Toon posts:

waterkoeling in Antec ???

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
he ik zit eraan te denken om zo`n waterkoeling in mijn pc te maken.
Maar ik heb een Antec 1030 EC (die met deurtje) en ik wil alles in die kast hebben dus van buiten niets zichtbaar.

Is dit mogelijk?

Verwijderd

Ik ben van plan om het in mijn InWinH500 te maken,
Afbeeldingslocatie: http://www.in-win.com/icon/9905/regular/h500.jpg

Hier zit dus in:
Asus A7V133
AMD Tbird 1GHz
CD
CD-writer
HDD
Geforce 256
Enermax 350W (de nieuwe, stille)
Terratec geluidskaart,

en ook dit gaat lukken, dus ik denk in die Antec ook wel!

Verwijderd

Ja oke, bij mij komt er een gat bovenin voor een 120 mm papst, voor de rest zie je niks!

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, maar niet dat er overal buizen uitsteken enzo

Verwijderd

Ja kan makkelijk, veel mensen zien doen, je moet er vooral op letten dat je een goed passende radiator voor in je kast bij de sloop vandaan haalt.

• Anachronoa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-11-2004
Ik heb zelf wel een Antec kast, maar helaas (nog) geen waterkoeling, maar hier www.aquastealth.com staat een manier om waterkoeling in een Antec kast te bouwen.
Het betreft hier wel een speciale set, Aquastealth II, maar wellicht dat zoiets ook te realiseren is met eigen onderdelen

MSI K7T Turbo-R / XP1800+ / 512 Mb PC133 Dane-Elec Infineon / 2 * IMB DTLA 30 Gb / Geforce 2 Ti / SB-Live ! Player

Verwijderd

Topicstarter
thanx
ik ga eens ff kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.aquastealth.com/images/customer4.jpg

Weet iemand waar ik zo`n klein radiatortje kan vinden?

Verwijderd

waarschijnlijk waar alles op die foto vandaan komt: aquastealth.com

Verwijderd

Topicstarter
ja alleen 70 piek voor zo`n ding vind ik een beetje duur

Verwijderd

heh, ik heb de coil daar gehaald....

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 16:32

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 18 juli 2001 00:27 schreef tva_goku het volgende:
ja alleen 70 piek voor zo`n ding vind ik een beetje duur
Hoezo? Valt toch best mee? 70 Piek voor een nieuwe rad, ok voor 25 piek heb je een gebruikte op de sloop. Maar dan zit je wel te kloten met die zooi die er altijd inzit en je koelsysteem gaat bevuilen.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Op woensdag 18 juli 2001 07:41 schreef obsidian het volgende:

[..]

Hoezo? Valt toch best mee? 70 Piek voor een nieuwe rad, ok voor 25 piek heb je een gebruikte op de sloop. Maar dan zit je wel te kloten met die zooi die er altijd inzit en je koelsysteem gaat bevuilen.
Meng wat velgenreiniger met water, giet het erin. Paar uur laten staan en dan alle zwarte drap eruit spoelen. Dit heb ik twee keer gedaan en toen was ie schoon :) .

One of the animals has left its cage today.

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Op dinsdag 17 juli 2001 23:58 schreef Anachronoa het volgende:
Ik heb zelf wel een Antec kast, maar helaas (nog) geen waterkoeling, maar hier www.aquastealth.com staat een manier om waterkoeling in een Antec kast te bouwen.
Het betreft hier wel een speciale set, Aquastealth II, maar wellicht dat zoiets ook te realiseren is met eigen onderdelen
And Guess what: Ik heb de Aquastealth II (met aquacoil) en ik ga die Antec/Enermax/Chieftec server case kopen >:)
Fitz like a glove :9~

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb zelf een 1030BEC en ik ga na de verhuizing ook maar es aan het hobbyen. Damn van al dat behangen etc krijg ik ineens de hobby kriebels. :) Ik ga ook een waterkoelingsetje van eigen samenstelling er in bouwen maar eerst wil ik ff een reserve deur + bovenkant bij Antec Inc bestellen. Je weet maar nooit wat er mis kan gaan.. ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Firefox?
Hoe heb je die Aquastealth bestelt en hoelang deed ie erover voordat ie arriveerde? Ben ook geinteresseerd in dit setje. Mijn dank.

• Anachronoa
Op zich ben ik ook wel geinteresseerd.
Als er meer mensen interesse hebben kunnen we misschien een gezamelijke inkoopactie hoden voor de Aquastealth II.
Is weer eens wat anders dan LCD schermpjes

BTW FireFoxAg heb je die Aquastealth al gemonteerd en zo ja hoe bevalt dat ??

