• Stievydude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik zoek een tablet om muziek mee af te spelen die aan een Yamaha stagepas 400i gehangen wordt. Mijn vrouw zou hier graag mee gaan optreden.
Dit zijn de mogelijkheden waartussen ik twijfel:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1161831;1155065/Ik ben zelf geen Apple fan, maar de stagepas ondersteunt Apple wel via usb.

De Huawei M5 heeft geen 3.5mm jack, dus dan moeten de boxen via een bluetooth audio adapter gaan, wat weer kwaliteitsverlies kan geven.

De reden waarom ik de Huawei M5 gekozen heb, is omdat die Android Oreo heeft. Dit is een must o.w.v. de updates.

Er is ook een Huawei Mediapad M3 met 3.5mm jack, maar deze krijgt geen update naar Oreo, dus die valt uit de boot.

Er is ook nog de Chuwi Hi9 Air. Ik heb hem ff toegevoegd aan de vergelijking:
https://tweakers.net/pric.../1155065;1161831;1171835/

De Chuwi is een voor mij onbekend merk, maar verslaat de andere twee tablets wel op ALLE vlakken (op het eerste gezicht toch).
Voordelen: Goedkoper dan de andere twee / heeft een 3.5mm jack / is beter in alle opzichten.
Nadelen: Moet uit China komen / onbekend merk.

Iemand ervaringen met Chuwi? Of zou ik toch voor de Apple of Huawei kiezen?

De kwaliteit van de muziek is natuurlijk ook belangrijk. Ik weet niet of dit verschilt van tablet tot tablet wanneer je een WAV of MP3 afspeelt?

[ Voor 4% gewijzigd door Stievydude op 17-07-2018 09:46 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:20
Ik zou voor de Apple gaan, ze zijn goed geoptimaliseerd dus je haalt meer tijd uit je batterij, en de software updates zijn langer aanwezig dan bij de Android tablets (meestal is daar geen enkele update en moet je het doen met de software zoals die uit de winkel komt). Ook is er beter geoptimaliseerde software voor tablets in het Apple kamp.

• esazs
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 02-11 20:42
Wat is je bronmateriaal? Als het mp3tjes zijn op 128 dan maakt de hardware in principe niet zoveel uit tenzij je echt rotzooi haalt. Als je richting 320 of lossless gaat is het wel het overwegen waard om te kijken naar je hardware. Het omzetten van digitale audio bestanden naar een analoog signaal gebeurt door de DAC (Digital-to-analog converter) die in je toestel zit. De kwaliteit van DAC's in android tablets varieert en het is lastig om daar goeie info per toestel over te vinden.

Je kan ook losse portable DAC's kopen, die je via een usb kabeltje met je toestel moet verbinden. Als je graag een android tablet wil kan je een random tablet koppelen met een goeie aparte DAC, die kan je gewoon aan je usb poort van je telefoon of tablet hangen en met een standaard audio kabel verbinden met je stagepas of elk ander systeem. Dan hoef je niet te zoeken naar 3.5mm poorten of andere audio hardware details van tablets. Er zijn afhankelijk van je budget en wensen een heleboel opties dus daar zit zeker iets tussen wat voor jou past en op die manier hou je de meeste controle over je sound. Als dat je de moeite niet waard is, gewoon voor een iPad gaan.

• Stievydude
  • Niet online
esazs schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:59:
Wat is je bronmateriaal? Als het mp3tjes zijn op 128 dan maakt de hardware in principe niet zoveel uit tenzij je echt rotzooi haalt. Als je richting 320 of lossless gaat is het wel het overwegen waard om te kijken naar je hardware.
...
Er zijn afhankelijk van je budget en wensen een heleboel opties dus daar zit zeker iets tussen wat voor jou past en op die manier hou je de meeste controle over je sound. Als dat je de moeite niet waard is, gewoon voor een iPad gaan.
Ik neem aan dat de mp3's 256 of meer zijn. Moet ik eens even checken bij mijn vrouw :)
Ze is ook meer voorstander van de iPad, en wil totaal geen Chuwi :D
Als ik een DAC moet bijkopen, komen we duurder uit met de Huawei, aangezien de Apple even duur is.

Het zal wsl dus een Apple worden, ondanks dat ik hier geen fan van ben :)

Bedankt voor de info!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 18:38

Roel

screen -x addict

Leuke set van Yamaha, makkelijk mee te nemen :)

Neem een iPad, dat werkt gewoon (TM)

Komt erg onprofessioneel over als je tablet/pc crashed onder het spelen.
Ooit eens een (band)artiest meegemaakt die usb-stick was vergeten, en telefoon maar aansloot.
Halverwege het liedje kreeg hij een appje binnen, dat hoorde het hele publiek.. :D

Helaas werkt sommige software ook alleen maar op ipads.. :(

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• Stievydude
  • Niet online
Topic closed :)
Pagina: 1