Muizen tussen vloer en plafond

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Ik heb sinds ruim een half jaar een huis uit 1962. Beneden is ooit al een keer goed opgeknapt, boven heb ik in de helft van de kamers de plastic schroten en zachtboard uit het plafond getrokken, elektra ingefreesd en vooral: nieuwe bedrading erin.

Ik ben begonnen met isoleren en ik dacht slim te zijn door tegen het plafond van de zolder van die rollen Knauf isolatie te proppen en daartegen gipsplaten te schroeven.

Nu is de stucadoor langs geweest om te kijken en een prijsindicatie af te geven en toen zagen we gele vlekken op 4 plekken op de gipsplaten. Ik zo'n ding eraf: jawel hoor, allemaal muizenkeutels. Die nestelen dus en die pissen, vandaar de vlekken.

Nu zijn er twee dingen waar ik mee worstel:

1. Hoe voorkom ik dat ze daar weer tussen gaan nestelen? Ik denk dat ik moet afstappen van plafondisolatie en gewoon alleen het hele dak moet gaan isoleren, zodat ze dat niet als nest gaan zien.

2. Hoe kom ik zo snel mogelijk van die onder"grondse" muizen af? Ik heb een stuk of 10 vallen (voornamelijk die plastic vallen) met pindakaas. Ik vang circa 2 a 3 muizen per week. Eigenlijk wil ik met gif werken, maar we hebben nog 3 honden rondlopen en die moeten blijven leven.
Mijn buurman doet van die zakjes met giftige gel in een plastic containertje met gaatjes erin van circa 1 cm. Daar eten ze van en als het goed is, blijft het gif daar dan in, maar ik wil geen risico's lopen...

Iemand ervaring met bovenstaande?

Het hele huis hermetisch afsluiten is volgens mij onmogelijk met zo'n oud huis, bovendien moet het huis ook nog een beetje ventileren.

We wonen aan het bosrand, dus dat we muizen krijgen, is op zich wel te verwachten. Ze moeten alleen niet tussen een plafond en vloer gaan nestelen, waar ik niet bij kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zat topics over muizen op GoT geweest; het enige wat ik ken is "grijs" gif oftewel niet te koop bij de dierenwinkel. En voor bekende doorgangen: staalwol om te blokkeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 13-06 15:12

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

PageFault schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:32:
Ik ben begonnen met isoleren en ik dacht slim te zijn door tegen het plafond van de zolder van die rollen Knauf isolatie te proppen en daartegen gipsplaten te schroeven.
Hoe kunnen die urinevlekken zichtbaar worden op de gipsplaat als die muizen in de isolatie zitten?

Daar hoort een complete dampdichte laag tussen te zitten.

(het lost je muizenprobleem niet op, maar het ontbreken van die laag kan veel ellende opleveren).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Question Mark schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:52:
[...]

Daar hoort een complete dampdichte laag tussen te zitten.
Zolang je geen problemen met vocht krijgt hoeft daar geen dampdichte laag tussen te zitten.

Bij de bosrand zul je altijd muizen houden, het enige wat helpt is een kat nemen. Gif helpt even maar je hebt een constante aanvoer van allerlei muizensoorten.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
Een kat adopteren uit het asiel :?

En verder boven je gipsplaten alle kieren, gaten en naden dicht purren. Voor de rest kan je weinig dan wachten tot ze allemaal in je vallen gelopen zijn.

[ Voor 69% gewijzigd door Galaxis op 18-07-2018 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Galaxis schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:17:
Een kat adopteren uit het asiel :?.
Ik heb muizen uit het kattenvoerbakje droog voer zien eten...

Een ander alternatief, naast mijn eerdere antwoord, is het inzetten van pure pepermunt-olie. Je huis stinkt dan goed naar de Mentos maar "men" heeft er redelijk goede resultaten mee geboekt, zegt "men".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:37

Bob Popcorn

Plop!

Galaxis schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:17:
Een kat adopteren uit het asiel :?

En verder boven je gipsplaten alle kieren, gaten en naden dicht purren. Voor de rest kan je weinig dan wachten tot ze allemaal in je vallen gelopen zijn.
Pur vreten ze gewoon op en gebruiken ze als nestmateriaal. TS, ik heb jarenlang muizen gehad in m'n studentenhuis en het appartementje daarna, maar eigenlijk helpt niks. :X Valletjes helpen wel om ze uit te dunnen maar ze blijven toch komen. Op de een of andere manier waren ze in m'n vorige huis ineens weg en kwamen ze ook niet meer terug. In m'n huidige huis heb ik ze gelukkig (nog) niet.

Gif werkte niet (echt) afdoende, eigenlijk zoals valletjes. bedenk wel dat je met gif ook potentieel katten/uilen/andere roofdiertjes kan vergiftigen en mogelijk andere huisdieren/kinderen ook.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

digifun schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:14:
[...]

Zolang je geen problemen met vocht krijgt hoeft daar geen dampdichte laag tussen te zitten.
Zoals ik het lees heeft TS een zolderdak geisoleerd (en niet de zoldervloer). Afhankelijk van de constructie is de kans zeer groot dat het dauwpunt van vocht vanuit de leefomgeving nu in de isolatie valt, met vochtproblemen tot gevolg.

Hier moet echt folie tussen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Ik woon zelf ook in een oud huis 1934.
Had in eens last van bruine ratten.

Heb van alles geprobeerd kwa vallen en gaten dichtmaken maar uiteindelijk hielp alleen gif. Was er met een week vanaf en heb ze nooit meer gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:28

Sharky

Skamn Dippy!

Muizen kunnen door kleine rotkiertjes ter grootte van een kwartje, alles dichtmaken met geschikt materiaal is nogal een klus maar zal wel noodzakelijk zijn als je er echt vanaf wilt. Je zal meerdere dingen moeten doen om er vanaf te komen; vallen, gif en de toegang tot je huis moeilijk maken. Als er buiten al veel muizen leven dan zal het wel lastig worden ...

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 23:13

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Sharky schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:44:
Muizen kunnen door kleine rotkiertjes ter grootte van een kwartje, alles dichtmaken met geschikt materiaal is nogal een klus maar zal wel noodzakelijk zijn als je er echt vanaf wilt. Je zal meerdere dingen moeten doen om er vanaf te komen; vallen, gif en de toegang tot je huis moeilijk maken. Als er buiten al veel muizen leven dan zal het wel lastig worden ...
Muizen zitten in elk huis, in elke stad.

Je huis niet aantrekkelijk maken (geen eten laten slingeren, alles in blikken etc), gaten dichtmaken en wellicht een kat - iets anders helpt je toch niet.

