Dual W-lan

Pagina: 1
Acties:

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Topicstarter
Zo, aangezien er nog niet zo gek veel topics zijn over w-lan, ben ik er eentje begonnen.

Binnenkort (over +/- 1 maand) moet ik voor sch00l een laptop aanschaffen met W-lan. Ik weet nog niet wat voor een ik er krijg, maar voor zover ik weet moet ik deze via sch00l bestellen en krijg ik w-lan erbij. Nou vroeg ik me af of het mogelijk is om twee w-lan's in die laptop te proppen. Aangezien de campus vrij groot is, verwacht ik dat de w-lan een minimaal bereik van 500m heeft.
Tips, pros/cons zijn welkom.

PS: ik woon en ga naar sch00l in USA.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

w-lan nooit van gehoord of het moet een afkorting zijn

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 23:32 schreef rambo-2001 het volgende:
w-lan nooit van gehoord of het moet een afkorting zijn
Gewoon Wireless lan

The trade of the tools

Verwijderd

W lan is dat wireless local area networking? Als dat zo is dan kun je lekker draadloos i-netten :)

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 23:35 schreef Raptor het volgende:
W lan is dat wireless local area networking? Als dat zo is dan kun je lekker draadloos i-netten :)
Yup, alleen is het nog vrij nieuw, en is dus nog in een soort experimentele fase: Infrarood SUCKT, want het kan niet door materie heen, je moet dus een verbinding hebben tussen transmitter en receiver.

Maar je hebt ook nog W-lan op radiogolven ofzow... :)

The trade of the tools

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Topicstarter
als er nou w-wan was: wireless wide area networking...

The trade of the tools

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

ohh 11Mbit :) nou ja misschien handig om een extra pcmicia kaart te kopen 100Mbit met rj45 connector en dan ergens in het schoolgebouw in de muur pleuren

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ga hier ff uit van radiografisch W-Lan, ook wel bekend als WiFi. Afgelopen jaar zat ik op school in een beta groep en daar zijn we aan het testen geweest met ORiNOCO apparatuur, da's de dochter van Lucent Tech. Die zich bezig houdt met W-Lan.

W-Lan heeft mits goed afgesteld nog wel meer bereik dan 500m dus daar zou ik me geen zorgen om maken.

Maar wat bedoel je met 2 W-Lans in je laptop stoppen? Meerdere kaarten of gewoon toegang tot meerdere netwerken?

Meerdere kaarten wordt lastig aangezien ze in een PCMCIA slotje gaan, maar het gedeelte wat er uitsteekt is ietsjes dikker, dus 2 boven elkaar past gewoon niet.

Wel kun je verschillende wireless netwerken op, daarvoor heb je de (softwarematige) networkmanager (heet anders bij per kaart) waarmee je de instellingen voor het netwerk waar je op wilt kunt maken.

Trouwens, dat expirimentele valt wel mee, het is wel nieuw maar absoluut niet expirimenteel meer. Hooguit prijzig :P

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Ik heb toevallig 2 USB W-Lan modempjes gekocht. Ze werken echt perfect :P
460 kb/s @ 100 meter.. is wel gemod met helical antenne's en stuff :)
hier kun je hem vinden ok het is geen supermerk (3com , intel etc.) maar het werkt goed..
Pagina: 1