MSI K7T Turbo-R / XP1800+ / 512 Mb PC133 Dane-Elec Infineon / 2 * IMB DTLA 30 Gb / Geforce 2 Ti / SB-Live ! Player

• Cheetah

Cheetah

Op woensdag 18 juli 2001 12:53 schreef Mithjo het volgende:
Firefox?
Hoe heb je die Aquastealth bestelt en hoelang deed ie erover voordat ie arriveerde? Ben ook geinteresseerd in dit setje. Mijn dank.
Je kunt gewoon per mail bestellen bij die site (zie: www.aquastealth.com en http://becooling.safeshopper.com). Even vermelden dat het zaakje naar Nederland verzonden moet worden, en zij mailen je dan terug met de verzendkosten en het totaal te betalen bedrag. Je hebt hem ongeveer een week na betaling binnen.

Trouwens: betaling vindt plaats via PayPal. Je moet dan voor betaling wel ff een Paypal (www.paypal.com) creditcardaccount aanmaken. Je krijgt trouwens 5% korting als je met paypal betaald :)
BTW FireFoxAg heb je die Aquastealth al gemonteerd en zo ja hoe bevalt dat ??
Nope, nog niet, aangezien ik nog in verwachting ;) ben van mijn zwarte servercase :)
Alle reviews die ik er echter over heb gelezen zijn bijzonder positief, en het geheel ziet er bijzonder solide uit. Vette radiator, zwaar koperen waterblok, dikke bekabeling (voor transport van veeeel water) :P

Als jullie samen gaan inkopen laat het me dan ff weten. Ik was vergeten Purple Ice (tegenhanger van WaterWetter) te bestellen en ik vond de verzendkosten een tikkeltje te hoog om dat alleen te doen ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Verwijderd

okiedokie
tnx

edit:
btw: ben je tevreden over dit setje?

• Cheetah

Cheetah

Ow jah, ik heb wel de radiator met fan aangesloten op mijn mobo om de geluidsproductie van die 120mm radiatorfan te testen (stilte was uiteraard de voornaamste aankoopreden ;) ).
En stilte was wat ik kreeg... zaaalig... damn' ik heb een 80mm sunon casefan die veel meer lawaai produceert :)

PS: Bij een inkoopactie ben ik te bereiken op andygeerlings@lycos.com.

Full Specz

Verwijderd

Topicstarter
He gasten, dus niemand weet in wat voor autootje zo`n klein ding zit, of eventueel in een scooter?

anders ben ik wel geinteresseerd in zo`n actie :)

Verwijderd

hey andy.....

hoe is het???

He die aqua coil...heb je daar al waardes van?? temperatuur en alles??

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Die aquacoil radiator is idd erg vet

Ik heb hem nu ook hier liggen samen met een 12 x 12 panalow fan besteld

Deze draaid nu op 7 V en je hoort hem niet meer

lekker :Z

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• ken

ken

en ik wil ook nog meedoen met een inkoop actie

Ik wil ook een paar flesjes purple rain hebben

Ik het bij becool besteld en moest ook invoerrechten betalen :(

Verwijderd

He ken,

en de temperatuur bij wat voor proc dan?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Hoeveel dBA is die fan eigenlijk? Ik zit zelf te denken aan 2x Papst 120mm (58.9 CFM, 28 dBA) om mijn radiator te koelen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eerst ff naar de autosloop, om te kijken wat ze daar hebben.

Anders ben ik wel in deze geinteresseerd:
Afbeeldingslocatie: http://becooling.safeshopper.com/images/bv15xgm6.jpg
hij is 6.25"x5"

• BenJoep
  • Laatst online: 22-02 12:46
Op woensdag 18 juli 2001 00:20 schreef tva_goku het volgende:
[afbeelding]

Weet iemand waar ik zo`n klein radiatortje kan vinden?
Is dit niet alu en koper??? Da werkt toch niet goed samen.

| I've got permission to color outside the lines |

• Cheetah

Cheetah

Op woensdag 18 juli 2001 13:28 schreef igor het volgende:
hey andy.....

hoe is het???

He die aqua coil...heb je daar al waardes van?? temperatuur en alles??
Werkuluk nog geen idee. Ik heb het nog niet geinstalleerd. Maar het zal in ieder geval een stuk cooler en vooral stiller zijn dan welke aircooling je je maar ook kunt bedenken ;)
Kijk voor meer info en reviews op de sites die ik eerder vermeldde :)

Full Specz

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14

Epsilon

dat is dus een tipisch voorbeeld van een SLECHTE radiator hierboven.
veel te weinig ribben, buizen niet van koper en gewoon erg klein.

verwacht van deze dus een bagger performance (invergelijking tot andere radiators natuurlijk)

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 14:03 schreef tva_goku het volgende:
Ik ga eerst ff naar de autosloop, om te kijken wat ze daar hebben.

Anders ben ik wel in deze geinteresseerd:
[afbeelding]
hij is 6.25"x5"
Deze is wel erg klein hoor!! Zeker voor een overclocked athlon 1200+ systeem!!!!

• BenJoep
  • Laatst online: 22-02 12:46
Ik zoek eigenlijk een pomp die je niet in het water moet leggen, maar die het water gewoon door pompt, bestaan die??? :?

| I've got permission to color outside the lines |

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 12:25

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik heb ook wel intresse in een inkoop actie maar dan wel voor zon kubus radiator en een panaflow 12cm fan .....

