Toon posts:

zwarte punten iiyama pro 510

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

op mijn iiyama pro 510 beeldscherm zitten een aantal hele kleine zwarte puntjes. Ik weet niet of ze er later op zijn gekomen of dat ze er al zaten.

Een tijdje geleden was het 1 puntje, maar nu zijn het er al 3. Het kan zijn dat ze er al die tijd op hebben gezeten, maar dat ik ze gewoon niet gezien heb. Of er komen er meer bij.

Heeft er iemand enig idee wat dit is ?

Bedankt

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Simpel zat. Je hebt 3 jaar onsite garantie. Dus als je ff langrijd met je scherm bij iiyama te ouwe meer, heb je grote kans dat je 'n nieuwe mee krijgt. Ik heb ook 'n keer 'n probleem gehad met 'n iiyama en d'r wordt echt niet moeilijk gedaan, aardige lui daar. Je kun ook bellen om te vragen of ze langs komen geloof ik

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Zeepoog heeft gelijk 3 wordt teveel. Van je garantie gebruik maken :).

Het zijn trouwens dode pixels :(van je beeldscherm...

Verwijderd

btw. onsite betekend dat ze bij je langskomen :)

je hoeft er dus niet eens zelf naar toe :) :)

Pyama ruleZ

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:42
3 dode pixels is niet genoeg. Valt binnen de specificaties.

Verwijderd

Da's knap kut zeg dat het binnen de specificaties valt. Ik heb er 1 bij mijn beeldscherm en erger me er al kapot aan...

Verwijderd

Pak een hamer? Heb je er snel een paar meer :P

Verwijderd

Hehe, biobak, hoeveel pixels moeten er dood zijn voordat het buiten de specs valt?

• biobak
Het zit een beetje ingewikkeld in elkaar.
Hangt ervanaf waar ze zitten. Maar 5 of 7 dode pixels is pas de grens geloof ik, afhankelijk waar ze zitten dan.

Verwijderd

Weet iemand hoe je die pixels dood krijgt zodat dat je wel binnen de garantie voorwaarden valt...

Sterf kreng >:)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
veel je monitor gebruiken en hem de halve dag aan laten staan :) moet je wel opletten dattie niet inbrand want daaaat valt mischien weer niet binne de garantie :(

Verwijderd

Snik, sindskort heb ik ook een dode pixel.. :'( en hij wil niet weg...heb aangeboden hem te begraven of te cremeren, maar hij blijft er gewoon heel stil zitten.

Het is een Mitsubihi Apricot MS530 (beeldscherm zelf als Iyyama VM Pro)

BTW zo'n pixel is wel klein zeg...maarre kan ik niet van iemand een pixel lenen die wel leeft ? :P

Verwijderd

Smokey. Een yliama monitor schakelt zich na 5 min auto op standby. dus denkdat je toch constant je muis moet bewegen en Dan is het nog de vraag of ie in brand. Geloof dat alleen nog maar oude monitoren doen dan heb ik het over monitor van een jaar of 5 terug

• biobak
Snik, sindskort heb ik ook een dode pixel.. en hij wil niet weg...heb aangeboden hem te begraven of te cremeren, maar hij blijft er gewoon heel stil zitten.
Een dode pixel ontstaat niet spontaan. Dat gebeurt tijdens de fabricage. Dat je er nu eentje hebt, wil zeggen dat je hem nu pas ziet en je nooit eerder is opgevallen.

Verwijderd

Biobak mijn vriend als dat zo is dan is mijn pixel niet dood maar schijndood. Die zat er echt niet toen ik m'n beeldscherm kreeg...

• biobak
Bel iiyama eens (niet Teleplan, maar iiayma zelf in A'dam) en laat ons weten wat hun oordeel is over het spontaan verschijnen van dode pixels. Kan je meteen even de specificaties te weten komen (hoeveel dode pixels mogen en waar) :)

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
semsite... 'n monitor gaat niet op standby zolang de videokaart 'm van data voorziet. PAs als je videokaart ermee nokt (stand by gaat) en je monitor denk he! ik krijg helemaal geen data meer! dan gaat ie standby

bovendien brand 'n scherm tegenwoordig volgens mij niet meer in.. hoe lang ie ook aanstaan op 't zelfde beeld

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels even met Teleplan gesproken.
Zij zeggen dus dat minder dan 5 dode pixels nog binnen de specificaties is

Verwijderd

Bij mij dus ook. Ik heb nu 1 pixel zwart. En dat bij een gloedjenieuwe monitor van dik 2000 piek :( Niks doen ze er aan :r:r

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:45
biobak schreef het volgende:
Het zit een beetje ingewikkeld in elkaar.
Hangt ervanaf waar ze zitten. Maar 5 of 7 dode pixels is pas de grens geloof ik, afhankelijk waar ze zitten dan.
Zover ik weet zijn dit de marges die ze aanhouden bij het test in de fabriek.
Indien er op bijvoorbeeld een TFT scherm meer dan 7 zwarte pixels zitten wordt ie gewoon weg geflikkerd.;(|:(:o:( Izzy, als ik jou was zou ik gewoon bellen en uitleggen, wat hen je te verliezen?

suc6

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 10:50
510 is toch een crt? waar hebben we het over?

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:45
Op woensdag 03 januari 2001 17:58 schreef Jaspov het volgende:
510 is toch een crt? waar hebben we het over?
Lees: Indien er op bijvoorbeeld een TFT scherm meer...

• biobak
Op woensdag 03 januari 2001 17:55 schreef Xion het volgende:

[..]
Zover ik weet zijn dit de marges die ze aanhouden bij het test in de fabriek.
Ze houden dezelfde maatstaven aan als in de fabriek. Het zijn overigens maatstaven van Hitachi/Toshiba (voor de bolle schermen) of van Mitsubishi (diamondtron schermen). Je kan iiyama bellen, maar ik denk dat ze hetzelfde zeggen als ik nu. Als je erlangs gaat bij Schiphol, neem dan wel je eigen stoeltje met een kan koffie mee. Erg klantvriendelijk zijn ze niet.

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
Die Iiyama Vision Master Pro 510 is 22" je bent fucking genaaid al zitten er dooie pixels op dat beeldscherm :D..is FL 2058,- IN DE PRICEWATCH!!!
Pagina: 1