Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaanouk
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-10-2024
Hallo medetweakers,

Allereerst wil ik mij verontschuldigen voor het 'leek' zijn. Ik ben nu al zo'n 4 dagen het internet aan het rond speuren voor een goede gaming PC wat niet niet een al te groot budget is. Hieronder zie je mijn wensen er in.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk is de aanschaf voor het gamen, waarin ik niet te heftige spellen draai. Denk hierbij aan:
- Fortnite
- Hearthstone
- Sims 4 (met uitbreidingen)

Daarbij wordt er wellicht in de toekomst gestreamed, dus daar wil ik wel de juiste PC voor hebben

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximum prijs voor alleen de pc is €900,-. Hierbij wel gezegd hebbende dat ik eigenlijk een inschatting maak tussen de €700,- en €800,-. Maar ik zit niet echt op 'budget'. Wel zal ik daarnaast ook nog 2 schermen en wat randapparatuur aan moeten schaffen waarbij ik niet heel veel uit wil geven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neel

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[i]Zelf dacht ik aan de volgende componenten. Mis ik hierin nog iets? Of moeten sommige echt beter om voornamelijk de games goed te kunnen draaien en OBS te runnen?
– ATX behuizing

– MSI H110M-PRO

– 8GB DDR4

– Intel i5-7500

– 240GB SSD

– NVIDIA GeForce GTX 1050 OC

– DVD-RW Dual-layer

– Sound/USB/LAN

– Windows 10 Home

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hier weet ik niet veel vanaf. wel lees ik dat Intel een stuk beter is dan AMD dus hier wil ik dan ook bij blijven.

Ga je overklokken?
Gezocht wat het precies betekend maar voor mij als leek niet te begrijpen |:(

Wat verwacht je van ons?
- Is mijn lijst compleet?
- Zijn er zaken die echt voor mijn wensen veranderd moeten worden?
- Mochten er veranderingen zijn, zou je dit dan in semi jip-en-janneke-taal uit willen leggen

Mijn dank is waanzinnig groot!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:29
Zet je lijstje even in de PriceWatch, dat leest wat makkelijker.
Welke resolutie, texture settings en fps?
Neem geen i5-7500, de 8e generatie (8xxx) is beter.
Hier weet ik niet veel vanaf. wel lees ik dat Intel een stuk beter is dan AMD dus hier wil ik dan ook bij blijven.
Waar lees je dit dan? Voor streamen is AMD beter, omdat je meer threads voor dezelfde prijs krijgt.
Overklokken is het verhogen van de kloksnelheid van de CPU (of GPU), lijkt me niet nodig.
Heb je echt een DVD brander nodig? Voor dit budget zou ik kijken naar de Focus G (Mini).
Voor schermen kan je hier ook advies vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaanouk
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-10-2024
Thanks!

Reden dat ik voor de i5 7500 heb gekozen is omdat ik heb gelezen (ik weet dus niet meer waar) dat de specs van de 7500 beter zijn dan de 8th gen. Ook blijkt het beter te zijn voor twitch(?)

Bedankt voor de AMD tip! Hier ga ik dan ook eens naar kijken

Nee, DVD brander heb ik niet per se nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

@aaanouk i5 7500 is een quadcore cpu zonder hypertreading (4 cores, 4 threads dus). De nieuwe 8e generatie i5's hebben 6 core/treads (i7 6 core, 12 treads).

Kortom de i5 8400 is een veel betere keuze, zeker als je wilt streamen met een programma als OBS komen die goed van pas. Zoals al aangegeven is AMD voor dit doeleind een betere keuze; een Ryzen 2700 heeft 8 cores/16 treads (en een wat lagere clocksnelheid dan het Intel spul).
Qua pure FPS is Intel sneller omdat de clocksnelheid hoger is, maar in de praktijk zul je hier niets van merken.

Setup zoals deze (uit dit topic) lijkt me wat logischer;
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 175,90€ 175,90
1Gigabyte B360M D3H (rev 1.0)€ 81,95€ 81,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 297,-€ 297,-
1Fractal Design Define Mini C Black Tempered Glass Micro ATX€ 79,50€ 79,50
1Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK€ 153,90€ 153,90
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,-€ 62,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 97,90€ 97,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 948,15

16GB ram is in recentere / zwaardere games wel een must, 1050 Ti zou (afhankelijk van je resolutie) ook kunnen voldoen en je een ~€100 besparen.

[ Voor 79% gewijzigd door Tortelli op 17-07-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNobody28
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2023
Voor te streamen en te gamen raad ik toch wel zeker 16GB ram aan, anders zit je echt zo aan de limiet. Nu zie ik dat je relatief lichte games speelt. Maar als daar in de toekomst wat zwaardere games bij komen en die je eventueel wilt gaan streamen, raad ik je aan om later misschien een 8GB bij te prikken, houdt daar dus rekening mee in de keuze voor je moederbord.

Ik zou wel een Ryzen aanraden voor het streamen, en dan de 2600X. (Hogere base clock). Ik raad je dit filmpje aan even te bekijken: YouTube: Ryzen 2700X & 2600X vs 8700K Streaming & Gaming

Ik ga in september ook mijn onderdelen kopen voor mijn stream/game PC. Het budget ligt wel wat hoger maar dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:55
Ik zou inderdaad ook voor AMD gaan met dit budget. En dan specifiek de Ryzen 5 2600(x). neem een niet al te duur B360 moederbord met 3000~3200MT/s geheugen.

Er komen nu ook B450 moederborden uit die geen BIOS update nodig hebben om de nieuwe Ryzen CPU's te draaien.
Pagina: 1