Ratten is anders, die zijn veel groter en hebben dus iets meer moeite binnen te komen; bovendien komen die graag uit het riool. Die kan je wel stoppen, door bijvoorbeeld de toegangswegen te blokkeren met van die afroosters op de regenpijpen en dergelijke.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Question Mark schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:07:
[...]

Afhankelijk van de constructie is de kans zeer groot dat het dauwpunt van vocht vanuit de leefomgeving nu in de isolatie valt, met vochtproblemen tot gevolg.

Hier moet echt folie tussen.
Achterhaalde theorie op modellen die 50 jaar geleden al omstreden waren.

Leefvocht trekt niet door stuc en latex heen want dan krijg je onthechting, geheid dat alles eraf valt of dat je schimmel krijgt.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:08
Afgezien van het risico voor de huisdieren is gif niet aan te bevelen, omdat de muizen dood gaan in het nest en daar dan liggen te stinken. Het reclameverhaaltje, dat beweert dat de muizen verdrogen en daardoor niet zouden stinken, is een fabeltje.
De vorige bewoners van mijn huis, in het buitengebied aan de rand van een akker, gebruikten dat gif ook uitbundig.
Toen ik het huis had gekocht en de bovenverdieping ging strippen, kwamen we allemaal nesten tegen tussen de wanden en plafonds (allemaal van balkjes en spaanplaat) en bij elk nest kon je het al ruiken voordat de platen er af waren.

Ik heb een kat en zet vallen in het najaar als de muizen van het veld af komen. Verder heb ik muizengaas op de ventilatiegaten in de buitenmuren en berg etenswaren zo veel mogelijk op in goed afsluitbare bussen. Daarmee houd ik het redelijk onder controle.
En natuurlijk wel muizenvallen gebruiken, die de muizen ook doodmaken. Niet van die diervriendelijke kooitjes die bedoeld zijn om de muis buiten weer los te laten. Dat is dweilen met de kraan open.

[ Voor 14% gewijzigd door JukeboxBill op 19-07-2018 00:18 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:54
JukeboxBill schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 00:14:

Ik heb een kat en zet vallen in het najaar als de muizen van het veld af komen. Verder heb ik muizengaas op de ventilatiegaten in de buitenmuren en berg etenswaren zo veel mogelijk op in goed afsluitbare bussen. Daarmee houd ik het redelijk onder controle.
En natuurlijk wel muizenvallen gebruiken, die de muizen ook doodmaken. Niet van die diervriendelijke kooitjes die bedoeld zijn om de muis buiten weer los te laten. Dat is dweilen met de kraan open.
Kat helpt idd. Alleen de aanwezigheid van een kat schrikt vaak al af. Heb zelf ooit muis vriendelijke kooitjes gebruikt ooit want vond het zielig om die beestjes dood te maken. Daarna op een plek zeker 600m van bebouwde kom losgelaten. Ik weet niet of ze ooit terugkomen zijn. De plaats was mooi met veel gras en beschutting dus ik neem aan dat ze daar met zijn allen een nieuwe burcht hebben gebouwd.

Waar je vooral helemaal gek van wordt is dat gekrab s’nachts. Heb je ze nooit gehoord dan s’nachts vraag ik me af ts ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 26-09-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

digifun schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:58:
[...]

Achterhaalde theorie op modellen die 50 jaar geleden al omstreden waren.
Heb je daar ook een bron bij? Elke website die hier overgaat meldt namelijk nog steeds dat er bij dakisolatie een dampremmende folielaag geplaatst moet worden.

Daarnaast is stuc en latex gewoon dampopen en ademend, dus hoeze zou leefvocht daar niet doorheen kunnen trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

MAX3400 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:20:
[...]
Tja, als je je kat eten geeft, waarom zou hij dan achter muizen aangaan? ;)

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

MAX3400 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:20:
[...]

En daar is het echte probleem: als er voedsel is zijn er muizen. Haal het voedsel weg en de muizen vertrekken op zoek naar een woonplaats met meer eten.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Nou ik heb een kat en hond.

Dus natuurlijk heb ik het gif niet zomaar ergens laten slingeren. Maar in doosjes gedaan en alleen op plekken waar alleen de ratten konden komen en toen ze weg waren heb ik alles opgeruimt.

Heb ze bv in de kruipruimte gedaan en een keuken kast waar ze soms kwamen. En de kelder.

Het is in mijn ogen veel meer werk om alles dicht te maken en dan nog alle muizen te vangen. Het was mij in ieder geval niet gelukt in een maand. Het gif echter na een week alles dood. Nu zijn ratten ook wel lastiger te vangen dan muizen.

En ja je gaat ze echt wel ruiken als ze dood zijn maar daardoor ook makkelijk te vinden. Had er 2 in de kruipruimte en 5 in de keuken.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 149800 op 19-07-2018 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:52

dragonhaertt

@_'.'

Ik heb zelf ook ratten tussen mijn plafond en vloer. Zit in een huurwoning dus al enige stappen ondernomen om dit te laten bestrijden.
Laatst zijn er terugslagkleppen op het riool geplaatst, en toen 3-4 weken niks gehoord. Nu helaas weer af en toe trippeltrappel.

Ik heb zelf ook een val staan in de ruimte tussen de vloer, en heb ook al 3 ratten gevangen. Laatst eentje pas na een paar dagen opgemerkt, en had 413840165 vliegen in huis. Gif gaan we dus mooi niet doen, zo'n lijkje vind je nooit meer terug.

Mijn woning is een rijtjeshuis waarvan de tussenvloer verbonden is. Alle toegangswegen afsluiten is dus praktisch onmogelijk, tenzij je de hele rij grondig aanpakt.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-05 13:44
Offtopic: 'Muizen tussen vloer en plafond' Je bedoelt gewoon in je kamer _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 15:55
Het enige wat echt werkt is de muizen de toegang ontzeggen. Dan moet je dus denken aan inkomende kabels afpurren in de meterkast, bijenbekjes in de stootvoegen, roosters voor ventilatie-openingen, etc. Het kost echt wat moeite maar is te doen.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willion01
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
Huisje betrokken vorig jaar in het bos.
De eigenaar had "afspraken" met de muizen: teveel herrie maken in de nacht en hij zou ze vergiftigen. Dit heeft hij dus ook veelvuldig gedaan.
Gevolgen: huisje stonk naar dode muis (ondanks de belofte van opdrogen).

Boven de slaapkamer zat een "kruipzolder".
Hier kon je alleen over je buik in schuiven. Je snapt: vol met ongedierte (martens, muizen, eekhoorns, etc.)

Ondanks dat dit een huurhuisje is in overleg met de eigenaar deze zolder laten verwijderen.
Ook alle isolatiewol is eruit gegaan. Dit is vervangen door piepschuim isolatie.
De viezigheid die daarmee uit de kamer gegaan is was mij deze investering al waard...

