Podcast software

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-09 20:12
Onderweg naar het werk luister ik naar diverse podcasts, waaronder die van De Kopgroep (NOS, Tour, Mart Smeets). Bij deze podcast valt me op hoe perfect het geluid is. De drie heren zitten niet in hetzelfde gebouw, waarbij één van de heren soms zelfs vanaf een parkeerplaats in Frankrijk aan het bellen is.

Als ik dat dan vergelijk met het geluid dat ik bijvoorbeeld uit Skype, WhatsApp of Hangouts haal, dan is dat van een beduidend mindere kwaliteit.

Mijn vraag is dan ook: wat voor software wordt hier gebruikt? Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bel de NOS?

Grote kans dat de heren in ieder geval snel door een paar ruisfilters / verbeteraars worden getrokken waardoor eventuele "storingen" aanzienlijk worden verminderd.

Als je weet dat Skype ongeveer 1MB/minuut gebruikt voor spraak (op basis van release-channel 16.x), is het geen rocketscience om terug te rekenen dat het echt een enorme factor lager ligt dan "de oude MP3 albums" die op 192Kbps werden geript.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Nakebod

Nope.

Ik denk niet dat ze Skypen en dat opnemen eigenlijk.
Wat ze denk ik eerder doen is dat ieder hun eigen audio in hoge kwaliteit opneemt, en dat die samengevoegd worden tijdens het bewerken van de show.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Zou het inderdaad 'bellen' zijn, wat er gebeurd? Of zouden ze gebruik maken van de moderne broertjes van het spul waarmee vroegah vanaf de buddyseat van de motor commentaar gegeven werd?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Volgens mij gebruikt de NOS Luci voor zulke audio verbindingen. Als je wordt uitgenodigd voor een interview (bv voor op Radio 1), dan wordt je gevraagd om de Luci app op je mobiel te installeren. Daarmee wordt dan verbinding gemaakt met de regie en krijg je HD audio kwaliteit, met fallback naar GSM. Ik ben niet helemaal zeker of het bij de NOS zo gaat maar ik ken deze oplossing dan weer wel.

edit: ja dus

[ Voor 15% gewijzigd door robertpNL op 18-07-2018 13:04 ]