Coolblue adverteert met foute prijzen op Tweakers

Pagina: 1
Acties:
  • 6.298 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-05 18:18
Hoi allen,

Momenteel staat op cool blue een advertentie voor de Sony XZ2 Premium telefoon voor €749. Echter ga je naar de website, dan staat er leuk €899. Gister zelf bij coolblue gemeld via sociale media en gebeld, echter kan men er niets aan doen. Zegt zelfs dat het kan zijn dat als je op de website bent en je klikt op een link dat op het laatste moment de prijs nog kan wijzigen.

Ergens snap ik dat er foutjes gemaakt kunnen worden, maar voelt ook nep als je een prijs ziet, je klikt erop en vervolgens is deze nergens te vinden. Daarnaast is de advertentie nog steeds leuk terug te vinden op Tweakers.

Heeft het zin om er nog een punt van te maken bij Coolblue of kan ik het beter laten gaan?

Afbeeldingslocatie: https://d1wv60jaas5mse.cloudfront.net/images/uploads/production/post_images/cdbefe65f1f401_1234.PNG
Afbeeldingslocatie: https://d1wv60jaas5mse.cloudfront.net/images/uploads/production/post_images/d4b73f2ea4d3d8_Capture2.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-06 23:21

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Het is een advertentie van coolblue zelf. (was even in de war omdat de pricewatch aanstond naar de galaxy 8.

Denk dat Tweakers hier ook moeilijk direct iets kan doen omdat dit via een advertentie netwerk binnenkomt.
Je kan er een punt van proberen te maken. Maar ben bang dat het je een hoop tijd en energie kost zonder dat het iets opleverd voor jezelf.

Ook kan je nergens direct betalen dus iedereen zal voordat de aanschaf rond is door krijgen dat de prijs hoger is.

[ Voor 37% gewijzigd door Smuggler op 17-07-2018 10:35 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:02
Ik vind het ook opmerkelijk dat de prijzen in dit soort gevallen altijd hoger uitpakken en nooit lager, best wel verdacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Lijkt er op dat de advertentie niet klopt nee. Maar wat heeft dat met Tweakers te maken?

Ik zag dezelfde advertentie bij de NOS namelijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:19

Croga

The Unreasonable Man

Smuggler schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:31:
Het is een advertentie van coolblue zelf. (was even in de war omdat de pricewatch aanstond naar de galaxy 8.

Denk dat Tweakers hier ook moeilijk direct iets kan doen omdat dit via een advertentie netwerk binnenkomt.
Dat laatste is natuurlijk een enorm slechte smoes. Daar verschuilt Tweakers zich iedere keer achter (ook wanneer er weer malafide advertenties in omloop zijn) maar het is toch echt Tweakers die kiest om zelf geen kwaliteits controle te doen maar dat over te laten aan een partij die bewezen slecht is in kwaliteits controles.

Dit is wel degelijk de verantwoordelijkheid van degene wiens domein er in de adresbalk staat. linksom of rechtsom kan Tweakers wel degelijk zorgen dat dit soort dingen
- Niet gebeurt (door zelf kwaliteitscontrole te doen)
- Nooit meer gebeurt (door Coolblue een waarschuwing te geven gevolgd door in het vervolg weigeren van hun advertenties)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 21:18

Gertjuhjan

Software Engineer

Ik denk dat dit wel gemeld kan worden bij de reclame code commissie.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:20

Wallie

Herr

miyazakiman schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:13:
Zegt zelfs dat het kan zijn dat als je op de website bent en je klikt op een link dat op het laatste moment de prijs nog kan wijzigen.
Het lijkt de bloemenveiling wel... _O-

Tja, Coolblue, ze hebben een heel positief imago, maar dit soort dingen zal ze niet helpen (net zoals het omhoog gooien van de Lego prijzen met sinterklaas).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-06 19:11
Je kan het hier melden als het je echt dwarszit: Rare of twijfelachtige reclames: geef ze hier door
Maar ik betwijfel of Tweakers hier iets aan kan/gaat doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Croga schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:35:
[...]