Een leenkat gehad voor enkele maanden.
Alles grondig schoon gemaakt en rijst, pasta, etc in weckpotten gedaan.

Nu een hond die gelukkig ook jaagt op alles wat beweegt.

Dit alles zorgde ervoor dat we geen muis meer hebben, ondanks dat de toegangswegen niet afgesloten zijn. Gif zou ik nooit gebruiken. De stank van dode muizen in de muur staat me nog helder voor de geest.

Dit is onze ervaring, hopelijk kan je er wat mee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06 10:03
Ik heb muizen gehad in mijn keuken. Liepen gewoon door de kamer terwijl ik TV zat te kijken, gewoon voor de boxen langs waar een hoop geluid uit kwam. Heb een open keuken.

Onderkant van de keuken open gehaald en er zaten enorme gaten vanuit de kruipruimte naar boven. Muizen liepen op hun dooie gemakkie mijn keuken binnen. Overal poep en plas.

Gif gekocht, maar volgens mij was dat een feestmaal voor ze, ik werd arm van het gif kopen. Professioneel gif gekocht, vonden ze nog lekkerder. Vallen gekocht, gezet zoals het hoort (in de looproute's, gevuld met pindakaas, kaas, chemisch lokvoer). Nooit een muis gevangen, het gif was wel constant op. Wilde een professioneel verdelger inhuren want werd er gek van, maar eerst besloten om alle gaten dicht te purren. Wist niet of dat kon wegens vocht oid, maar het risico genomen.

Nooit meer een muis gezien.

[ Voor 10% gewijzigd door KaiseRRuby op 19-07-2018 13:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LexusReloaded
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-03 14:42
Muizen zitten inderdaad in bijna alle huizen.

Beste oplossingen:
- niet voeren (kattenvoer makkelijk beschikbaar, gemorst eten onder de tafel, koektrommel die ergens op staat)
- gif werkt maar zou eigenlijk door een plaagdierbeheerser gedaan worden. De enige giffen die nu op de markt verkrijgbaar is zijn anticoagulanten. Deze zorgen ervoor dat de bloedplaatjes niet goed meer wondjes dicht kunnen maken en ze langzaam doodbloeden aan interne verwondingen. Dit zijn wel allemaal MULTIDOSSIS giffen. Ze moeten hier dus van blijven eten wil het goed effect hebben. Als ze alles opeten en je vult niet bij, dan hebben ze de kans op resistentie op te bouwen. Dus blijf gif voeren todat je ziet dat er niet meer van gegeten worden.
Eenmalig gif werkt niet, muizen en ratten zijn hier te slim voor, die eten niet van voer waar een dood soortgenoot naast ligt, alleen multidossis giffen werken.
- huis dichtmaken, hierboven worden al goeie opties aangegeven. Metale pannensponzen werken goed om in kiertjes te doen. Pur werkt niet lekker, hier eten ze doorheen. Muisstop werkt beter, dit is pur die zacht blijft waardoor ze niet erdoorheen kunnen knagen.

Kat werkt misschien, maar ik denk persoonlijk niet dat die snel genoeg kunnen eten om een nest tegen te gaan. Muizen kunnen exploderen in hoeveelheid als de bron niet wordt aangepakt.

bron: ben ongediertebestrijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 07:55
In mijn studententijd zat ik in een pand met veel muizen als het water hoog genoeg stond, we hoefden de muizenvallen niet eens te vullen ze liepen er zelf wel in. Liepen inderdaad vrolijk door alle ruimten, keken je aan alsof jij degene was die in de weg zat etc. Uiteindelijk had een huisgenootje 2 ratten (huisdier versie) die ook bepaalde uurtjes los mochten lopen en geen muis meer gezien, durfden niet op plekken te komen waar ook ratten waren!

Maar met honden zou ik dat ook niet snel doen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

210667

Afbeeldingslocatie: https://comps.canstockphoto.nl/muizen-verbod-meldingsbord-tekening_csp6683660.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:39

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Question Mark schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:02:
[...]

Heb je daar ook een bron bij? Elke website die hier overgaat meldt namelijk nog steeds dat er bij dakisolatie een dampremmende folielaag geplaatst moet worden.

Daarnaast is stuc en latex gewoon dampopen en ademend, dus hoeze zou leefvocht daar niet doorheen kunnen trekken?
Daar zit het hem net :) ts zegt niet dat zijn dak geïsoleerd is, maar het plafond tussen 2 verdiepen (als de woning enkel een gelijkvloer heeft klopt dit niet) als er beneden en op de eerste verdieping verwarmt word heb je geen dampscherm nodig.

De Nederbelg !

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Ik schop dit topic even weer leven in, in plaats van een eigen topic te openen.

Zelf heb ik een koophuis, en we hebben al sinds dag 1 muizen in huis.
Voorheen zagen we ze altijd in de woonkamer over de vloer rennen.
Daar hebben we een paar van weten te vangen, en opeens leek het probleem opgelost.

Dit jaar is de terror echter terug in ongekend volume.

Die rotbeesten zitten nu dus tussen het plafond (slaapkamer) en vloer (zolder).
Ik heb diverse vallen met pindakaas, spek en brood verspreid over het plafond (vloer op zolder open gehaald).

Nada.

Ik heb gif (roze pasta) verspreid.
Opgevreten tot de zakjes niet meer aangeraakt werden.

Niks.

Ik heb een bestrijder laten langskomen (€70 die ik nooit meer terug zie).
Enige wat die deed was nog wat pindakaas gevulde vallen, en blauwe gifzakjes neerleggen.
Geen enkele val aangeraakt, helft van de zakjes opgevreten.

Nopes.

Ik wordt intussen knettergek van die rotbeesten.
Het plafond van mijn slaapkamer, waar ze overheen rennen, zijn gipsplaten.
Je zou denken "Wat voor herrie kan zo een klein muisje nou maken?".
Nou, genoeg om mij, en zelfs mijn nogal diep slapende vrienden snachts wakker te maken.
Soms klinkt het alsof die beesten aan het worstelen zijn daar boven.
Soms klinkt het alsof er een fucking paard overheen galoppeert.

Ik ben ten einde raad en krijg ze niet weg/dood/gevangen.

De buren (links) hebben katten, maar ook hun horen die beesten wel eens (wel minder dan wij).
De overige buren (rechts) ken/spreek ik niet goed. Die vrouw spreekt heel gebrekkig Nederlands, een pakketje daar ophalen lukt nog net.

Ons huis is verder gewoon schoon.
We zien/horen de muizen atm nergens meer, behalve tussen zolder en slaapkamer in.
Dichten van ieder gat in huis is haast onbegonnen zaak (I mean come on, die kutbeesten kunnen door een gaatje ter groote van een 5 cent stuk kruipen, dat vindt en dicht je nooit allemaal).

