Toon posts:

MyCom foutieve prijs

Pagina: 1
Acties:
  • 4.193 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Laatst een bestelling gedaan op de Asus Rog Crosshair VI WiFI-AC voor 125,99 euro bij MyCom. De andere laagste prijs was op dat moment en nu nog steeds 201 euro bij Informatique. 2 dagen na bestelling krijg ik tot m'n verbazing een bericht dat de order gecancelled is, omdat het een overduidelijke prijsfout was. Ze noemden dat het product 280 euro hoorde te zijn.
Later een mail terug gestuurd om te vragen hoe zo iets kan gebeuren en dan krijg ik een kortingscode van 7,50 op een aankoop van minimaal 35 euro. Daarmee zeker niet tevreden natuurlijk, want ik vond dit helemaal geen overduidelijke prijsfout. Ik ging er vanuit dat dit een aanbieding was, ook al stond dat er niet specifiek bij.

Heb ik het recht om dit product toch te krijgen voor de door mij betaalde prijs?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 13:53
Nou Nareman,

Je gelijk hebben is 1, je gelijk behalen is 2.

Ik heb onlangs met MAX ict (wat volgens mijn complete kennissen kring een van de slechtst en klantonvriendelijkste van Nederland is) een geschilletje gehad over een prijs fout.

Hierop werd ik gewezen dat ik geen geval een order bevestiging heb gekregen waarin de verkoper aangeeft dat alles in orde is. Hooguit een "overzicht" per mail van de website.

En kun je na gaan dat ik daar niet eens een tegoed bon heb gekregen. Het is gewoon jammer hoe bedrijven omgaan met prijsfouten. Het zijn een soort van lokkertjes (a la van cranentroep en max ict haha)

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Kom op man, je ziet zelf dat ie bijna 40% goedkoper is dan bij de concurrenten. Je zegt zelf dat je dacht dat het een aanbieding was, ook al stond dat er niet bij. Wat denk je zelf. Het is overduidelijk een prijsfout.

Hoe heeft dit kunnen gebeuren!?!?!? Ik denk dat het komt omdat foutjes menselijk zijn, er bij MyCom mensen werken en dit helaas wel eens gebeurt.

Ik denk zo dat je weinig rechten hebt hieromtrent. Je hebt gratis 7,50 gekregen. Wees er blij mee zou ik zeggen, ze zijn je niks verplicht.

@BurnerT De vraag is of ie uberhaubt gelijk heeft. Mijn inziens niet.

[ Voor 6% gewijzigd door armageddon_2k1 op 17-07-2018 10:41 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:39:
Kom op man, je ziet zelf dat ie bijna 40% goedkoper is dan bij de concurrenten. Je zegt zelf dat je dacht dat het een aanbieding was, ook al stond dat er niet bij. Wat denk je zelf. Het is overduidelijk een prijsfout.

Hoe heeft dit kunnen gebeuren!?!?!? Ik denk dat het komt omdat foutjes menselijk zijn, er bij MyCom mensen werken en dit helaas wel eens gebeurt.

Ik denk zo dat je weinig rechten hebt hieromtrent. Je hebt gratis 7,50 gekregen. Wees er blij mee zou ik zeggen, ze zijn je niks verplicht.

Ik denk dat TS wel gelijk heeft, omdat er andere webwinkels waren die soortgelijke prijzen hanteerden.

@Verwijderd, heb je screenshots, prijshistorie oid waarop je kan aantonen dat de prijs niet lager was dan sommige andere webwinkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:39:

Waarin zou ik niet gelijk hebben? Alles wat ik hierboven heb gezegd klopt. En leuk die 7,50 korting, maar reken erop dat ik voorlopig maar niks bij MyCom bestel. Met een waarde van 35 euro helemaal niet.

Overigens heb ik al een bevestigingsmail gekregen van mijn betaling waarin het product vermeld staat.

Ik vond dit helemaal geen overduidelijke prijsfout, want 125,99 is nog steeds een normale prijs voor een moederbord. Als het 70 euro was dan had ik je wel gelijk gegeven, maar een korting van 37% op 200 euro is niet abnormaal.

