Probleem met Dell laptop met Sitecom USB Dock

Pagina: 1
Acties:

• bumblebee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 00:39
In heb vorige week mijn Dell Inspiron 2500 laptop met Windows ME ontvangen. Een zeer fraaie laptop!
Omdat er voor deze laptop geen docking station leverbaar is, heb ik een Sitecom USB Dock gekocht. Dat is een uitgebreide 4 poorts USB hub met externe voeding, met als bijzondere extra 1 x Parallelle poort, 1 x seriele poort, en 2x PS/2.
Na aansluiting en installatie geen probleem met de nieuwe poorten.

Nu heb ik het volgende probleem:
Regelmatig, maar zonder dat er een duidelijke lijn in zit, wordt de ingebouwde modem niet gevonden bij het inbellen en ook niet door het Dell modem diagnostics tool.
In de foutmelding suggereert Windows de IRQ te checken. Na rebooten soms wel, soms niet. Als de modem wel gevonden wordt, kun je wel internetten in combinatie met bv. een PS/2 of USB muis aangesloten op de USB Dock.
Ik heb de nieuwste drivers gedownload, maakt geen verschil. Ik heb Sitecom en Dell gebeld, en beide praten over IRQ conflicten als mogelijke oorzaak.
Op IRQ 5 zit zowel de ingebouwde modem en netwerk kaart, AC97 geluid, de PC Cardbus controller, als de USB hostcontroller. Dat lijkt me wel erg veel, maar ik kan het niet wijzigen. Dell kwam met de briljante suggestie om mijn 1 week oude voorgeinstalleerde laptop maar even opnieuw te installeren omdat dan misschien de toewijzing van IRQs anders zou kunnen verlopen. Goede tip, he?!

Hebben jullie een idee wat de oorzaak en oplossing kan zijn? Heeft iemand ervaring met de Sitecom USB Dock?

Suggesties zijn welkom!