Gister heb ik een aantal Sonos One's aangeschaft o.a. vanwege de Airplay 2 functionaliteit. Alles ingesteld en alles doet het inmiddels ook maar ik was tevens in de veronderstelling dat ik mijn Sonos One luidsprekers af zou kunnen spelen vanuit HomeKit / de woning app in iOS. Uiteraard goed naar de instellingen gekeken: iCloud sleutelhangers aangezet alsmede mijn iPad ingesteld als HomeKit Hub. Ik kon direct de One luidsprekers in HomeKit vinden en heb ze toegevoegd. De functionaliteit ontbreekt echter. De 'tegels' blijven grijs van kleur en bedienen gaat niet.
Nu is mijn vraag: is HomeKit enkel bedoeld om via Siri/Airplay 2 via spraakopdrachten muziek op te zetten (hetgeen gelukt is), of is het ook echt een bedieningspaneel waarmee ik liedjes kan kiezen en bijvoorbeeld het volume kan wijzigen? Het leek mij logisch dat dit ook kon. Je kan immers ook lampen, deurbellen etc. in je smart home opnemen en bedienen.
Als het laatste het geval is dan mis ik klaarblijkelijk een instelling waarmee dit mogelijk wordt. Wie weet of ik iets fout doe en zo ja wat?
Nu is mijn vraag: is HomeKit enkel bedoeld om via Siri/Airplay 2 via spraakopdrachten muziek op te zetten (hetgeen gelukt is), of is het ook echt een bedieningspaneel waarmee ik liedjes kan kiezen en bijvoorbeeld het volume kan wijzigen? Het leek mij logisch dat dit ook kon. Je kan immers ook lampen, deurbellen etc. in je smart home opnemen en bedienen.
Als het laatste het geval is dan mis ik klaarblijkelijk een instelling waarmee dit mogelijk wordt. Wie weet of ik iets fout doe en zo ja wat?