Ik heb ook geen screenshots gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:51
BurnerT schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:39:
Hierop werd ik gewezen dat ik geen geval een order bevestiging heb gekregen waarin de verkoper aangeeft dat alles in orde is. Hooguit een "overzicht" per mail van de website.
Dat is ook helemaal niet nodig, het feit dat zij iets aanbieden op een webshop is al voldoende (tenminste, anders moet je het niet aanbieden :)), maar goed...daar hebben we hier weinig aan.

Verder vind ik, wanneer er niet specifiek "korting" bij staat, 125 euro tegen de 201 (laagste prijs bij concurrent) toch wel voldoende om aan te nemen dat het om een foutje gaat. Maar goed, anderzijds is een lagere prijs ook weer niet ongewoon.

Hoeveel tijd en moeite wil je hier in steken? Je kan kijken of MyCom vaker lage prijzen hanteert om klanten te lokken...maar dan nog zal je indien MyCom het hier niet mee eens is een juridische procedure moeten starten voor die 75 euro (verschil), lijkt me niet de moeite waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
Het is tenslotte een product wat al (volgens de pricewatch) sinds halverwegen vorig jaar op de markt was. 40% is wat mij betreft reëel maar wat wil mijn mening zeggen in deze :)

Er zijn meerdere partijen zoals mycom max ict die maken gebruik van een XML import vanuit de leverancier. Zo zie je vaak dat er een foutje doorheen komt. Kan gebeuren maar wees dan niet de broekpoeper en zorg er niet voor dat er nog meer klanten van je weglopen. (al is negatieve publiciteit ook publiciteit haha )

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:00:
Ik vond dit helemaal geen overduidelijke prijsfout, want 125,99 is nog steeds een normale prijs voor een moederbord.
Da's hetzelfde als zeggen dat een gouden horloge met ingezette diamanten voor 25 euro geen overduidelijke prijsfout is omdat er ook horloges van 25 euro bestaan. Het ene moederbord is de andere niet en je was zélf al op de hoogte van het feit dat het een uitzonderlijk lage prijs was (je geeft aan dat het op één na goedkoopste alternatief ruim eenderde duurder was). Als je dan niet erbij ziet staan dat het een aanbieding is dan mag je toch stiekem wel aannemen dat het een prijsfout is hoor.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eric.1 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:03:
[...]

Dat is ook helemaal niet nodig, het feit dat zij iets aanbieden op een webshop is al voldoende (tenminste, anders moet je het niet aanbieden :)), maar goed...daar hebben we hier weinig aan.

Verder vind ik, wanneer er niet specifiek "korting" bij staat, 125 euro tegen de 201 (laagste prijs bij concurrent) toch wel voldoende om aan te nemen dat het om een foutje gaat. Maar goed, anderzijds is een lagere prijs ook weer niet ongewoon.

Hoeveel tijd en moeite wil je hier in steken? Je kan kijken of MyCom vaker lage prijzen hanteert om klanten te lokken...maar dan nog zal je indien MyCom het hier niet mee eens is een juridische procedure moeten starten voor die 75 euro (verschil), lijkt me niet de moeite waard...
Ik heb gisteren nog een vrij formele email geschreven waarin ik heb uitgelegd hoe ik deze situatie zie. Tot nu toe is er nog geen email terug gestuurd en ik vrees dat ze ook niks terug gaan sturen.

Een juridische procedure is het inderdaad niet waard. Kost waarschijnlijk meer tijd en geld dan het waard is.

Wel zonde aangezien ik die 2 dagen veel tijd had gestoken in het plannen van een Asus Aura build.
NMe schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:07:
[...]

Da's hetzelfde als zeggen dat een gouden horloge met ingezette diamanten voor 25 euro geen overduidelijke prijsfout is omdat er ook horloges van 25 euro bestaan. Het ene moederbord is de andere niet en je was zélf al op de hoogte van het feit dat het een uitzonderlijk lage prijs was (je geeft aan dat het op één na goedkoopste alternatief ruim eenderde duurder was). Als je dan niet erbij ziet staan dat het een aanbieding is dan mag je toch stiekem wel aannemen dat het een prijsfout is hoor.
Ja, over die vergelijking heb je gelijk, die is fout. Er was een paar weken geleden ook een korting van een Gigabyte moederbord die bij een aantal webshops van 140 euro naar 100 euro ging voor een paar dagen. Daarom heb ik zelf niet aan een prijsfout gedacht bij dit moederbord, omdat ik er sowieso van uitging dat het een legitieme prijs was.