Voordat ik hier nog meer geld in gooi (wat ik al aardig gedaan heb) ben ik benieuwd of er intussen nog Tweakers zijn die overige tips hebben die voor hun wel gewerkt hebben?

Ik lees bv dat sommige mensen succesvol ammoniak, mottenbalen, munt en eucalyptus gebruiken (geuren) om ze te verjagen. De een zweert bij ultrasone apparaten, de ander zegt dat ze niets doen.
De een zegt dat je korrels moet pakken als pasta niet werkt, weer een ander zegt dat t dezelfde stof is en dus geen verschil maakt.

Help :/ ?

(Ik sluit het btw niet uit dat het een zwarte rat zou kunnen zijn. Ik heb de herriemaker boven nooit gezien, en weet dat er een paar straten verderop niet al te lang geleden een kerk gesloopt is waar blijkbaar een rattenplaag in zat)

[ Voor 4% gewijzigd door Darkfreak op 26-09-2019 09:54 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-06 14:44

Theo

moederbord

Op de zoldervloer een gaatje boren en alles tussen je zoldervloer en slaapkamerplafond volpurren?

Val maken met een metalen emmer die half gevuld is met aantrekkelijk voedsel? (ze klimmer er in en kunnen er niet uit)

Zorgen dat ze geen voedsel meer kunnen vinden (wat eten ze momenteel en waar halen ze dat vandaan?)

Goede verdelger langs laten komen die een garantie kan geven.

7400 Wp op het dak

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Theo schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:19:
Op de zoldervloer een gaatje boren en alles tussen je zoldervloer en slaapkamerplafond volpurren?

Val maken met een metalen emmer die half gevuld is met aantrekkelijk voedsel? (ze klimmer er in en kunnen er niet uit)

Zorgen dat ze geen voedsel meer kunnen vinden (wat eten ze momenteel en waar halen ze dat vandaan?)

Goede verdelger langs laten komen die een garantie kan geven.
Alles tussen plafond en zolder volpurren heb ik daadwerkelijk al overwogen.
Maar dat is zo een enorme zooi .. En nogal lastig als ik eindelijk aan verbouwing van zolder en badkamer toe kom.
Maar dit staat wel serieus op mijn overwegingslijstje ..

Die val (Piraten-val, want 'Walk the plank' XD) is in de maak.
Probleem is het lokaas. Maakt niet uit wat ik neerleg, het wordt niet meer aangeraakt (de overige vallen blijven ook onaangetast).

Voedsel:
Ik heb geen idee waar ze het voer vandaan halen.
Er is niets aangevreten in de kasten, er slingert niks rond, ze hebben vanuit ons geen source.
Het kan dat ze bij de buren vreten en bij ons 'wonen' ..
Of, in het geval dat het toch een zwarte rat is, vreten ze buiten (zonnebloempitten, etc).

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06 10:16
Zelf heb ik 2 maanden terug ook erg veel ellende gehad met muizen. Wat ik gedaan heb is elk gat wat ik kon vinden dicht gepurd en daarover een zeer sterke laag kit gedaan waardoor ze er ook niet heen konden bijten.

Vervolgens met een geluidsboxje door mijn hele woning gelopen, hierbij had ik een app gedownload die 'anti muizen' geluid zou maken. Ik had hier eerst een hard hoofd in, maar je hoorde ze letterlijk weg rennen. Sindsdien 0,0 last meer gehad van muizen.

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Ongebruikte schoorstenen? > Slopen die krengen. Zijn gewoon een snelweg voor ongedierte en vocht je huis in.

Hier eens een muis in de schoorsteen gehad. Heeft een tijdje bovenop de wasemkap rondgerend. Twee jaar later helemaal uitgedroogd teruggevonden :+

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Rendiertje schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:37:
Vervolgens met een geluidsboxje door mijn hele woning gelopen, hierbij had ik een app gedownload die 'anti muizen' geluid zou maken. Ik had hier eerst een hard hoofd in, maar je hoorde ze letterlijk weg rennen. Sindsdien 0,0 last meer gehad van muizen.
Moet je daarvoor niet een speakertje hebben dat boven de 20kHz uitkomt?
Dacht dat zulke dingen allemaal zogenaamd ultrasoon zijn

Alles dichtpurren is denk ik onbegonnen zaak.
Zoals gezegd kunnen die beesten door de kleinste gaten kruipen, voordat ik alle 3cm grote gaten in mijn huis gevonden heb ben ik of gek geworden van de herrie, of heb ik een nieuw huis gekocht xD
kabeltjekabel schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:41:
Ongebruikte schoorstenen? > Slopen die krengen. Zijn gewoon een snelweg voor ongedierte en vocht je huis in.

Hier eens een muis in de schoorsteen gehad. Heeft een tijdje bovenop de wasemkap rondgerend. Twee jaar later helemaal uitgedroogd teruggevonden :+
We hebben wel een schoorsteen, daar komt de ventilatie van de badkamer en keuken op uit, en de ketelbuisloopt erdoorheen.

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06 10:16
Darkfreak schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:43:
[...]

Moet je daarvoor niet een speakertje hebben dat boven de 20kHz uitkomt?
Dacht dat zulke dingen allemaal zogenaamd ultrasoon zijn

Zoals gezegd kunnen die beesten door de kleinste gaten kruipen, voordat ik alle 3cm grote gaten in mijn huis gevonden heb ben ik of gek geworden van de herrie, of heb ik een nieuw huis gekocht xD
Die apps geven wel aan dat het volledig ultrasound is, maar volgens mij is het gewoon een hele hoge noot. Je kan hem ook heel zachtjes horen, z'n hoge irritante ondertoon. Ik dacht zelf eerst van het zal vast niet werken, maar die apps zijn gratis dus waarom niet.

Waar het denk ik vooral om gaat is om de gaten dicht te purren die je kan dichten. Ik heb zelf slapeloze nachten gehad door die beesten dus voor mij was het wel wat om een gehele zaterdag te purren :+

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19:19
Mijn betere helft heeft last van muizen gehad. Het begint met goed opruimen, zeker weten dat er niets te eten is. Dan kieren en gaten dichtmaken, vervolgens gif en vallen. Muis bij mn betere helft heeft nooit in een val gezeten of zichtbaar gif gegeten maar lag op een gegeven moment wel dood in een hoekje.

Alles dichtmaken is een klote klus, maar met vastberadenheid, een paar rollen ductape en fijnmazig gaas kom je een eind.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:54
Gif zijn muizen meestal resistent tegen. Worden een dagje ziek en lopen weer verder. Enige wat helpt is een goede muizenval, wel opletten dat die bijna afgaat als je er tegenaan blaast anders eten ze de val zo leeg.

