Hoog CPU Gebruik door Windows Servicehost

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocopastaa
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-11-2022
Hallo allemaal,

Zoals in de titel ook is te lezen krijg ik sinds korte tijd (een aantal uur) een hoog CPU gebruik door Windows Servicehost. Dit probleem ontstond plots tijdens het kijken van een Youtube video op mijn pc. Door dit hoge gebruik van mijn cpu begon alles vast te lopen.. Heb een kijkje genomen in mijn taakbeheer om te zien wat er allemaal aan de hand was, om dit te vinden (zie afbeelding). Geen idee hoe ik dit op moet lossen, heb al redelijk wat gegoogled in de laatste uren, maar zonder resultaat. Hoop dat iemand me verder kan helpen.

Heb trouwens ook mijn pc al gerestart en heb mijn pc gebruik erg moeten limiteren om dit bericht te kunnen typen, anders loopt mijn pc namelijk weer vast.. |:(

PS: weet niet of dit de goede plek is om mijn vraag te stellen.. Hoop het wel :?
Maak gebruik van de volgende processor: Intel i5 7600k @3.80GHz, mocht die informatie helpen!

Alvast bedankt, en ook al weet je niets van mijn probleem af, maar heb je een suggestie, laat het me zeker weten! Ik sta open van alles te testen om dit probleem te verhelpen.

Afbeeldingslocatie: https://prnt.sc/k78m9o

[ Voor 4% gewijzigd door Chocopastaa op 16-07-2018 23:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Chocopastaa Hoe komt het dat je die vragen die ingevuld stonden weggehaald hebt :? Die stonden er niet voor niks.

Interessant is namelijk wat je al gevonden had, want [google=Windows Servicehost cpu usage] doet toch vermoeden dat je niet echt een origineel probleem hebt. Heb je al in het tabblad Detail met rechts op het betreffende proces (svchost.exe) geklikt om in het contextmenu 'Go to service(s)' te klikken? Dan zal je opvallen dat onder dat proces verschillende services gehost worden (die zijn allen geselecteerd). Een van deze services zal de boosdoener zijn. Aan jou om te achterhalen welke dat is. Het makkelijkst is een voor een de services stoppen en kijken of het proces weer normaliseert.

Als je de boosdoener hebt, kun je verder zoeken.
Chocopastaa schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:34:
Maak gebruik van de volgende processor: Intel i5 7600k @3.80GHz, mocht die informatie helpen!
Dat is cute, maar wat dacht je van de Windowsversie? ;) Aan de screenshot te zien, gok ik Windows 10.
Overigens kun je een webpagina niet als afbeelding embedden. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 17-07-2018 00:09 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je in Google jouw situatie gooit, uiteraard in het Engels want Nederlands is nutteloos qua zoektermen op dit gebied, dan kom je al vrij veel zinvolle artikelen tegen.

Gezien het bij jou specifiek om de audio service gaat moet je daar de oplossing gaan zoeken. Het is een specifieker probleem dan alleen de servicehost an sich, want daaronder vallen praktisch alle basis services van Windows.

I reject your reality and substitute my own