Ik heb weinig kans vrees ik, maar dit is wel een flinke teleurstelling.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
Shop reviews willen ook nog wel eens helpen. Ooit eens een slechte ervaring gehad met een grotere telefoon verkoper uit groningen.

En na een korte negatieve review hebben ze een schikking getroffen met een brievenbus doos met roosjes en 25e aan accesoires vrij naar keuze (waarbij 27.99 geen probleem was hoefde niet eens bij te betalen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:40
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:08:
[...]

Wel zonde aangezien ik die 2 dagen veel tijd had gestoken in het plannen van een Asus Aura build.
Hoezo? Je kan het artikel toch gewoon bestellen voor de correcte prijs en je build maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
President schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:15:
[...]

Hoezo? Je kan het artikel toch gewoon bestellen voor de correcte prijs en je build maken?
Ja echter is de volledige prijs het voor mij niet waard, omdat ik strak aan een budget zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:09
Prijsfouten mogen ze annuleren als jij als klant hebt kunnen zien dat het enorm goedkoper is dan bij concurrenten.
In dit geval heb je het over een groot verschil bij concurrenten. ( 75 euro bij de goedkoopste en 100 euro gemiddeld, dit is bijna 40/50% korting )

Gezien de marges erg laag ligt heb je het hier echt over een prijsfout. ( lees niet een redelijk aanbod )

https://www.security.nl/p...rt+bestelling+na+typefout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Adem in en adem uit. Foutjes kunnen gebeuren.

Kijk, uiteindelijk is de vraag of het aanbod van MyCom, onder de omstandigheden zoals die toen waren (dagprijs van het product en de wijze waarop het is aangeboden (actie of geen actie), een aanbod was waarbij je niet hoefde te twijfelen. De meer juridische uitleg is te vinden in 3:35 BW.

Het gebeurt vaker: Neckermann met TV's en de Hema met taarten.

Mijn tip: ga lekker verder met je dag. Het kost je meer tijd dan je lief is en levert waarschijnlijk alleen frustratie op. Als je niet tevreden bent, dan shop je voortaan toch elders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
corporalnl schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:18:
Prijsfouten mogen ze annuleren als jij als klant hebt kunnen zien dat het enorm goedkoper is dan bij concurrenten.
In dit geval heb je het over een groot verschil bij concurrenten. ( 75 euro bij de goedkoopste en 100 euro gemiddeld 40/50% korting )

Gezien de marges erg laag ligt heb je het hier echt over een prijsfout. ( lees niet een redelijk aanbod )

https://www.security.nl/p...rt+bestelling+na+typefout
Volgens mij was de korting op de goedkoopste prijs in dit geval 37%. Ik vind het moeilijk om te beoordelen of dit een overduidelijke prijsfout was, omdat er op internet wordt gegooid met voorbeelden van een tv voor 100 euro ipv 1000 euro. Echter als 37% ook overduidelijk veel is dan kan ik MyComs keuze begrijpen.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:18:
Adem in en adem uit. Foutjes kunnen gebeuren.

Kijk, uiteindelijk is de vraag of het aanbod van MyCom, onder de omstandigheden zoals die toen waren (dagprijs van het product en de wijze waarop het is aangeboden (actie of geen actie), een aanbod was waarbij je niet hoefde te twijfelen. De meer juridische uitleg is te vinden in 3:35 BW.

Het gebeurt vaker: Neckermann met TV's en de Hema met taarten.

Mijn tip: ga lekker verder met je dag. Het kost je meer tijd dan je lief is en levert waarschijnlijk alleen frustratie op. Als je niet tevreden bent, dan shop je voortaan toch elders?
Oké, ik kan er dus vrij weinig aan doen. Jammer, maar inderdaad gewoon weer verder met het leven. MyCom sla ik in ieder geval wel over de volgende keer.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2018 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:22:
[...]

Volgens mij was de korting op de goedkoopste prijs in dit geval 37%. Ik vind het moeilijk om te beoordelen of dit een overduidelijke prijsfout was, omdat er op internet wordt gegooid met voorbeelden van een tv voor 100 euro ipv 1000 euro. Echter als 37% ook overduidelijk veel is dan kan ik MyComs keuze begrijpen.
Oh kom eens met voorbeelden, ben benieuwd :+

Dat is hetzelfde zeggen dat een auto 1000 euro is en de andere auto 10000 euro 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:22:
[...]