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Op woensdag 18 juli 2001 17:21 schreef Genotix het volgende:
Ik zoek eigenlijk een pomp die je niet in het water moet leggen, maar die het water gewoon door pompt, bestaan die??? :?
Ja, bijv de Sicce Nova en Sicce Idra (www.oc-shop.nl). Ik weet dat het er zo niet uitziet, als je een foto ziet, maar geloof me, in het doosje zit nog een stukje plastic, waardoor je er een inline pomp van kan maken (zoek op dit forum en op het waterkoeling forum eens op inline pomp). Zelf heb ik een Idra zo draaien.

• ken

ken

Op woensdag 18 juli 2001 13:49 schreef igor het volgende:
He ken,

en de temperatuur bij wat voor proc dan?
39 stress op 1.9 V tb1200 mhz

is nog niet overgeklokt maar komt zeker nog
heb nu geen tijd :(

Ik gebruik nu de eheim inline pomp
kost wel meer dan de andere pompen maar deze is wel zeer goed en stil :Z

• Anachronoa
Ik heb eens wat informatie opgevraagd over het kopen van spullen bij Be Cooling (http://becooling.safeshopper.com/index.htm?728 en de verzendkosten jiervan naar Nederland.

Het is on ieder geval niet te geef. (zie lijst)

Shipping Weight Airmail / Express
5 26.00 42.00
8 36.00 51.00
10 41.00 58.00
16 59.00 76.00
24 81.00 102.00
(gewicht in pounds, prijzen in $)
(ter info gewicht van een ASII kit met gewone radiator ~ 5 pounds, met aquacoil ~ 8 pounds)

These prices are rough estimates.

Levertijd via Airmail 1 - 2 weken, via Express 2 - 3 dagen.

Ook waren ze bereid een korting te geven mits de bestelling maar groot genoeg was. De hoeveelheid korting was ook weer afhankelijk van de bestelling.

Blijft nog de 19% BTW en eventuele invoerrechten die je zal moeten betalen bij verzending naar nederland. Ik weet niet of er we invoerrechten betaald moeten worden op de spullen die ze bij Be Cooling verkopen. Op de site van de douane was hier geen duidelijk antwoord op te vinden. Dit zou ik kunnen navragen.

Ik weet ook niet of er genoeg interesse is om hier een grote bestelling te kunnen plaatsen. Ik heb wel wat gegadigden gezien, maar of die nog steeds geinteresserd zijn ??

• ken

ken

reken er maar invoerrechten bij :(

moest ik namelijk betalen voor mijn stuff die ik daar had besteld

Ik heb eventueel intresse

• Cheetah

Cheetah

Ze zijn bereid een lager orderbedrag op de doos te plaatsen en 'm als "gift" te verzenden. Hebben ze ook met mijn zending gedaan. Kun je leuk de douane mee om de tuin lijden. Scheelt een boel BTW >:)

Ik wil nog steeds best meedoen. Wil nog wel een paar kleine dingetjes van die site hebben :)
reken er maar invoerrechten bij
Geen invoerrechten, alleen 19% BTW.

Full Specz

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
ook ik heb wel intresse in een paar blokjes en een radiator. :)

Have a wheelie good weekend!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Waterkoeling zaken: 0% invoerrechten, normaal gesproken wel BTW. (afrekenen aan de deur). Soms heb je geluk en slipt er een pakketje door, maar reken er met grotere zendingen maar niet op.

• ken

ken

Stom van me |:(

Ik bedoelde dus btw

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 10:36

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19
mayb is dot mooi moment om ff reclame te maken
ik houd namelijk inkoop actie van www.dangerden.com voor allerlei waterkoel spul

check
[topic=469312/1/25]

daar vind je ook kleine rads :D

Verwijderd

/me maakt zijn waterkooling liever zelf :+

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 10:27

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Leuk al die zelfbouw rommel :') Geef mij maar een complete set! Onze oosterburen weten daar meer raad mee. Die verkopen complete sets. Zoals die van Innovatech-Innovakool rev. 3.0 en Magnum 390 en die van Senfu waku Kit II. Kijk eens verder op de onderstaande links. Oke een set is wat duurder maar dan heb je ook wat en scheelt een hoop gepruts. en pesoonlijk vindt ik de prijs meevallen. Ik heb zelf de Magnum 390 set gekocht voor 169 euro. mijn Athlon XP 1500+ (1,33Ghz)@ 166 Ghz zit op volledige belasting op 33 graden. Er zit wel een Black Ice II radiator op moet ik zeggen maar met de standaard bijgeleverde radiator kwam ik op 38. En bij the way...zit allemaal in mijn antec SX1040B

En geen invoerrechten en geen BTW...het is europa!!!

http://shop.erfrier.net/
http://www.silentpc.de/
http://www.octweaks.de/
http://www.listan.de/

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Pagina: 1