Dat laatste is natuurlijk een enorm slechte smoes. Daar verschuilt Tweakers zich iedere keer achter (ook wanneer er weer malafide advertenties in omloop zijn) maar het is toch echt Tweakers die kiest om zelf geen kwaliteits controle te doen maar dat over te laten aan een partij die bewezen slecht is in kwaliteits controles.

Dit is wel degelijk de verantwoordelijkheid van degene wiens domein er in de adresbalk staat. linksom of rechtsom kan Tweakers wel degelijk zorgen dat dit soort dingen
- Nooit meer gebeurt (door Coolblue een waarschuwing te geven gevolgd door in het vervolg weigeren van hun advertenties)
En wat moeten ze doen dan? Stel nou dat de prijs klopte toen de advertentie was aangenomen. Dan kan het toch nog steeds fout gaan? Hoeft maar één medewerker te prutsen.

En dan plan je een campagne vooruit. Doodnormaal natuurlijk. Op dat moment bestaat het product niet eens op de site. Die gaat pas online vlak voor de campagne. Hoe kan je dan checken of dat goed gaat?

En wat wil je dan controleren? En hoe ver wil je gaan? Je kan op de ad klikken en zien of de prijs hetzelfde is. Prima. Maar dan blijkt dat je ook iets anders moet kopen. Of het is een cashback. Ga je dat allemaal checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:19

Croga

The Unreasonable Man

CurtPoindexter schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:02:
En wat moeten ze doen dan? Stel nou dat de prijs klopte toen de advertentie was aangenomen. Dan kan het toch nog steeds fout gaan? Hoeft maar één medewerker te prutsen.

En dan plan je een campagne vooruit. Doodnormaal natuurlijk. Op dat moment bestaat het product niet eens op de site. Die gaat pas online vlak voor de campagne. Hoe kan je dan checken of dat goed gaat?

En wat wil je dan controleren? En hoe ver wil je gaan? Je kan op de ad klikken en zien of de prijs hetzelfde is. Prima. Maar dan blijkt dat je ook iets anders moet kopen. Of het is een cashback. Ga je dat allemaal checken?
Het mooie is dat ik helemaal niet hoef te weten hoe ze het doen. Ik hoef alleen maar te weten dat dit de naam van Tweakers schaad en dat ze daar helemaal zelf verantwoordelijk voor zijn. Vervolgens is het het werk van Tweakers om te zorgen dat dat niet gebeurt. Hoe ze dat doen maakt mij weinig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Croga schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:05:
[...]

Het mooie is dat ik helemaal niet hoef te weten hoe ze het doen. Ik hoef alleen maar te weten dat dit de naam van Tweakers schaad en dat ze daar helemaal zelf verantwoordelijk voor zijn. Vervolgens is het het werk van Tweakers om te zorgen dat dat niet gebeurt. Hoe ze dat doen maakt mij weinig uit.
Bij de aanname dat dit de naam van Tweakers schaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etiennebruines
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-06 12:58
Gertjuhjan schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:36:
Ik denk dat dit wel gemeld kan worden bij de reclame code commissie.
Of direct bij Coolblue; kan best een menselijk foutje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 21:18

Gertjuhjan

Software Engineer

etiennebruines schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:34:
[...]

Dat heeft hij al gedaan volgens de startpost.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:05

LankHoar

Langharig tuig

etiennebruines schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:34:
[...]

Gister zelf bij coolblue gemeld via sociale media en gebeld, echter kan men er niets aan doen.
@Gertjuhjan was me net voor :+

[ Voor 17% gewijzigd door LankHoar op 17-07-2018 11:36 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:22
Naar mijn idee moet CoolBlue het voor die prijs leveren. Kwestie van aanbod & aanvaarding. De prijs is ook niet duidelijk foutief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

CurtPoindexter schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:35:
Lijkt er op dat de advertentie niet klopt nee. Maar wat heeft dat met Tweakers te maken?

Nou, als je hem hier ziet dan snap ik wel dat TS daar verbolgen over is want niet iedereen weet hoe ad networks werken en mensen denken dat tweakers die reclame zelf in hun website zet en beheert want het staat op de immers OP de tweakers site.

Zo zien mensen dat. O-)

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:41
MrMonkE schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:01:
[...]