[...]

Oké, ik kan er dus vrij weinig aan doen. Jammer, maar inderdaad gewoon weer verder met het leven. MyCom sla ik in ieder geval wel over de volgende keer.
37% korting kan gebeuren ja, 37% onder de prijs van de tweede goedkoopste aanbieder zitten is wel enorm onrealistisch, dan moet het product of gigantisch slecht leverbaar zijn of het is een prijsfout.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
corporalnl schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:25:
[...]

Dat is hetzelfde zeggen dat een auto 1000 euro is en de andere auto 10000 euro 8)7
Dat klopt, in dat geval is het ook overduidelijk een prijsfout :P

Echter is dit ook gebeurd met Leenbakker bedden die voor 24 euro ipv 319 euro werden aangeboden. Dat was een korting van 92%. Deze klanten kregen een 40% kortingsbon op een willekeurige hoogslaper.

Ik zou ook wel een 40% kortingscode willen op een willekeurig moederbord ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:25

Wallie

Herr

Nou ja, je kan er idd over twijfelen... MediaMarkt bood laatste een Moto G6 Plus voor 169euro aan (ipv 259 wat de goedkoopste in de pricewatch was). Hebben ze gewoon geleverd (ik heb 'm :*) ), dus vermoed dat ze het niet op een prijsfout konden gooien.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Dit kan je gewoon in de geschiedenis van prijsfouttopics hier terugvinden. Ik geef je heel weinig (lees 0) kans.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zer0-overload
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-08 13:50

zer0-overload

ZX6R '95 > '06 > '07 ^_^

SiComputers zijn ook slecht met prijsfouten, ook al was bij de concurrent Azerty een soortgelijke lage prijs..
Produkt werd niet geleverd en klantservice is bagger daar.. Geld terugstorten duurt ook erg lang.

Ik denk dat het bedrijf afhankelijk is hoe ze met prijsfouten omgaan, de één levert het wel uit coulance terwijl de ander weigert

[ Voor 24% gewijzigd door zer0-overload op 17-07-2018 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:03
corporalnl schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:25:
[...]

Je begrijpt het denk ik niet.

Hij bedoeld dat een hoop websites/Bronnen direct van het extremen uitgaan. Zoals een hoogslapen inc matras etc voor 24 euro. Of een t die van 1000 naar 100 is gegaan. Maar niemand waagt zich aan een fout van bv 200 naar 125 euro. En dat is puur omdat dit per rechter enorm zal verschillen. Tevens hangt het er ook vanaf hoeveel mensen er gebruik van hebben gemaakt. Als het massaal op Social Media gedeeld wordt en bestelt (Zoals bij leenbakker). Maar dat het verhaal ook minder geloofwaardig. Maar dat is nu zover ik weet niet aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
loki504 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:07:
[...]

Je begrijpt het denk ik niet.

Hij bedoeld dat een hoop websites/Bronnen direct van het extremen uitgaan. Zoals een hoogslapen inc matras etc voor 24 euro. Of een t die van 1000 naar 100 is gegaan. Maar niemand waagt zich aan een fout van bv 200 naar 125 euro. En dat is puur omdat dit per rechter enorm zal verschillen. Tevens hangt het er ook vanaf hoeveel mensen er gebruik van hebben gemaakt. Als het massaal op Social Media gedeeld wordt en bestelt (Zoals bij leenbakker). Maar dat het verhaal ook minder geloofwaardig. Maar dat is nu zover ik weet niet aan de hand.
Jawel hoor. Maar weet dat marges in de meubelzaken totaal anders zijn dan binnen de elektronica.
Daarom kunnen ze makkelijk met 40% korting strooien.

Bij Elektronica is 7,50 nog heel redelijk van ze. Ze kunnen ook niks geven.

