Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webcams werken niet op USB3

Pagina: 1
Acties:

• zuiverekoffie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-05 18:44
Hallo,

ik gebruik sinds kort Skype (als laatste persoon ter wereld) en ik wil er een webcam aan hangen, dus ik heb er één opgegraven uit mijn opslag, een Logitech C270. ik heb hem aangesloten maar hij deed nix. Hij stond wel in de apparatuur weergegeven maar ik kreeg er geen beweging in.

Dus ik denk, die zal wel kapot zijn en heb ik een Logitech C525 gekocht. Ik dat ding aansluiten en wederom niets. Ik heb die windows troubleshoot geprobeerd en deze zei dat het apparaat misschien niet geschikt was voor USB3.

Nu heb ik alle USB poorten geprobeerd en blijkbaar is het allemaal USB3...? Kan ik niets meer met die webcams?
Verder, ik zie maar zeer weinig webcams geschikt voor USB3, is dit een weinig voorkomend probleem of zo?

Vriendelijk bedankt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

USB is backwards compatible.

Zij al je drivers van je moederbord etc wel up to date? Werken andere USB2.0 apparaten wel?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• zuiverekoffie
Hallo,

zijn daar ook tooltjes voor? ik heb geen idee namelijk. Ik kom tot CPU-Z gebruiken en dan houd mijn kennis op...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

zuiverekoffie schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 19:31:
Hallo,

zijn daar ook tooltjes voor? ik heb geen idee namelijk. Ik kom tot CPU-Z gebruiken en dan houd mijn kennis op...
Nee hoor, in je andere topic is genoemd welk moederbord je hebt, dan kan je op de site van de fabrikant zoeken welke drivers er zijn, downloaden en installeren.

Heb je al nieuwere drivers in je OS, zal de installatie falen of je waarschuwen dat je een oudere wil installeren. En anders kan je eerst in Device Manager van je componenten je driver-versie bekijken en alsnog besluiten iets wel/niet te downloaden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• zuiverekoffie
Hallo,

die PC in de andere topic is niet deze PC trouwens, verder heb ik alles geprobeerd te updaten en zelfs contact gehad met Gigabyte, zei vertelden me dat USB drivers via Windows 10 gaan. Dus ik heb bij device manager gekeken en hier staat dat de USB drivers goed werken. ook via de optie 'Windows 10 update" geeft hij geen nieuwere update.

Wel zie ik een hele lijst met USB zooi, geen idee of dit er goed uit ziet?
Je ziet hier dus ook wel de webcam tussen staan.. snap er weinig meer van.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PNGqRL6.jpg

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-11 13:16
Anders download je de Logitech Webcam Software om te zien of het daar wel mee werkt.

http://support.logitech.c.../hd-webcam-c525/downloads

Het probleem kan ook gewoon aan Skype liggen, want je zegt dat deze wel wordt weergegeven. En veelal zijn USB3.0 poorten te herkennen met blauwe plastic in het de poort, of het logo SS erboven.

Afbeeldingslocatie: https://botw-pd.s3.amazonaws.com/styles/logo-thumbnail/s3/122012/usb_3.png?itok=wecuCT6p

• zuiverekoffie
Hallo,

ik had deze software ook al gevonden, bedankt! Hij vind de webcam wel maar geen beeld, zelfs niet in de preview van de Logitech software.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ldjq81s.jpg

Verder, vreemd, ik zie nergens geen blauw of SS op die logos, alleen de USB logo. Maar als het dan toch USB2 is dan zou het toch zowieso moeten werken?
Ook heb ik nu wederom meerdere poorten geprobeerd, (voor en achterkant) zonder resultaat.
Het is leuk spul, als het doet.. 8)7

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-11 13:16
Als we er van uit gaan dat de webcam wel op een andere computer gaat werken zou het aan jou computer liggen. Ik heb hier een soort gelijk probleem gevonden: Tomshardware

Daarbij werden de drivers uit Apparaatbeheer verwijdert en opnieuw de webcam aangesloten. Windows ging dan zelf de juiste drivers downloaden. Misschien dat dit jou ook helpt?

• zuiverekoffie
Hallo,

ik heb het gefikst door alle drivers van alle USB poorten enz (alle buscontrollers) te verwijderen en Windows 10 deze opnieuw laten installeren.
Pagina: 1