Prime Day Aanbiedingen voor Amazon Business

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
Ik heb een Amazon Business account voor mijn firma, wat betekent dat ik geen BTW moet betalen.

Ik heb voor mijn firma 3 Logitech Harmony Elite afstandsbedieningen besteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3RkWJN1IPyBH0p1Ig7iiJc2N/thumb.jpg

Zoals je op deze screenshot kan zien kosten ze 133,61€ excl btw. Nadat ik mijn bestelling had geplaatst bleek dat ze aan 155,32€ excl btw zijn aangerekend. Ik heb Amazon al zowel telefonisch als per e-mail gecontacteerd, en ze beweren telkens dat dit normaal is. Ze geven er altijd een wazige uitleg aan (bvb "prime day deals gelden niet voor business klanten"). Als ik doorvraag kappen ze het gesprek af en zeggen ze dat de prijs juist is en ze verder niets kunnen doen.

Nu heb ik 2 vragen:
1. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het normaal dat je als business klant niet (volledig) van de prime deals gebruik kan maken?
2. Wat kan ik nog meer doen om alsnog de juiste prijs te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 16:42
Misschien verzend en douanekosten? Ben je een Prime member? Pagina herladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
wouterg00 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:38:
Misschien verzend en douanekosten? Ben je een Prime member? Pagina herladen?
Verzendkosten heb je niet bij Amazon vanaf 29€. Ik ben Prime member ja. Pagina herladen maakt niets uit...

Voor de geïnteresseerden het detail van de rekening:

Besteloverzicht
Subtotaal item(s): EUR 551,82
Porto- en verpakkingskosten: EUR 0,00
Totaal excl. btw: EUR 551,82
Btw: EUR 0,00
Totaal: EUR 551,82
Toegepaste korting: -EUR 85,86
Eindtotaal: EUR 465,96

Komt er eigenlijk gewoon op neer dat de toegekende korting te laag is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
Ondertussen de officiële reactie van Amazon gekregen: Prime Day Deals kosten voor iedereen evenveel, ongeacht of je vrijgesteld bent van BTW of niet. De prijzen op de productpagina's zonder BTW zijn "een foutje", maar dat wordt wel even rechtgezet in de eindafrekening.

Ik snap de logica van Amazon hierin niet. Een klant die vrijgesteld is van BTW betaalt dus meer dan een klant die niet vrijgesteld is van BTW. Mij lijkt het ook dat als ze op de productpagina een bepaalde prijs tonen, ze het product ook uiteindelijk aan die prijs moeten verkopen. Maarja, dat afdwingen bij Amazon zal wel onbegonnen werk zijn vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nityref
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-09 15:04
Hallo matthias , zelfde ervaring. Je rekent het uit legt het die mannen uit en ze zeggen doodleuk. Nee hoor de prijs klopt en boren je doodleuk 10-15% door je neus door de inclusief prijs aan te rekenen en doodleuk 0% btw de factureren waardoor je dus gewoon een hogere ex prijs betaald.

Wat ik niets snap is dat het blijkbaar maar gewoon kan dat ze de staat op al die deals geen btw afdragen. En ze hier gewoon mee weg komen.

zoals in jou voorbeeld pakken ze je gewoon voor 65 euro en some change ex btw.

Kunnen we niet wat handelaren bij elkaar zoeken en een class action tegen amazon beginnen oid? want ik kan hiet echt niet mee lachen.

Ze benadelen niet alleen handelaren maar boren ook de staat keiveel btw door de neus, en de staat kan meestal nog minder lachen

[ Voor 20% gewijzigd door Nityref op 18-07-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:38
Inderdaad bekend probleem, en je kunt eindeloze discussie voeren en de berekening sturen. Maar ze willen het niet begrijpen.

Ik heb inmiddels een tweede Amazon Business account zonder BTW nummer, dan wordt gewoon de 21% NL BTW in rekening gebracht (met een NL BTW nummer van Amazon). Dan kan je wel de deals voor de juiste prijs aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ororo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-07 22:53
RUB147 wat bedoel je met een account zonder BTW?
Daar zal dan toch 19% Duitse BTW in rekening gebracht worden denk ik & hoe pas je dit boekhoudkundig aan?
Maar wat ze hier doen, is toch je reinste BTW Fraude.
Ik heb speciaal nog een prime account bij amazon.fr genomen voor wat deals dubbel te scoren ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:38
Ze brengen het BTW tarief van land van de ontvanger in rekening (21% dus), dit moet bij afstandsverkopen boven een bepaalde drempel (Belastingdienst).
Ik heb twee accounts, eentje waar ik m'n BTW nummer aan heb gehangen, en daar betaal ik dus 0% (BTW-verlegd). En eentje waar ik geen BTW-nummer aan heb hangen, daar betaal ik het NL BTW tarief van 21% of 6%.

Ben je bekend met de BTW regelgeving? Amazon brengt het bedrag wat incl 21% BTW moet zijn als BTW-verlegd in rekening, uiteindelijk is de ondernemer degene die dit in z'n portemonnee voelt. Niks bijzonders aan, en al helemaal geen BTW-fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ororo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-07 22:53
Rub147, ik ben bekend met de BTW wetgeving inderdaad.
Ik ben er ook bekend mee dat als ik iets intracomunotair aankoop en als er een prijs komt op de site EX. BTW, dat dit de uiteindelijke prijs is die ik normaal moet betalen.

Zoals hierboven aangehaald, doet Amazon daar tijdens de prime days niet aan mee, waardoor bedrijven EX BTW veel meer betalen dan wat er aangegeven wordt wat er moet betaald worden.
Pagina: 1