Appel ei verhaal. :)

[ Voor 14% gewijzigd door corporalnl op 17-07-2018 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

BurnerT schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:06:
Het is tenslotte een product wat al (volgens de pricewatch) sinds halverwegen vorig jaar op de markt was. 40% is wat mij betreft reëel maar wat wil mijn mening zeggen in deze :)
Het gaat niet om de duur van beschikbaarheid van een product. Interessanter is om te kijken welke prijzen de concurrenten vragen. ene 40% prijsverschil doet wel een belletje rinkelen, zeker als er geen sprake is van aanbieding of bijvoorbeeld een cashback actie.
Er zijn meerdere partijen zoals mycom max ict die maken gebruik van een XML import vanuit de leverancier. Zo zie je vaak dat er een foutje doorheen komt. Kan gebeuren maar wees dan niet de broekpoeper en zorg er niet voor dat er nog meer klanten van je weglopen. (al is negatieve publiciteit ook publiciteit haha )
MyCom had gewoon @Verwijderd moeten contacteren en twee opties bieden; de hogere prijs of ontbinden. Dan had het al een stuk netter geweest. Nu heeft MyCom eenzijdig ontbonden en dat is gewoon niet netjes.
zer0-overload schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:38:
SiComputers zijn ook slecht met prijsfouten, ook al was bij de concurrent Azerty een soortgelijke lage prijs..
Produkt werd niet geleverd en klantservice is bagger daar.. Geld terugstorten duurt ook erg lang.
Mijn ervaring is anders. Ooit 4 disks bij ze besteld. Eentje was DOA. Vervangen duurde even omdat ze zelf niet direct een vervangende disk hadden, maar uiteindelijk vlot geregeld. Zolang geld terugstorten binnen de wettelijke termijn is, is er niets aan de hand, ook al is het voor jou wellicht lang, wat per persoon verschilt. ;)
Ik denk dat het bedrijf afhankelijk is hoe ze met prijsfouten omgaan, de één levert het wel uit coulance terwijl de ander weigert
Zoals gezegd, fouten maken is menselijk en zal vaker gebeuren, daar houdt de wet in deze ook gewoon rekening mee. Bedrijven die wel weigeren te leveren dienen (zover mijn kennis rijkt) wel de betreffende klant(en) te contacteren en een voorstel doen; hogere bedrag betalen, of bijbetalen als er al een deel betaald is, of de koop ontbinden en geld terug te krijgen.

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 17-07-2018 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
CH4OS schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:33:
MyCom had gewoon @Verwijderd moeten contacteren en twee opties bieden; de hogere prijs of ontbinden. Dan had het al een stuk netter geweest. Nu heeft MyCom eenzijdig ontbonden en dat is gewoon niet netjes.
Netto resultaat van jou voorstel is minder dan het resultaat dat TS nu heeft. Gratis 7,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:47:
Netto resultaat van jou voorstel is minder dan het resultaat dat TS nu heeft. Gratis 7,50.
Bij een aanschafwaarde van minimaal €35,-... Dus ja, het scheelt jou €7,50, maar alsnog krijgt MyCom dan wel minimaal €27,50 en bijna het viervoudige van de korting...

Dat is inderdaad beter dan geld terug en elders het product aanschaffen, omdat MyCom zelf anders duurder is met €280,- tov €201 bij Informatique... ;) Die 80 euro die Informatique goedkoper is, heeft de TS meer aan, dat levert hem netto toch echt meer op dan die €7,50 korting.

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 17-07-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
@CH4OS Hij hoeft die 7,50 niet voor dat product te gebruiken he? Als ie ooit een product iet voor 40 euro die elders ook 40 euro is is ie goedkoper uit.

Maarja, allemaal azijnpissen om een paar eurootjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En niet te vergeten, dat dergelijke codes vaak een periode maar geldig zijn en daarna niet meer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 15:32
Wallie schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:35:
Nou ja, je kan er idd over twijfelen... MediaMarkt bood laatste een Moto G6 Plus voor 169euro aan (ipv 259 wat de goedkoopste in de pricewatch was). Hebben ze gewoon geleverd (ik heb 'm :*) ), dus vermoed dat ze het niet op een prijsfout konden gooien.
Dat kunnen ze wel, maar doet ze meer schade aan dat wat het ze bespaard. Consumenten zijn vaak enorme klootzakken als ze niet krijgen wat ze willen en zullen zich massaal negatief uiten over hun negatieve ervaring.

Een kleine speler als Mycom komt er wat makkelijker mee weg. Die kunnen zich het verlies niet zo makkelijk veroorloven ivm grotere bedrijven.

En op elektronica zit niet zoveel marge als op een stapelbed van de Leenbakker. Leenbakker maakt met die 40% korting waarschijnlijk alsnog winst op de inkoopprijs.

