Mijn vraag
Sinds een aantal weken word ik helemaal platgemaild door m'n NAS met de mededeling dat een van m'n externe HDD's spontaan is losgekoppeld. Als ik dan ga kijken in DSM (Synology) werkt de drive prima, en de backup (elke nacht) is ook geslaagd (integriteitscontrole uitgevoerd).
Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: WD My Book Essential 1TB Zwart
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Is mijn (voorlopige) conclusie correct, of zie ik iets over het hoofd?
Sinds een aantal weken word ik helemaal platgemaild door m'n NAS met de mededeling dat een van m'n externe HDD's spontaan is losgekoppeld. Als ik dan ga kijken in DSM (Synology) werkt de drive prima, en de backup (elke nacht) is ook geslaagd (integriteitscontrole uitgevoerd).
Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: WD My Book Essential 1TB Zwart
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Externe HDD aan de pc gehangen (DSM ondersteunt geen SMART voor externe schijven) en met WD Data LifeGuard zowel een snelle als een uitgebreide scan verricht. Schijf is 100% in orde, zelfs 0 bad sectors. Uitgebreide scan duurde zo'n 8 uur en dat ging in één keer zonder onderbrekingen.
- Andere USB-kabel. Heeft niet geholpen.
- Begon dus m'n Synology te verdenken van een false positive (komt vaker voor volgens Google). Toen ik vandaag echter de boel weer netjes wilde zetten (kabels e.d.) merkte ik dat de externe HDD continu bleef inschakelen/uitschakelen, ook al had ik de Synology uitgeschakeld. Om zeker te zijn de USB-kabel losgetrokken en jawel, de drive bleef aan/uit gaan.
Is mijn (voorlopige) conclusie correct, of zie ik iets over het hoofd?