Hallo medetweakers,
Allereerst wil ik mij verontschuldigen voor het 'leek' zijn. Ik ben nu al zo'n 4 dagen het internet aan het rond speuren voor een goede gaming PC wat niet niet een al te groot budget is. Hieronder zie je mijn wensen er in.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk is de aanschaf voor het gamen, waarin ik niet te heftige spellen draai. Denk hierbij aan:
- Fortnite
- Hearthstone
- Sims 4 (met uitbreidingen)
Daarbij wordt er wellicht in de toekomst gestreamed, dus daar wil ik wel de juiste PC voor hebben
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximum prijs voor alleen de pc is €900,-. Hierbij wel gezegd hebbende dat ik eigenlijk een inschatting maak tussen de €700,- en €800,-. Maar ik zit niet echt op 'budget'. Wel zal ik daarnaast ook nog 2 schermen en wat randapparatuur aan moeten schaffen waarbij ik niet heel veel uit wil geven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neel
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[i]Zelf dacht ik aan de volgende componenten. Mis ik hierin nog iets? Of moeten sommige echt beter om voornamelijk de games goed te kunnen draaien en OBS te runnen?
– ATX behuizing
– MSI H110M-PRO
– 8GB DDR4
– Intel i5-7500
– 240GB SSD
– NVIDIA GeForce GTX 1050 OC
– DVD-RW Dual-layer
– Sound/USB/LAN
– Windows 10 Home
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hier weet ik niet veel vanaf. wel lees ik dat Intel een stuk beter is dan AMD dus hier wil ik dan ook bij blijven.
Ga je overklokken?
Gezocht wat het precies betekend maar voor mij als leek niet te begrijpen
Wat verwacht je van ons?
- Is mijn lijst compleet?
- Zijn er zaken die echt voor mijn wensen veranderd moeten worden?
- Mochten er veranderingen zijn, zou je dit dan in semi jip-en-janneke-taal uit willen leggen
Mijn dank is waanzinnig groot!
Allereerst wil ik mij verontschuldigen voor het 'leek' zijn. Ik ben nu al zo'n 4 dagen het internet aan het rond speuren voor een goede gaming PC wat niet niet een al te groot budget is. Hieronder zie je mijn wensen er in.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk is de aanschaf voor het gamen, waarin ik niet te heftige spellen draai. Denk hierbij aan:
- Fortnite
- Hearthstone
- Sims 4 (met uitbreidingen)
Daarbij wordt er wellicht in de toekomst gestreamed, dus daar wil ik wel de juiste PC voor hebben
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximum prijs voor alleen de pc is €900,-. Hierbij wel gezegd hebbende dat ik eigenlijk een inschatting maak tussen de €700,- en €800,-. Maar ik zit niet echt op 'budget'. Wel zal ik daarnaast ook nog 2 schermen en wat randapparatuur aan moeten schaffen waarbij ik niet heel veel uit wil geven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neel
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[i]Zelf dacht ik aan de volgende componenten. Mis ik hierin nog iets? Of moeten sommige echt beter om voornamelijk de games goed te kunnen draaien en OBS te runnen?
– ATX behuizing
– MSI H110M-PRO
– 8GB DDR4
– Intel i5-7500
– 240GB SSD
– NVIDIA GeForce GTX 1050 OC
– DVD-RW Dual-layer
– Sound/USB/LAN
– Windows 10 Home
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hier weet ik niet veel vanaf. wel lees ik dat Intel een stuk beter is dan AMD dus hier wil ik dan ook bij blijven.
Ga je overklokken?
Gezocht wat het precies betekend maar voor mij als leek niet te begrijpen

Wat verwacht je van ons?
- Is mijn lijst compleet?
- Zijn er zaken die echt voor mijn wensen veranderd moeten worden?
- Mochten er veranderingen zijn, zou je dit dan in semi jip-en-janneke-taal uit willen leggen
Mijn dank is waanzinnig groot!