Een beetje relativeren en vervolgens accepteren dat het helaas niet gelukt is om dat product zo goedkoop te kunnen bemachtigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:00:
[...]
Ik vond dit helemaal geen overduidelijke prijsfout, want 125,99 is nog steeds een normale prijs voor een moederbord. Als het 70 euro was dan had ik je wel gelijk gegeven, maar een korting van 37% op 200 euro is niet abnormaal.
De marge's op zulke producten liggen tussen de 1 en 10%. Zeker dingen als SSD's, CPU's, RAM en moederborden zitten meestal zo rond de 2 tot 4%. Dat maakt 37% compleet onmogelijk als korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
CH4OS schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:21:
En niet te vergeten, dat dergelijke codes vaak een periode maar geldig zijn en daarna niet meer.
Och, wat is de wereld toch gemeen. Nou, op naar het college van de rechten van de mens om deze misstanden van MyCom aan te kaarten. Dit kan toch allemaal niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:43:
Och, wat is de wereld toch gemeen. Nou, op naar het college van de rechten van de mens om deze misstanden van MyCom aan te kaarten. Dit kan toch allemaal niet.
Wat is dit nou weer voor onzin? :? Dat zeg ik helemaal niet. ;)
Als je dat er wel in ziet, moet je denk ik even iets aan begrijpend lezen doen ipv tof proberen te doen op internet.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 17-07-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
CH4OS schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:54:
[...]
Wat is dit nou weer voor onzin? :? Dat zeg ik helemaal niet. ;)
Als je dat er wel in ziet, moet je denk ik even iets aan begrijpend lezen doen ipv tof proberen te doen op internet.
TS heeft een verhaal waar het overduidelijk is dat het een prijsfout is. De +20 bij mijn post erover doet vermoeden dat er meer mensen het eens zijn met die visie. Maar er wordt meteen weer gepraat over 'wat mijn rechten zijn'. MyCom geeft, totaal onnodig, 7,50 euro tegoed. Had totaal niet gehoeven. En dan worden er allemaal kanttekeningen bij gezet en moeilijk over gedaan door jou alsof TS nou zoveel slechter af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:55

MsG

Forumzwerver

Vind het ook altijd een beetje ironisch dat enerzijds wordt gehuild om de omvallende retail, maar vervolgens wel bij elke typfout van een medewerker er 100.000 orders worden geplaatst, wat alleen al een behoorlijke financiële belasting is voor een bedrijf, om daar op te reageren, en alle reacties daarop weer te beantwoorden, etc.

Een prijsfout die wèl geleverd wordt zie ik dan ook meer als een cadeautje dan dat ik dat ga eisen. Juridisch staat de rechter vaak aan de kant van de winkels qua jurisprudentie. Zeker gezien de orders vaak worden verspreid via platformen of topics waar het woord 'mogelijke prijsfout' al veelvuldig valt, kan je het als consument m.i. steeds minder geloofwaardig maken dat je echt niet beter wist. Waarbij de TS over dit soort fouten vaak extreem naïef wordt beschreven, zie je vaak in het echt de bewuste personen heel anders reageren in de bewuste topics of platformen waar de specifieke prijsfout wordt beschreven.
sebasmeer schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:37:
[...]
En op elektronica zit niet zoveel marge als op een stapelbed van de Leenbakker. Leenbakker maakt met die 40% korting waarschijnlijk alsnog winst op de inkoopprijs.
Ik denk dat je een wat te rooskleurig beeld hebt van winkelmarges. De elektronicawereld is echt niet de enige tak met weinig marge. Leenbakker ging ook niet voor niets in vol juridisch gevecht omtrent die zaak.

[ Voor 20% gewijzigd door MsG op 17-07-2018 15:06 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:01:
TS heeft een verhaal waar het overduidelijk is dat het een prijsfout is. De +20 bij mijn post erover doet vermoeden dat er meer mensen het eens zijn met die visie.
Dus? Doet dat er toe, dat jij 20x een thumbs up (waaronder van mij, die je nu dus ook weer kwijt bent als je het zo spelen moet) hebt gekregen? Ben je nu meer dan een ander of stoer of zo? :? Kom op zeg. Kinderachtig gedoe. Had beter verwacht van iemand die al sinds 2001 op Tweakers zit.
Maar er wordt meteen weer gepraat over 'wat mijn rechten zijn'. MyCom geeft, totaal onnodig, 7,50 euro tegoed. Had totaal niet gehoeven. En dan worden er allemaal kanttekeningen bij gezet en moeilijk over gedaan door jou alsof TS nou zoveel slechter af is.
Dus moet je gelijk maar zo overdreven reageren? :? Daarnaast, leuk voor TS dat MyCom een tegoedbon heeft gegeven van €7,50, daar zitten echter wel wat randvoorwaarden bij vooraleer het te gebruiken is. Dat is het enige wat ik wil aangeven.

