Een CC/CV voeding kost zoveel niet volgens de vele modules die in Azië te vinden zijn en deze lader is niet veel anders. De vraag is wel inderdaad wat de oorzaak is, als de accu niet omgepoold aangesloten geweest kan alleen nog steeds de accu de veroorzaker zijn voor de hoge stromen en moet er een simpele sluiting te vinden zijn.
Jij weet ook dat je beveiligingen kunt toevoegen maar niet tegen alles kunnen beveiligen, gezien een dezelfde stekker voor beide accupolen is een ompoolbeveiliging het meest noodzakelijke wat in de betere laders van SkyRC zeker wel zit, schema's van de B6 lader zijn op het net te vinden.
Maar voor het geld zou ik niet eens de moeite nemen om het probleem op te sporen tenzij het een simpele condensator is die gegaan is en sluiting maakt. Kijkend naar de rand bij de print van C28 zou het mij niet verbazen dat hij de veroorzaker is.
Maar deze laders worden heel veel gebruikt en zijn ook prima laders voor "dombo's" die verdwalen in de betere computerladers vanwege een zeer onbegrijpelijke bediening.
In Amerika hebben ze bij de RC races een regel dat LiPo's niet extern verwarmd mogen worden vanwege veiligheid.... Maar blijkbaar mag laden en ontladen op extreem hoge stromen wel om zo hitte in de cel te krijgen wel...
https://www.rctech.net/fo...-you-feel-safe-track.html
En dan praat je over idioten die ook geen nut inzien van een LiPo zak.
Toegegeven dat ik onlangs ook een ontlader tot 60A heb gemaakt maar doe niet verder dan 30A en het werkt wel, niet om de warmte maar in de constantheid van spanning die de accu dan afgeeft gedurende de 7 minuten racen. Maar laden doe ik mijn 4500mAh accu's op niet meer dan 10A, zeg maar 2C want hoger kan mijn lader niet