Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Wiskunde] Verzamelingen van jaren kleiner dan gegeven jaar

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views

Vraag

• HawVer
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18:54
Gegeven een set met jaren B en een jaar a. Dan wil ik een subset A van B met alle jaren die voor het jaar a liggen op een wiskundige manier beschrijven

A = { x | x e B /\ x < a }

e = is element van

Twee vragen.
1. Klopt deze manier van beschrijven?
2. Wat betekend de x | ?

Ik heb al ff zitten googlen op wiskundige symbolen, maar wordt er verder niet echt wijzer van.

http://hawvie.deviantart.com/

Alle reacties

• Chester
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

Dat betekent, 'x such that'. In dat geval staat er dat A een set is, waar voor elke element geldt dat ze een element zijn in B, en kleiner zijn dan a.

Als je hierover verder wilt googlen moet je even zoek naar 'set notation'.

Chester wijzigde deze reactie 17-07-2018 16:49 (20%)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:47

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Ja dat klopt, zie voor de betekenis van de symbolen: Wikipedia: Lijst van wiskundige symbolen even naar beneden scrollen onder het kopje Symbolen uit de verzamelingenleer.

Verder zie ik niet echt hoe dit op deze manier een topic in AWM waard is. Dus doe ik dit topic op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True