Daarnaast is een besparing van zo'n €80,- veel meer dan de €7,50 die hij krijgt bij MyCom, dus ik kan mij voorstellen dat die €7,50 hem gestolen kunnen worden, zoals het spreekwoord luidt. ;)
En true, dat hoeft niet bij een vergelijkbare bestelling te zijn, maar dan nog kost de TS dat minimaal €27,50. Dus dat 'gratis geld' ziet er leuk uit, maar helemaal gratis is het dus niet, dat is mijn punt meer, maar jammer dat je dat niet zelf in kon of wilde zien.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 18-07-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
CH4OS schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:06:
[...]
Dus? Doet dat er toe, dat jij 20x een thumbs up (waaronder van mij, die je nu dus ook weer kwijt bent als je het zo spelen moet) hebt gekregen? Ben je nu meer dan een ander of stoef of zo? :? Kom op zeg. Kinderachtig gedoe. Had beter verwacht van iemand die al sinds 2001 op Tweakers zit.
[...]
Dus moet je gelijk maar zo overdreven reageren? :? Daarnaast, leuk voor TS dat MyCom een tegoedbon heeft gegeven van €7,50, daar zitten echter wel wat randvoorwaarden bij vooraleer het te gebruiken is. Dat is het enige wat ik wil aangeven. Daarnaast is een besparing van zo'n €80,- veel meer dan de €7,50 die hij krijgt bij MyCom. En true, dat hoeft niet bij een vergelijkbare bestelling te zijn, maar dan nog kost de TS dat minimaal €27,50. Dus dat 'gratis geld' ziet er leuk uit, maar helemaal gratis is het dus niet, dat is mijn punt meer.
Aan jouw reacties te zien merk ik dat je totaal niet begrijpt wat ik bedoel. Nee, ik wil geen populariteitscontest winnen. Nee, ik wil niet kinderachtig doen. Dat verbind jij eraan. Ik geef slechts aan dat mensen mijn visie schijnen te delen. Niks meer, niks minder. :) Volgens mij is dat precies de functie van dat getalletje, net als op StackOverflow of StackExchange. Maar door je plusje weg te halen kies je zeker de high road :> Dat is een heel stuk volwassener ja :D

Die 7,50 is korting en die heeft ie gratis gekregen. Kan je moeilijk over doen, maar het is gewoon zo. Lekker blij mee zijn en gebruiken als het uitkomt. Verloopt het, dan is het jammer :) En dan is TS er niet slechter op geworden.

[ Voor 9% gewijzigd door armageddon_2k1 op 17-07-2018 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:11:
Aan jouw reacties te zien merk ik dat je totaal niet begrijpt wat ik bedoel.
Dat begrijp ik prima. Daarom snap ik niet waarom je opeens zo naar mij uitvalt. ;)
Nee, ik wil geen populariteitscontest winnen. Nee, ik wil niet kinderachtig doen. Dat verbind jij eraan.
Zo laat jij het wel overkomen anders in jouw reactie. ;) Dus dat ligt zeker niet aan mij.
Ik geef slechts aan dat mensen mijn visie schijnen te delen.
Tja, nogmaals, zo belangrijk of boeiend is dat toch niet, jij reageerde muggenziftend op een reactie van mij (dat gaf je zelfs ook toe), niet andersom.
Die 7,50 is korting en die heeft ie gratis gekregen. Kan je moeilijk over doen, maar het is gewoon zo. Lekker blij mee zijn en gebruiken als het uitkomt. Verloopt het, dan is het jammer :) En dan is TS er niet slechter op geworden.
Fijn, zijn we het eindelijk eens geworden. Kunnen we nu ontopic verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:41:
[...]

De marge's op zulke producten liggen tussen de 1 en 10%. Zeker dingen als SSD's, CPU's, RAM en moederborden zitten meestal zo rond de 2 tot 4%. Dat maakt 37% compleet onmogelijk als korting.
Als je de marges op productgroepen in retail moet kennen om te kunnen weten of iets een prijsfout is of niet, dan kan je denk ik niet stellen dat het overduidelijk een prijsfout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Stoelpoot schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:30:
[...]