Nou, als je hem hier ziet dan snap ik wel dat TS daar verbolgen over is want niet iedereen weet hoe ad networks werken en mensen denken dat tweakers die reclame zelf in hun website zet en beheert want het staat op de immers OP de tweakers site.

Zo zien mensen dat. O-)
Zo werkt dat ook gewoon. Uiteindelijk is tweakers eindverantwoordelijke voor alle content op haar site. Inclusief banners. Dat er in de praktijk (niet alleen bij tweakers, alle mediasites doen dit) vertrouwd wordt op tig duizend 3e partijen en hun moeder, doet daar niets aan af.

Het zou Tweakers sieren deze advertentie te weren. Al is dat waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Tweakers is natuurlijk ook afhankelijk van advertentie-inkomsten, en lastig gaan doen zal niet goed zijn voor die inkomensflow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etiennebruines
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-06 12:58
Gertjuhjan schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:35:
[...]

Dat heeft hij al gedaan volgens de startpost.
Ik moet beter leren lezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barcht
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-06 20:21
Bij CoolBlue kun je geen rechten ontlenen aan prijzen op de site of in advertenties. Ik heb dat ook meegemaakt met een Black Friday-aanbieding. De prijs stond gewoon op de site maar als het CoolBlue behaagt de stekker eruit te trekken, dan doen ze dat gewoon zonder enige terughoudendheid.
Ze zijn gewoon niet (meer?) betrouwbaar.

Onderweg naar Tertius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278217

Barcht schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:27:
Bij CoolBlue kun je geen rechten ontlenen aan prijzen op de site of in advertenties. Ik heb dat ook meegemaakt met een Black Friday-aanbieding. De prijs stond gewoon op de site maar als het CoolBlue behaagt de stekker eruit te trekken, dan doen ze dat gewoon zonder enige terughoudendheid.
Ze zijn gewoon niet (meer?) betrouwbaar.
Coolblue is net zoals elke grotere webshop. Zolang het allemaal goedgaat is er niks an de hand, maar zodra er wel stront aan de knikker is, is de oplossing vaak ook ver te zoeken.

Heb verder weinig persoonlijke ervaring met Coolblue dus kan er weinig over zeggen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lijkt mij, het reclamebureau die een verkeerde prijs plaatst bij advertentie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Anoniem: 278217 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:29:
[...]

Coolblue is net zoals elke grotere webshop. Zolang het allemaal goedgaat is er niks an de hand, maar zodra er wel stront aan de knikker is, is de oplossing vaak ook ver te zoeken.
Ok...
Heb verder weinig persoonlijke ervaring met Coolblue dus kan er weinig over zeggen verder.
Zeg dan niks 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:55
Hoi allen,

Momenteel staat op cool blue een advertentie voor de Sony XZ2 Premium telefoon voor €749. Echter ga je naar de website, dan staat er leuk €899. Gister zelf bij coolblue gemeld via sociale media en gebeld, echter kan men er niets aan doen. Zegt zelfs dat het kan zijn dat als je op de website bent en je klikt op een link dat op het laatste moment de prijs nog kan wijzigen.

Ergens snap ik dat er foutjes gemaakt kunnen worden, maar voelt ook nep als je een prijs ziet, je klikt erop en vervolgens is deze nergens te vinden. Daarnaast is de advertentie nog steeds leuk terug te vinden op Tweakers.

Heeft het zin om er nog een punt van te maken bij Coolblue of kan ik het beter laten gaan?

[afbeelding]
[afbeelding]
Thanks voor het melden, ik heb het even bij Coolblue neergeleg :) Er zit geen reclamebureau tussen, dit komt rechtstreeks vanuit Coolblue zelf. Ik vermoed dat dit een config foutje is, maar goed, ik zit bij Tweakers en niet bij Coolblue :)

Edit: ik heb een mail teruggekregen dat ze het intern aan het oppakken zijn en dat het vandaag nog gefixed wordt :)

[ Voor 4% gewijzigd door chengbondkwok op 17-07-2018 13:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:55
Croga schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:35:
[...]

