Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe BUILD wil geen cold boot met de graka installed

Pagina: 1
Acties:

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-11 09:10
Hallo allen.

Ik heb een groot deel van de BBG van juli gekocht (paar wijziging daar gelaten)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 247,98€ 247,98
1ASRock H310M-HDV€ 60,-€ 60,-
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 493,-€ 493,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 59,51€ 59,51
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1be quiet! Pure Rock€ 29,90€ 29,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 151,70€ 151,70
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 80,94€ 80,94
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 97,90€ 97,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.290,83

Probleem:
* Zonder de grafische kaart start de pc razend snel op en boot zeer snel door naar Windows 10 en alles werkt, maar zodra de grafische kaart (MSi 1070 Gaming X) er in zit start het systeem niet op.

Symptomen:
* fans cpu en gpu draaien.
* disk-led doet niets
* fans gpu gaan na per sec weer uit.
* beeld zwart (monitor detecteert niets - blijft in standby hangen)

Wat heb ik gecheckt / geprobeerd:
* de cpu voeding (8 pins) zit goed
* de pcie voeding naar de graka (6 + 8 ) zit goed
* main voeding zit goed
* in bios staat pcie graka als primairy
* in bios verder alles standaard - geen OC instellingen
* andere video kaart geplaatst die in mijn oude systeem wel gewoon werkt (club 3d hd 7850 king royal) -> start nog steeds niet door
* Msi 1070 maar dan zonder de (6 + 8 ) voeding aangesloten -> systeem start door (beeld via de onboard omdat de msi niet "aan" is)
* gekeken of er andere bios was voor moederboard -> ja (is nu 1.40 en die zou stabiliteit moeten verhogen wanneer er een graka is geplaatst - uhoh?) -> maakt niets uit

Wat heb ik niet gecheckt:
* MSi 1070 x in mij oude systeem geplaats.

Wat heb ik verder nog geprobeerd:
* Na een cold boot (systeem doet niets dus) een reset gegeven (reset knop) en het scherm springt uit standby en start door.. (ben dus redelijk verbaasd - een "huh" momentje aangezien ik dat niet had verwacht)

Na deze warme start start het systeem door en zoals het moet. Zodra het ASRock logo verschijnt start het systeem net zo snel als wanneer er geen grafische kaart in zit. Ik kan dit reproduceren. Gewoon opnieuw opstarten (restart windows) gaat prima - maar zodra je het systeem uitzet (shutdown) en weer opstart dan moet ik een reset geven. Game draaien zeer soepel - Fans van de graka springen aan wanneer je het verwacht. Ansich is het systeem stabiel (zo lijkt het).

Ik verwacht niet dat het een probleem is van de voeding. De BBG gaf zelfs een 450W aan maar dat leek met toch echt te weinig. Een andere tweaker stelde de 550W variant voor om een aantal redenen. In die zin dus afgeweken. Ook het ASrock mobo is anders dan voorgesteld -

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is of (her)kent iemand dit gedrag?

https://k1600gt.nl

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Sluit eerst je kaart uit door hem te testen op je oude systeem ,als dat werkt is waarschijnlijk je moederbord defect of totaal niet compatible met je kaart.
Ik gok zelf op een defect pci-e slot omdat een oudere kaart ook niet wil werken.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• shades
Dat wilde ik vanavond gaan doen ja.. Daar zit nu ook een NVidia in (een 770 dacht ik - die radeon is van nog verder terug). Geen driver gedoe.
Ik heb nog nooit gehoord dat een video kaart niet compatibel is met een moederbord. Dacht dat alleen geheugen moeilijk kon doen.

Maar na een soft reset werkt het systeem dus wel - en snel ook.. Dan kan er toch niet iets stuk zijn? - hooguit niet met elkaar willen samenwerk.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb een soortgelijk probleem gehad ,daar werkte de kaart alleen als de stroomkabel van de voeding er even uit was geweest, na een reboot had ik gelijk zwart scherm tot ik de stroom er weer even af haalde.

Nieuwe kaart gekocht en probleem was weg ,dus het kan wel degelijk dat een kaart weigert te werken met bepaalde mobo's.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• shades
We gaan het vanavond meemaken :-) Is ook het enige wat ik nog niet heb gecheckt. Ik wil de kaart graag houden. Mobo maakt met niet zo veel uit (als die de 8600K en het geheugen maar slikt) - Dit mobo kan ik evt. inzetten voor een nasje (wordt dan wel een nasje met wat overkill)

[ Voor 59% gewijzigd door shades op 17-07-2018 14:31 ]

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Intel en geheugen is OK :)
AMD en geheugen is nu pas optimaal met de komst van de x470 chipset.

• shades
Oke - rond een uur of 18h de MSi Gaming X 1070 in mijn oude systeem gedaan. (Gigabyte G1.Sniper M5 mobo). Doet het direct.. Graka is dus oke.. Daarna weer in nieuwe systeem. Cold boot + reset en ben nu al weer 3 uur aan het gamen. Solid as a rock..

Vreemd..

Heb support ticket ingeschoten bij asrock - kijken wat daar uitkomt..

Pagina: 1