Als je de marges op productgroepen in retail moet kennen om te kunnen weten of iets een prijsfout is of niet, dan kan je denk ik niet stellen dat het overduidelijk een prijsfout is.
37% goedkoper dan de goedkoopste aanbieder zegt ook wel genoeg. Ik geef alleen aan hoe het zit met de marge op zulke producten als extra info.

Zeker bij een product wat veel aanbieders heeft zit de top 5 van goedkoopste meestal op enkele euro's van elkaar, dus minder dan 2%. Dat maakt 37% zeer duidelijk wel een prijsfout, met of zonder de marges te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Als het al een aanbieding zou zijn (wat het niet is), dan heb je ook wel een lompe marketingafdeling als je dat niet adverteert op je site. Het adverteren met een aanbieding zorgt er vaker voor dat een klant zich dankbaar voelt naar de winkel (al dan niet onbewust) en zal eerder geneigd zijn iets bij te bestellen.

Maarja, dat was hier niet het geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:30
pricewatch: Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G was laatst bijna 12% goedkoper dan de laagste prijs nu, maar als er zoveel % tussen zit dan kun je er wel een beetje van uitgaan dat het niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aan de reacties hier blijkt het wel heel duidelijk te zijn geweest dat het hier om een prijsfout ging. Jammer voor mij natuurlijk, maar dan is het inderdaad net dat ze nog een korting van 7,50 euro hebben gegeven. Toch balen aangezien ik wel iets meer dan 7,50 had kunnen besparen. Jammer genoeg is MyCom bijna nooit ergens de goedkoopste in, dus zie ik mezelf die kortingscode niet gebruiken. Al helemaal niet bij MyCom. Ik zal hem binnenkort wel in dit topic plaatsen, en wie weet is iemand 'de gelukkige'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Korting: X1YKHRTI9C
Deze geldt dus op een aankoopbedrag van minimaal €35 en kan maar 1x gebruikt worden, dus snel zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:11:
Aan de reacties hier blijkt het wel heel duidelijk te zijn geweest dat het hier om een prijsfout ging. Jammer voor mij natuurlijk, maar dan is het inderdaad net dat ze nog een korting van 7,50 euro hebben gegeven. Toch balen aangezien ik wel iets meer dan 7,50 had kunnen besparen. Jammer genoeg is MyCom bijna nooit ergens de goedkoopste in, dus zie ik mezelf die kortingscode niet gebruiken. Al helemaal niet bij MyCom. Ik zal hem binnenkort wel in dit topic plaatsen, en wie weet is iemand 'de gelukkige'.
Vroeger was MyCom echt een prima shop. Helaas ging het financieel minder, waardoor ze uiteindelijk overgenomen zijn en een doorstart hebben kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hier ook een probleem met een order bij Mycom.

Bestel bij hun sale een Apple TV (2015 model) voor 99,- Euro.

(kreeg een prijsdaling melding via tweakers, en had binnen 10 seconden de bestelling gedaan)

Op 26 Oktober krijg ik een bevestiging van betaling en melding dat er zo snel mogelijk geleverd gaat worden.

Vandaag (4 [!] dagen later) krijg ik een email:

"Helaas is de order die je bij ons gedaan hebt niet meer leverbaar omdat vanwege succes van de actie de meeste artikelen alweer uitverkocht zijn.
Omdat we dat heel vervelend vinden zullen we ervoor zorgen dat je geld zo snel mogelijk teruggestort wordt en om je te bedanken voor het gestelde vertrouwen in MyCom en je graag als klant terug zien kun je bij je volgende order via onderstaande code 5 euro korting krijgen.

XXXXXXXXXX

m.vr.gr,

Lex
MyCom Klantenservice

Nou.. als iemand dat wel heel vervelend vind ben IK dat wel. Wat een waardeloze service. Heb een email gestuurd dat ik het alsnog nageleverd wil hebben. Zal wel geen reactie krijgen, maar dan is het ook de laatste keer geweest dat ik er iets koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:En hier zijn de Shopreviews voor @h4ns. Gezien topickaping niet gewenst is op Tweakers en alles in de originele discussie al wel verteld is, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.