Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Topicstarter
Goedenavond.

Mn vriendin heeft een Samsung Galaxy A3 2016 (SM-A310F) en die had ze vlak na het wakkerworden gelockt met een nieuwe swipe code.

Nu is ze de swipe code vergeten en komt niet meer in haar telefoon. :X :F

Ik heb inmiddels de telefoon kunnen resetten naar fabrieksinstellingen, echter blijft de telefoon gelockt. Ze moet inloggen met haar google account.

En daar komt probleem 2. :|

Dat probeerde ze dus, maar daarvan had ze het wachtwoord recent veranderd en die is ze vergeten. :S :') Dus ze heeft geprobeerd haar google account geprobeerd te recoveren. Het probleem dáármee is dat de code om de account te retrieven naar een telefoonnummer gestuurd wordt die ze al anderhalf jaar niet meer heeft. Ze heeft daarna geprobeerd het account te resetten met "een andere" vraag, echter was die 2e vraag wanneer maakte je dit account aan (moet ze maand en jaar aangeven), en dat was jaren en jaren geleden... wanneer is niet helemaal duidelijk... dus dit wordt niks.

De eerste vraag is eigenlijk is er nog een manier om dat account te redden zonder dat ik iets met de telefoon zelf moet doen... (kan ik google bellen ofzo? mailen? whatever?, kan zo niets vinden om ze te bereiken...)

En vraag 2 is; als dat account niet meer gered kan worden, wat kan ik dan doen om de telefoon te resetten zodat ie weer helemaal als nieuw is, ze een nieuw account aan kan maken en weer gebruik kan maken van de telefoon? Kan ik dat zelf doen dmv een flash? (had de helpdesk van samsung gebeld en die gaven aan dat de telefoon geflashed moet worden?, maar als ik het zelf kan scheelt dat geld)

Bvd.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bijna 100% van de telefoons kan met een factory reset alles vergeten. De enige reden dat er gevraagd wordt om een code, is waarschijnlijk (???) dat er een SD-kaart en/of SIM in zit die herkend wordt.

Is de telefoon ook niet bruikbaar te maken door alles eruit te halen wat ik net noemde?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Topicstarter
Ok. Dus als ik het goed begrijp de sim eruit? (SD kaart zit er niet in) en dan opnieuw proberen te resetten?

Zal het eens proberen. Heb het idd met de sim erin gedaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Format-C op 17-07-2018 20:03 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:01

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Volume up, power, en home tegelijk ingedrukt houden. Factory reset kiezen met volume down, bevestigen met power.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Topicstarter
OK. Ik heb het geprobeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YHpViQDhz2v8bRptWsIJHfvT/medium.jpg

Dat wil dus niet. :/

[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 17-07-2018 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:00:
Bijna 100% van de telefoons kan met een factory reset alles vergeten. De enige reden dat er gevraagd wordt om een code, is waarschijnlijk (???) dat er een SD-kaart en/of SIM in zit die herkend wordt.

Is de telefoon ook niet bruikbaar te maken door alles eruit te halen wat ik net noemde?
Niet als de factory reset vanuit recovery menu gedaan wordt, zodat je niet heel makkelijk een gevonden of gestolen Android phone kan aanmelden met nieuwe user.
@Format-C Als je dus vanuit recovery of met knoppen combi factory reset doet, heb je eerder aangemeld account nodig.
Google rolled out Factory Reset Protection a few years ago, and the feature is now standard on all phones running Lollipop and above. Essentially, FRP ensures that someone can't just factory reset your lost or stolen phone and set it up as new by booting into recovery mode. The mode requires you to sign into to a Google account associated with the device after a factory reset, failing which you won't be able to proceed with the setup.

Based on what I've encountered, FRP kicks in when you reset a device via the recovery mode and isn't an issue when you're resetting via the settings. If you're interested in knowing more about the feature and how it works, you should take a look at Jerry's excellent article on the subject:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Topicstarter
OK. Gaan we ermee naar een winkel. Tnx.

Eigenlijk wel geruststellend dat het niet zo makkelijk is. Nu alleen even lastig.

Wel HEEL vervelend dat er niet een manier is om via google zelf dat account op één of andere manier te resetten.

Misschien kopen we maar een telefoon met vingerafdrukscanner... zijn we van dit gekloot af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog het uitgebreide artikel.
https://m.androidcentral....ection-what-you-need-know

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 20:35
frp kan je zonder probleem bijpassen, Google heeft er legio topics of youtube films voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

upschur schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:45:
frp kan je zonder probleem bijpassen, Google heeft er legio topics of youtube films voor
Natuurlijk, alleen mag er op Tweakers geen gedetailleerde uitleg over worden gegeven. ;)
Format-C schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 19:59:
Kan ik dat zelf doen dmv een flash? (had de helpdesk van samsung gebeld en die gaven aan dat de telefoon geflashed moet worden?, maar als ik het zelf kan scheelt dat geld)

Bvd.
Dat is mogelijk ja, hier vind je veel info.
https://forum.xda-develop...a-series-2017/development

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2018 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Topicstarter
OK. Dan zoek ik nog even verder.

Tweak dat ding wel weer open. >:) O-)

En als ik het verkloot kopen we een nieuwe. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 17-07-2018 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Een vraag fout beantwoorden bij account recovery betekent niet meteen dat het niet zal lukken.

Als je de aankoopbon nog hebt kun je de telefoon bij een Samsung-winkel laten resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:47:
[...]

Natuurlijk, alleen mag er op Tweakers geen gedetailleerde uitleg over worden gegeven. ;)
Precies dit dus. :) Het bespreken van het omzeilen van de FRP protection is niet toegestaan en om verdere andere suggesties dan ook voor te zijn. Komt hier een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.