Hier staan ook mooie, vooral die draaier boven de emmer met water, 3 euro bij ali:

https://nl.aliexpress.com...use+trap&switch_new_app=y

[ Voor 32% gewijzigd door pennywiser op 26-09-2019 15:54 ]

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Bob Popcorn schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:41:
[...]

Pur vreten ze gewoon op en gebruiken ze als nestmateriaal. TS, ik heb jarenlang muizen gehad in m'n studentenhuis en het appartementje daarna, maar eigenlijk helpt niks. :X Valletjes helpen wel om ze uit te dunnen maar ze blijven toch komen. Op de een of andere manier waren ze in m'n vorige huis ineens weg en kwamen ze ook niet meer terug. In m'n huidige huis heb ik ze gelukkig (nog) niet.

Gif werkte niet (echt) afdoende, eigenlijk zoals valletjes. bedenk wel dat je met gif ook potentieel katten/uilen/andere roofdiertjes kan vergiftigen en mogelijk andere huisdieren/kinderen ook.
Grappig om terug te lezen. Inmiddels heb ik in m'n huidige appartement ook een muizenplaag achter de rug. En tja, het enige helpt is GOED schoonmaken, al het eten weghalen en zorgen dat het schoon blijft. Valletjes zetten om de populatie uit te dunnen. Als het goed is trekken ze dan na een tijdje weg.

Gif is echt rotzooi en moet je niet willen. Zeker geen "grijs" gif of gif dat iemand nog op voorraad heeft. Dat is niet voor niks verboden en richt ecologische schade toe of schade aan de huisdieren van je buren. Je wilt niet dat er een uilenpopulatie naar de kloten gaat omdat jij je muisjes Zyklon B hebt gevoerd.

Accepteer dat je muizen hebt. Je woont in een oud huis. Het is kut maar praktisch niet te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Bob Popcorn schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:32:
[...]

Grappig om terug te lezen. Inmiddels heb ik in m'n huidige appartement ook een muizenplaag achter de rug. En tja, het enige helpt is GOED schoonmaken, al het eten weghalen en zorgen dat het schoon blijft. Valletjes zetten om de populatie uit te dunnen. Als het goed is trekken ze dan na een tijdje weg.

Gif is echt rotzooi en moet je niet willen. Zeker geen "grijs" gif of gif dat iemand nog op voorraad heeft. Dat is niet voor niks verboden en richt ecologische schade toe of schade aan de huisdieren van je buren. Je wilt niet dat er een uilenpopulatie naar de kloten gaat omdat jij je muisjes Zyklon B hebt gevoerd.

Accepteer dat je muizen hebt. Je woont in een oud huis. Het is kut maar praktisch niet te voorkomen.
Schoon is het sowieso allemaal, daar waren we al erg op aan het letten, en zijn we nog harder op gaan letten naar aanleiding van het spotten van de eerste muis (normaal stond wel eens een verdwaald bord met kruimels erop bij een PC, daar zijn we snel mee gestopt).

En Gif, ja, rare shit was ik niet van plan te gebruiken. Die pasta van Muskil is slechts een van de vele pogingen van die beesten af te komen, gezien ze op de vallen totaal niet af gaan, ongeacht wat voor aas erin ligt.

Voor nu willen we gewoon onze nachtrust terug. Twee weken lang, iedere nacht minstens 2-3 keer wakker schrikken van de herrie, en vervolgens minstens een half uur wakker liggen is niet bepaald goed voor je gezondheid kan ik je intussen vertellen. Not to mention wat het met je gemoedstoestand doet...

Dat we die beesten wss zullen blijven bevechten zolang we daar wonen snappen we. Maar zolang dat kan gebeuren zonder dat we er slaap door verliezen vind ik dat al prima :P ..

Ik ga sowieso de eucalyptus en pepermuntolie tip eens proberen.
Mij viel gister op dat de allesreiniger die we tegenwoordig in de woonkamer gebruiken eucalyptus is, en daar zien we eigenlijk al lang geen muizen meer ..
Als die geur inderdaad afschrikkend wekt zouden we een redelijk goedkope (en dier/mileuvriendelijke) oplossing hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Darkfreak schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:26:
[...]

Voor nu willen we gewoon onze nachtrust terug. Twee weken lang, iedere nacht minstens 2-3 keer wakker schrikken van de herrie, en vervolgens minstens een half uur wakker liggen is niet bepaald goed voor je gezondheid kan ik je intussen vertellen. Not to mention wat het met je gemoedstoestand doet...
Niet aan kinderen beginnen dan :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:44

HugoBoss1985

Xenotech

enigmafan schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:19:
[...]

Tja, als je je kat eten geeft, waarom zou hij dan achter muizen aangaan? ;)
Onze katten krijgen genoeg te eten maar eentje hiervan brengt dagelijks wel 2 muisjes terug naar huis.
Het ligt volgens mij ook aan de aard van de kat of deze achter de muizen aan gaat.
Ze zijn ook wel eens met mollen, jonge konijnen of ratten aan komen lopen.
Allemaal ongedierte wat mij betreft.
Alleen als ze een vogel pakken vind ik dat nogal sneu en nuttelloos.

Katten alleen helpen volgens mij niet, je moet echt zorgen dat het ongedierte niet meer naar binnen kan komen.

[ Voor 27% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-09-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als aanvulling op de al gegeven tips.
Laatst had ik ook ineens een muis binnen en had ze ook al over het plafond horen rennen. Het verwijderen van het plafond was redelijk effectief, maar dat was nodig voor een andere reden.

Omdat ze bij mij nog niet (veel/continu) binnen waren ben ik de muizen buiten gaan vangen.
En als tweaker wil je natuurlijk wel een beetje een 'tech' oplossing, dus heb ik de elektrische muizenvallen ingezet:

Afbeeldingslocatie: https://www.kabelshop.nl/image/Pest-stop_Elektrische_muizenval_-_Pest-Stop_Tot_3_muizen_Batterijen_ATO0082_MDPS-EMK_PSEMK_K170111631_big.jpg
(Geen aandelen oid in de shop :) )
Hoe ze erbij komen dat er 3 muizen inpassen snap ik niet, vang ze altijd per stuk. En de 'Ham Kaas'-chipjes werken bij mij prima. De 'test' is ook altijd of het chipje er nog ligt. Ja -> dit was de laatste van de groep, Nee -> morgen komt de volgende aan de beurt.
Maar door direct achter het huis (dat is een logische plek bij dit huis) de muizen weg te vangen heb ik geen getrippel meer in huis. De batterijen van de Ikea doen het bij mij prima, maar een setje batterijen is 'maar' goed voor een stuk of 6 slachtoffers.

