wat gerepareerd zou worden met originele onderdelen ? Zo ja: wijzen op wat je getekend hebt en mocht je er echt niet uit komen rechtsbijstand inschakelen. Zo niet, dan kun je er alleen onderling proberen uit te komen, maar juridisch weinig aan te doen.

Het is niet geheel onlogisch dat Samsung veel vraagt. Ze gebruiken originele onderdelen en deze zijn gewoon prijzig.
Bedankt voor je reactie en informatie. Ik heb nergens voor getekend dat de onderdelen origineel moesten zijn. Ik wist dat dat het scherm 100% geen namaak zou zijn, soms is dit met LCD panelen maar met OLED is dit onmogelijk. Een namaak camera module had ik nog nooit eerder van gehoord, en deze kosten ook geen drol dus daar had ik wel vertrouwen in. Het achterglas is wel namaak, geen probleem op zich maar deze was de verkeerde kleur en slordig gelijmd.
Anoniem: 674295 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:49:
[...]

denk dat het toch echt verstandiger is de reparatie uit te laten voeren door een door de fabrikant herkende toko (= via fabrikant dus zelf).

Hoeveel topics ik al voorbij heb zien komen van mensen die hun toestel naar de lokale telefoon-Turk (no offence) hebben gebracht met ellende als gevolg...
Zelf heb ik nooit slechte dingen gehoord van de lokale (turken) zaakjes. Bewijst toch maar weer dat een paar anekdoten nooit het hele plaatje geven.
GreNade schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:14:
Geef ze eerst maar eens de kans om te reageren voor je hier een topic opent. Anders is het ook maar klagen.

Nogal wiedes dat je geen nieuw, origineel scherm krijgt natuurlijk, die onderdelen zijn zelfs voor Samsung op 't moment vrij schaars. Wil je origineel en nieuw? Lekker door Samsung laten repareren. Verder zeg je eerst dat ze je betrouwbaar leken, en achteraf zeg je ineens dat 'het contact niet lekker liep' en dat je twijfelt? Gek verhaal.
Mijn vertrouwen zat meer in dat de zaak letterlijk bestond (met redelijke Google reviews), het ging via een marktplaats advertentie dus niet dat het een geval van 'die zie je nooit meer terug' zou zijn. En dat de afgesproken prijs overeenkomt met de prijs van de onderdelen + een aardige winst voor de zaak. En dan heb ik het nog over een origineel nieuw scherm, deze zijn gewoon via eBay te krijgen (In Europa zelfs) voor zo'n 170 euro. Buiten Europa zijn ze voor een aantal tientjes minder te krijgen.

Achteraf toen het toestel bij hun binnen was ging het contact een stuk slechter. De reacties waren in bar slecht Nederlands en plotseling via WhatsApp met een kerel die met zijn gouden ketting op zijn Volkswagen Golf te flexen zat. Dat was toch iets anders dan de nette advertentie en het eerdere mailcontact waar de zinnen niet om de 2 woorden een spelfout hadden.

De reden voor de thread is dat ik geen contact meer kon krijgen met de zaak, en ik een beetje een slecht gevoel had bij wat hun reactie zal zijn. Probeer mij gewoon een beetje in te lezen in wat de opties zijn bij een slechte reparatie, wil het snel afhandelen.

Modbreak:Wil je voortaan de "Wijzig"-knop gebruiken ipv. te quadruple-posten? Dat maakt het voor iedereen wat makkelijker.

[ Voor 60% gewijzigd door Yorinn op 18-07-2018 20:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:52

WCA

Originele onderdelen koop je bij samsung. Ebay schermen zijn 2e hands (vaak met nieuw glas), namaak of net zo duur als bij samsung zelf. Die schermen zijn duur en daar gaat gewoon veel namaak/liegerij in rond.

Wil je kwaliteit, dan ga je naar samsung, en niet een willekeurige telefoonwinkel. Veel meer kan ik er niet van zeggen.

Wat je nu nog kan doen is gewoon naar die zaak toe rijden en laten zien wat er mis is, daar bereik je het meeste mee. Niet helpen? Dan een slechte review achterlaten en je verlies nemen, jammer dan.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:19
Tja je zal ze de kans moeten geven om het goed te laten repareren. Doen of kunnen ze dit niet dan kan je ze na officieel in gebreken stellen hem laten repareren bij bv Samsung. En de rekening bij hun innen(,des noods via de rechter). Maar dan zal je wel moeten doorzetten. En dat is iets wat een hoop mensen niet willen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:44

MsG

Forumzwerver

Ik denk dat Samsung je sowieso de deur wijst als er al officieus aan is gerommeld. Juridisch heeft de reparateur in elk geval recht om het voor je te gaan op lossen ipv meteen geld terug oid.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:44
Sorry hoor, maar 6 tientjes winst op 3 reparaties, (met originele onderdelen) vind ik geen goede winstmarge.

Als jij nergens specifiek gevraagd hebt om originele onderdelen, zie ik het probleem niet.

Hij moet natuurlijk wel gewoon fatsoenlijk gerepareerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Een after marker scherm kost al bijna 250 euro om in Nederland te verkopen. En dan heb jij voor 230 euro scherm achterplaat en camera laten doen. Nee niet alle schermen zijn van Samsung sterker nog de kans dat Samsung schermen levert aan Chinese handelaren op eBay is erg klein.

Je kon op 1 hand tellen dat voor die prijs er geen kwaliteit geleverd kan worden. Samsung reparatie hiervan had ver over de 400 geweest en mogelijk zelfs hogere kosten dan nieuw waarde op dit moment.

https://m.ebay.com/itm/Sa....Xsamsung+galxy+s8+o.TRS0

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-07 00:19
En dan ben je ook nog je garantie kwijt bij Samsung en het ding is niet meer waterdicht.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-07 19:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

reyals schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 23:00:
En dan ben je ook nog je garantie kwijt bij Samsung en het ding is niet meer waterdicht.
Dat was hij sowieso al omdat er een barst in zat.
Alleen zullen de kosten niet hoger zijn voor de extra defecten die zijn ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:22
Je vind het zelf niet, maar €230,- voor reparatie van het scherm, de camera en de achterkant is toch wel heel erg 'too good to be true'... dat is eigenlijk op de accu en het moederbord na een compleet nieuwe telefoon.
Anoniem: 217290 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:32:
Je kon op 1 hand tellen dat voor die prijs er geen kwaliteit geleverd kan worden. Samsung reparatie hiervan had ver over de 400 geweest en mogelijk zelfs hogere kosten dan nieuw waarde op dit moment.
Zonder twijfel, dat bedrag was je al kwijt geweest voor alleen vervanging van het scherm... we hebben hier van medewerkers tweemaal een S8 moeten laten repareren met een gebarsten scherm en dat heeft €400,- per toestel gekost.

[ Voor 55% gewijzigd door MicGlou op 19-07-2018 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duysters
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17-05-2021
*knip* spam

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 17-05-2021 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een topic na 3 jaar kicken met als doel spam is niet de bedoeling. Hier gaat dan ook een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.