De banners worden middels een script gecreëerd uit de database van Coolblue. Coolblue kan hiermee custom advertenties maken: zij hoeven slechts een url aan te leveren aan ons die wij in DoubleClick for Publishers inboeken, zodat wij dit eenmalig hoeven in te voeren. Coolblue kan dit dan aan hun kant weer aanpassen met de producten die op dat moment in de aanbieding zijn en halen zelf de afbeeldingen en prijs naar boven. Zo ontstaat er flexibiliteit voor beide partijen.

Wat er in dit geval misgaat is hoogstwaarschijnlijk een fout in de database van Coolblue: verkeerde prijs bij het verkeerde product en daarmee verkeerde banner. Tweakers kan er vrij weinig aan doen behalve het melden aan Coolblue. De banner wordt immers gemaakt bij Coolblue en bij dit soort dynamische banners kunnen wij geen controle doen.

Gaat het om fixed images dan wordt dit uiteraard gecontroleerd door ons Adops team die ook kijkt of het goed op de site past, juiste URL's e.d. Maar zelfs dan kunnen er fouten ontstaan, want er werken immers mensen hieraan en geen robots.

Dus ja, we doen wel degelijk kwaliteitscontroles (bij fixed banners, bij dynamische banners is dat stukken lastiger) en ja we geven wel degelijk 'waarschuwingen' (Coolblue op de hoogte stellen van een fout in de banner en hen de kans geven om het te fixen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 21:57

Padvinder

doet z'n best

Zelfde heb ik een tijdje terug meegemaakt:

https://twitter.com/jrsvndrbl/status/974723211047907328?s=09

Koop regelmatig bij Coolblue, maar dit soort misleidende advertenties vind ik niet bij hen passen ("Alles voor een glimlach")

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CoolblueBV
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-04 15:11

CoolblueBV

Bedrijfsaccount Coolblue
Beste Tweakers-vrienden,

Het is inderdaad zo dat we steeds meer bij Coolblue automatisch inregelen. Maar in dit geval ging het toch nog simpelweg om een menselijk foutje. Gevalletje verkeerde cel gecopy-paste uit een spreadsheet.

We hebben gelijk de advertentie aangepast met de juiste prijs. Bedankt voor het doorgeven van dit tikfoutje Miyazakiman!

Groet, Marieke van Coolblue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Aangezien dit uiteidenlijk toch neer kwam op feedback richting Tweakers / de adverteerder, verplaats ik hem even naar LA, dit heeft met deze context weinig meer in het Shopping Forum te zoeken :)

Bedankt voor het melden @miyazakiman :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
CurtPoindexter schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:35:

Omdat Tweakers het toont op hun website...

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 14:16
Gamebuster schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:02:
[...]

Omdat Tweakers het toont op hun website...
Mee eens maar Tweakers kan er in dit geval weinig aan doen lijkt mij. Ik zou nogmaals bij Coolblue aankloppen en zeggen dat je het niet vind kunnen dat er met lokkertjes (want dat is het eigenlijk) gewerkt word en dat je het bij de reclame code commissie gaat melden als ze niet willen leveren voor de beloofde prijs.

Maar dit bij Tweakers neerleggen is het zelfde als naar RTL Nederland bellen dat Coolblue daar een foute prijs in een reclame blok heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barcht
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-06 20:21
Padvinder schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:22:
Zelfde heb ik een tijdje terug meegemaakt:

https://twitter.com/jrsvndrbl/status/974723211047907328?s=09

Koop regelmatig bij Coolblue, maar dit soort misleidende advertenties vind ik niet bij hen passen ("Alles voor een glimlach")
En hun Twitter-reactie ("De prijs op onze site is leidend.") is gewoon niet waar. Ik wilde iets hebben voor de prijs op de site, maar kon er naar fluiten en dat was geen tikfoutje of foute copy-paste van een cel.

Onderweg naar Tertius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:49

Blokker_1999

Full steam ahead

Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Zijn we nu echt naar een maatschapij geëvolueerd waar we dat niet meer kunnen aanvaarden?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Goed, aangezien dit specifieke foutje inmiddels al lang en breed is opgelost en we voor ervaringen met Coolblue gewoon de shopreview hebben, doe ik deze op slot, voor we verder afdwalen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.