Daarnaast had ik ook nog de 'ratten'-variant liggen, die overigens nu is overleden:
Afbeeldingslocatie: https://www.kabelshop.nl/image/Pest-Stop_elektrische_muizenval_Batterijen_PSERK_P170111660_big.jpg
Dat ding vind ik persoonlijk wat minder prettig, want je kunt heel eenvoudig bij de metalen platen komen en ik wil niet uitvinden hoe pijnlijk de schok is. Zeker met kleine dieren/kinderen kun je dan ongelukjes krijgen.
Maar... dat ding heeft aan de achterkant een rooster met vrij grote gaten en daar kunnen de muizen doorheen en dat is IDEAAL! Ding zet je neer op een looproute, je hoeft er niet eens iets in te doen en je vangt ze zo.

Nog een paar loze tips, voor argeloze bezoekers:
Zorg ervoor dat buiten ook niet aantrekkelijk is voor ongedierte. Een mooi strak grasveld en de kat/uil/... kan veel makkelijker de muizen vangen dan bij een oerwoud. Maar ook goed kijken dat de groenbak bijvoorbeeld geen buffet is (mijn groenbak had een opening en daardoor kwamen ze erin)
Als je eigenlijk realistisch niks kunt doen om te voorkomen dat ze in het plafond kunnen komen, dan kun je ook een luikje/gat in je plafond maken waar je een (elektrische) val in kunt plaatsen. Bijvoorbeeld in de hoek achter de gordijnen. Of achter de plafondlamp.
Bij echte overlast zou ik toch gaan vangen op plaatsen 'waar ze eigenlijk geen kwaad kunnen'. Zoals in een fietsenschuurtje, garage, zolder of kruipruimte. Die doen 'niemand kwaad', maar lopen wel naar binnen als het buiten te koud is of als ze honger krijgen.
Het gezegde gaat, als je er 1 ziet, dan zijn het er 10, die klopt. Dus niet stoppen met vangen totdat je zeker weet dat je de meeste hebt. Bij mij stopte het even na een stuk of 12 (1 avond 3 stuks), toen een week of 2 niks, en toen waren er weer een paar.

Als laatste:
Verlaten (muizen) holletjes zijn ook de plaats waar de grondwesp gaat nestelen en die wil je niet vlak bij je huis hebben zitten. Dus het ongedierte beperken helpt ook bij het beperken van andere overlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 10:29
Ik heb ooit muizen gehad, na het gebruik van roze pasta was dat probleem eigenlijk binnen een week wel opgelost. Daarnaast is het erg belangrijk om geen eten te laten slingeren of 's nachts vuilniszakken buiten laten staan.

Of het een muis of rat is zou je volgens mij wel kunnen zien aan de uitwerpselen, die zijn bij een rat vaak een stuk groter en liggen bij elkaar in plaats van overal.

Nog een laatste opmerking met betrekking tot jouw taalgebruik. Ik snap werkelijk niet waarom je allerhande krachttermen gebruikt hebt in je verhaal. Het hoort niet op Tweakers en ik zou het bijzonder op prijs stellen als je je tekst aanpast.
Darkfreak schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:49:
Ik schop dit topic even weer leven in, in plaats van een eigen topic te openen.

Zelf heb ik een koophuis, en we hebben al sinds dag 1 muizen in huis.
Voorheen zagen we ze altijd in de woonkamer over de vloer rennen.
Daar hebben we een paar van weten te vangen, en opeens leek het probleem opgelost.

Dit jaar is de terror echter terug in ongekend volume.

Die rotbeesten zitten nu dus tussen het plafond (slaapkamer) en vloer (zolder).
Ik heb diverse vallen met pindakaas, spek en brood verspreid over het plafond (vloer op zolder open gehaald).

Nada.

Ik heb gif (roze pasta) verspreid.
Opgevreten tot de zakjes niet meer aangeraakt werden.

Niks.

Ik heb een bestrijder laten langskomen (€70 die ik nooit meer terug zie).
Enige wat die deed was nog wat pindakaas gevulde vallen, en blauwe gifzakjes neerleggen.
Geen enkele val aangeraakt, helft van de zakjes opgevreten.

Nopes.

Ik wordt intussen knettergek van die rotbeesten.
Het plafond van mijn slaapkamer, waar ze overheen rennen, zijn gipsplaten.
Je zou denken "Wat voor herrie kan zo een klein muisje nou maken?".
Nou, genoeg om mij, en zelfs mijn nogal diep slapende vrienden snachts wakker te maken.
Soms klinkt het alsof die beesten aan het worstelen zijn daar boven.
Soms klinkt het alsof er een fucking paard overheen galoppeert.

Ik ben ten einde raad en krijg ze niet weg/dood/gevangen.

De buren (links) hebben katten, maar ook hun horen die beesten wel eens (wel minder dan wij).
De overige buren (rechts) ken/spreek ik niet goed. Die vrouw spreekt heel gebrekkig Nederlands, een pakketje daar ophalen lukt nog net.

Ons huis is verder gewoon schoon.
We zien/horen de muizen atm nergens meer, behalve tussen zolder en slaapkamer in.
Dichten van ieder gat in huis is haast onbegonnen zaak (I mean come on, die kutbeesten kunnen door een gaatje ter groote van een 5 cent stuk kruipen, dat vindt en dicht je nooit allemaal).

Voordat ik hier nog meer geld in gooi (wat ik al aardig gedaan heb) ben ik benieuwd of er intussen nog Tweakers zijn die overige tips hebben die voor hun wel gewerkt hebben?

Ik lees bv dat sommige mensen succesvol ammoniak, mottenbalen, munt en eucalyptus gebruiken (geuren) om ze te verjagen. De een zweert bij ultrasone apparaten, de ander zegt dat ze niets doen.
De een zegt dat je korrels moet pakken als pasta niet werkt, weer een ander zegt dat t dezelfde stof is en dus geen verschil maakt.

Help :/ ?

(Ik sluit het btw niet uit dat het een zwarte rat zou kunnen zijn. Ik heb de herriemaker boven nooit gezien, en weet dat er een paar straten verderop niet al te lang geleden een kerk gesloopt is waar blijkbaar een rattenplaag in zat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-06 10:36
Darkfreak schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:43:
[...]

*knip*

[...]

*knip*
Volgens mij valt dit echt wel mee. Persoonlijk snap ik nooit zo goed als je ergens echt last van hebt, dat je niet bereid bent om een stap extra te zetten. Het kost je minimaal aan geld en ik lees dat je huisgenoten hebt dus erg veel tijd kost het ook niet.

Koop een purpistool van een paar euro en bedenk met je huisgenoten logische plekken waar een muis van buiten naar binnen kan komen. Begin met de annulaire ruimte in de 'oude' schoorsteen.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 21:33
Artje schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:28:
[..]

Nog een laatste opmerking met betrekking tot jouw taalgebruik. Ik snap werkelijk niet waarom je allerhande krachttermen gebruikt hebt in je verhaal. Het hoort niet op Tweakers en ik zou het bijzonder op prijs stellen als je je tekst aanpast.

[...]
Waarom maak je jezelf druk over zijn schrijfstijl, hij schrijft jouw toch niet persoonlijk aan? Je zou je ook kunnen inleven in een ander zijn frustratie.. Kan zijn tekst netter? Zeker! Maar het moet niet betuttelender worden hier op Tweakers.. als je al niet eens meer 'krachttermen' mag gebruiken om je frustratie te uiten (zonder daadwerkelijk pijnlijke scheldwoorden te gebruiken) omdat men zich dan ongemakkelijk voelt.. sorry hoor. 8)7 :?

Overigens on-topic: Wij hebben ook muizen in het dak van de uitbouw zitten. De muizen lopen van buiten het dak in. Heb wel eens wat geprobeerd met muizenvallen en gif. Maar aangezien we aan het water wonen en wij buren hebben, enkele deuren verderop, die niets aan hun tuin doen.. is het voor ons een kwestie van dwijlen met de kraan open. Het dak van de uitbouw is geisoleerd van de rest van het huis dus in principe zitten ze daar zonder dat ze echt het huis binnen kunnen komen. Leuk is anders.. maar zoals gezegd.. zolang ze niet door het dak naar beneden komen vind ik het wel best.. Heb ook gedacht aan pur of iets dergelijks om de gaten te dichten zodat ze er niet van buitenaf meer binnen komen.. maar de muizen die binnen zitten.. die gaan dan wellicht dood en dan zit ik met rottende karkassen in mijn plafond.. dat lijkt me ook niet best.
Zolang ze niet binnen komen vind ik het wel prima en hebben we er eigenlijk weinig last van.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

virtualJac schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:39:
[...]

Volgens mij valt dit echt wel mee. Persoonlijk snap ik nooit zo goed als je ergens echt last van hebt, dat je niet bereid bent om een stap extra te zetten. Het kost je minimaal aan geld en ik lees dat je huisgenoten hebt dus erg veel tijd kost het ook niet.

Koop een purpistool van een paar euro en bedenk met je huisgenoten logische plekken waar een muis van buiten naar binnen kan komen. Begin met de annulaire ruimte in de 'oude' schoorsteen.
Het zijn vooral de stukken aan de buitenmuur en bij de dakgoot.
Het is zeker allemaal mogelijk met wat extra moeite en geld-investering, I know ^^.
Ik heb echter niemand in de directe kring met bv een ladder die hoog genoeg is om tot onder de dakgoot te komen, dus zoiets moet dan alweer gehuurd of gekocht worden bv etc.
DonJunior schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:56:
[...]

Waarom maak je jezelf druk over zijn schrijfstijl, hij schrijft jouw toch niet persoonlijk aan? Je zou je ook kunnen inleven in een ander zijn frustratie.. Kan zijn tekst netter? Zeker! Maar het moet niet betuttelender worden hier op Tweakers.. als je al niet eens meer 'krachttermen' mag gebruiken om je frustratie te uiten (zonder daadwerkelijk pijnlijke scheldwoorden te gebruiken) omdat men zich dan ongemakkelijk voelt.. sorry hoor. 8)7 :?

Overigens on-topic: Wij hebben ook muizen in het dak van de uitbouw zitten. De muizen lopen van buiten het dak in. Heb wel eens wat geprobeerd met muizenvallen en gif. Maar aangezien we aan het water wonen en wij buren hebben, enkele deuren verderop, die niets aan hun tuin doen.. is het voor ons een kwestie van dwijlen met de kraan open. Het dak van de uitbouw is geisoleerd van de rest van het huis dus in principe zitten ze daar zonder dat ze echt het huis binnen kunnen komen. Leuk is anders.. maar zoals gezegd.. zolang ze niet door het dak naar beneden komen vind ik het wel best.. Heb ook gedacht aan pur of iets dergelijks om de gaten te dichten zodat ze er niet van buitenaf meer binnen komen.. maar de muizen die binnen zitten.. die gaan dan wellicht dood en dan zit ik met rottende karkassen in mijn plafond.. dat lijkt me ook niet best.
Zolang ze niet binnen komen vind ik het wel prima en hebben we er eigenlijk weinig last van.
Mijn verhaal kon zeker netter, geen twijfel.
Bekijk het grootste deel van mijn overige posts, en je ziet ook snel dat het een nogal afwijkende stijl van schrijven was. Iets met op moment van schrijven zat ik al tegen twee weken aan dagelijkse stress en slaaptekort aan te hinken, iets wat (in combinatie met andere factoren) mijn humeur nogal 6 feet under bracht.

Intussen lijkt het probleem grotendeels opgelost.

Wij vermoeden dat hun foodsource (die ze dus niet in ons huis hebben) ingeperkt of verdwenen is.
Dat, in combinatie met chocopasta zorgde ineens dat alle 5 vallen een muis te pakken hadden.
(Ze negeerden normaal alle vallen, ongeacht wat we erin deden als lokaas, ook gif werd niet aangeraakt)

Dag later weer twee te pakken, en vanochtend zat er weer een in.

Ook vermoeden we dat het gebruik van Pepermunt en Eucalyptusolie een deel afgeschrikt heeft.
De nachten zijn nu al twee keer op rij rustig, en vol slaap _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Ik heb gewoon van die plastic, zwarte klemmen met pindakaas. Een stuk of 18 staan er inmiddels. Ik denk dat ik rond de 20 a 30 muizen per week vang.

Houten vallen nooit aan beginnen, daar heb ik nog nooit een muis in zien trappen.

Gif durf ik niet aan vanwege onze eigen beesten (die knagen op een dode muis, dus da's niet handig als die is omgelegd en vol zit met gif) en de katten van de buren en wilde dieren uit het bos (marters, dassen, vossen, uilen etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

PageFault schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:01:
Ik heb gewoon van die plastic, zwarte klemmen met pindakaas. Een stuk of 18 staan er inmiddels. Ik denk dat ik rond de 20 a 30 muizen per week vang.

Houten vallen nooit aan beginnen, daar heb ik nog nooit een muis in zien trappen.

Gif durf ik niet aan vanwege onze eigen beesten (die knagen op een dode muis, dus da's niet handig als die is omgelegd en vol zit met gif) en de katten van de buren en wilde dieren uit het bos (marters, dassen, vossen, uilen etc).
Ja van die zwarte vallen hebben wij ook, plastic.
Probleem was dat ze dus daar ook weken lang niet aan gingen zitten.

Wij gokken dat ze ergens (waarschijnlijk de buurvrouw) hun voer hadden, en bij ons 'wonen' (of in ieder geval 's nachts feesten). Het is sinds enkele dagen pas dat ze opeens aan de vallen gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Darkfreak schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:04:
[...]

Ja van die zwarte vallen hebben wij ook, plastic.
Probleem was dat ze dus daar ook weken lang niet aan gingen zitten.

Wij gokken dat ze ergens (waarschijnlijk de buurvrouw) hun voer hadden, en bij ons 'wonen' (of in ieder geval 's nachts feesten). Het is sinds enkele dagen pas dat ze opeens aan de vallen gaan zitten.
Gewoon een heel klein beetje pindakaas in het rondje doen, vooral niet teveel en vooral niks anders. Bij ons en alle buren gegarandeerd beet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

PageFault schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:07:
[...]

Gewoon een heel klein beetje pindakaas in het rondje doen, vooral niet teveel en vooral niks anders. Bij ons en alle buren gegarandeerd beet.
Yeah, pindakaas is wat wij ook altijd erin hadden (en wat de bestrijder er ook in deed).
Werd volledig ignored.

Waar ze (nu) wel op af gaan is Nutella xP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Darkfreak schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:08:
[...]

Yeah, pindakaas is wat wij ook altijd erin hadden (en wat de bestrijder er ook in deed).
Werd volledig ignored.

Waar ze (nu) wel op af gaan is Nutella xP
Ha ha, kieskeurige muizen!

We hebben zelf al genoeg dieren, anders hadden we nog wel wat katten erbij genomen en die vooral weinig gevoerd, dan was het denk ik ook zo over en uit. Maar de honden zijn geen goede match met de katten, ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 10:29
Je vraagt mij om begrip te hebben voor de frustratie van iemand anders, maar zelf begrijp je niet waarom ik mij druk maak over zijn taalgebruik? Dat is meten met twee maten. En nee hij schrijft mij niet persoonlijk aan, hij richt zijn verhaal aan iedereen op Tweakers.net, dus ook aan jongvolwassenen en Vlaamse tweakers.

In mijn reactie heb ik aangegeven dat ik ooit zelf ook last had van het probleem. Met andere woorden ik begrijp zijn frustratie heel erg goed, maar dat is naar mijn idee geen reden om maar te gaan schelden en tieren op dit forum.

Zoals aangeven hebben wij het probleem uiteindelijk opgelost met grote hoeveelheden roze pasta. Is er reeds uitsluitsel over het soort plaag? Ratten of muizen? In het eerste geval ben je denk ik ook verplicht om dit te melden bij de gemeente.
DonJunior schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:56:
[...]

[ Voor 3% gewijzigd door Artje op 04-10-2019 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Ik woon in een gerenoveerd monumentaal klooster en hoor beesten (ratten of muizen) 's-nachts lopen over mijn laminaatvloer achter de slaapkamerkast en bed door, of door het verlaagd plafond van de onderburen (voorlopig aannemelijker zonder visueel bevestiging). Een kabaal dat die beesten maken, misschien zijn het toch ratten?! Gelukkig heb ik ze nog niet visueel kunnen zien en heb gelukkig ook nog geen keutels gevonden van ratten of muizen.
Eventueel zitten de rotzakken allemaal bij de onderburen. Mijn meterkast zit tegen de slaapkamer aan dus er is een doorgang naar het verlaagde plafond van de onderburen voor die rotzakken. Daarnaast heb ik de laminaatvloer niet zelf gelegd en overal zitten kieren en naden, dus kieren en naden stoppen is geen optie. Ik zit op 2 hoog en heb wel het wasmachine/berging met natuurlijk ventilatierooster, waar ik wat vliegengaas heb voorgeplakt. Als ze daardoor binnenkomen dan weet ik dat er beesten binnen zitten maar dat gaas is nog steeds onaangetast.

Is het misschien slim om twee van die HG klemmen aan ieders zijde van de klerenkast te zetten? Als er muisjes zitten dan gaan ze kapot! Of trek ik ze er zo juist mee aan vanuit het onderappartement van de buren?

https://www.gamma.nl/asso...izenval-2-stuks/p/B548836

Afbeeldingslocatie: https://static.gamma.nl/dam/250223/123

Of zijn deze beter?

https://www.ongediertebes...tra-sterke-muizenval.html

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/204344/files/240196559/750x750x2/8-extra-sterke-muizenvallen.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door govie op 29-10-2019 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
[mode]Vlad the Impaler[/mode]

Ze staan strategisch opgesteld en op spanning om 19:40. Ze voelen wat flimsy maar er zit wel een gedachte achter qua krachtenspel met die veer oftewel "de klapschaats van muizenvallen". Je zou bijna het gaan jammer vinden als ik geen muisjes heb maar wel onderbuurman.

Ik heb er een hoop over gelezen maar muizen zijn totaal anders qua gedrag dan ratjes. Muizen zijn nieuwsgierig in de avond en ochtend en gaan dus op onderzoek uit. Ratten zijn achterdochtig en moeten wennen. Dus dan zet je eerst lege vallen in looproute, en dan na een paar dagen eentje met aas. Het is net Starcraft 2 met counterunits en strategieën! :+

[ Voor 12% gewijzigd door govie op 29-10-2019 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:22

P_Tingen

omdat het KAN

Maar even een kleine kick hier vanwege muizenoverlast op zolder.

In de opbergruimtes heb ik muizenkeutels gevonden nadat mijn dochter vannacht "iets" daar hoorde. Inmiddels gecheckt of er nog wat te snaaien valt en een zak met kastanjes gevonden die kennelijk wel lekker is. Zoveel als mogelijk schoongemaakt, gif gezet (roze korrels) en de buren ingelicht die in hetzelfde blok wonen. Nu ben ik aan het kijken hoe ik ze weg kan houden en kwam op de zoektocht de Pest Free tegen (hier nog zoiets). De eerste site ziet er wat hucky bucky uit, inclusief taalfouten en ronkende praat:
De unit werkt door het schakelen van een elektrische spoel die over de fase en nul draden loopt van de elektrische installatie in een gebouw. Dit leidt tot krachtige uitbarstingen van elektromagnetische beweging van 50 Hz.

Deze uitbarstingen worden tot stand gebracht door de bestaande voeding uit de elektrische bedrading effectief te moduleren. Zo ontstaan als het ware schokgolven en trillingen van 50 Hz die door de Plug-In Pest Free units worden geactiveerd.
Mijn bullshit detector gaat hierbij behoorlijk aan, maar ik lees hier wel terug dat er goede resultaten zijn geboekt met een simpele app, dus zou zoiets kunnen werken?

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1