8700k + asrock extreme 4 wordt heet met Overclock graag hulp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkjeZ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-08 10:57
Beste overclockers!

Ik heb mijn systeem op 5ghz draaien met een offset van -60 en level 1.

Mijn cooler is : Hydro Series™ H100i v2 Extreme Performance Liquid CPU Cooler

Nu heb ik veel settings geprobeerd maar CPU blijft veel te warm worden

Idle 50 en met benchmark richting 100... toen heb ik de benchmark snel uitgezet.

CPU fan’s staat vol open. En kast heeft voldoende flow.

Wie heeft de juiste tip! d:)b

( ga morgen nieuwe pasta aanbrengen al is deze maar een dag oud )

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

De juiste tips zijn obvious. Je eerst inlezen op het handmatig overclocken. Snappen dat de ene 8700k de andere niet is en klakkeloos instellingen van een ander overnemen niet kan. (Chiplottery)

Wat is het voltage onder load? Waarom denk je dat je CPU dit zonder problemen zou kunnen? Pasta van corsair is over het algemeen een hele goede, zou dat niet per direct vervangen, maar kijken naar de juiste instellingen en procedures is een must. Neem een goede tutorial, schroef het voltage en clocks terug tot het er normaal uitziet. Check nog een keer je mount, en alles op stock settings en werk stap voor stap op handmatige voltages omhoog. Max 90c en 1,35v op de core.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkjeZ
ik weet redelijk wat ik doe. mijn oude 6600k liep op 4.9 stabiel. en ik weet dat niet niet alle cpu's de zelfde waardes aan kunnen.

met offset -60 zit je op 1.35v ( op benchmark ) met lvl 1 ( asrock is anders dan asus daar moet je juist het hoge level hebben )

maar 90 graden niet veel te hoog? want max 90 heb ik al vaak gehad maar ik vind 80 en er boven al aan de hete kant..

6600k werd niet heter dan 60 op 4.9 volle load

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 18:47
Je weet wat je doet maar vergelijkt een 4 core met een 6 core met ht en verwacht in dezelfde range van temps te zitten.

Ik gok mount, Tim en wellicht wel een delid overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkjeZ
als ik kijk op internet halen mensen met de zelfde waardes allemaal rond de 60 graden. zelfde voltage zelfde clock ect ect.

en het principe 4 core en 6 core snap ik. maar een processor die stock al 4.7 boost draait die overclock naar 5 en en zulke temp's krijg en bij een 6600 die boost 3.9 draait naar 4.9 krijg stabiel vind ik toch vreemd

200 mhz of 1000mhz en toch stuk warmer met 200

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 5erveD
Ik snap dat je het vreemd vind maar dat is wel vaker zo.
De kwaliteit van chips onderling verschilt heel erg.
Kan dus best zijn dat die 6600 goed was en die 8700 minder.

Is hij delid ?
Ik zou toch nog even je mount controleren.
Overigens haal ik met een Noctua NH14S of een D14S ook al temps in de range van 80° C met een 8700k op 1.3ish. 5.1/5.2 GHz.

Doe eens een paar foto's van je set up en screens met temps en betreffende bench.
Dat kan wat meer licht op de zaak werpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:19
Dat is het nadeel ook van internet ik heb hetzelfde moederbord en cpu, je voltage is veel te hoog in combinatie met de LLC .

En niet elke cpu wil naar 5ghz, op een acceptabel voltage. Ik heb die van mij op 1.260 vcore op 4,9 ghz.

Dat is ook wel de max qua temps met benchmarks. Schroef het voltage dus maar een flink stuk terug.

Begin liever iets lager en ga daarna omhoog, zeker met voltages.

[ Voor 10% gewijzigd door freaky35 op 17-07-2018 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkjeZ
5erveD schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:02:
Ik snap dat je het vreemd vind maar dat is wel vaker zo.
De kwaliteit van chips onderling verschilt heel erg.
Kan dus best zijn dat die 6600 goed was en die 8700 minder.

Is hij delid ?
Ik zou toch nog even je mount controleren.
Overigens haal ik met een Noctua NH14S of een D14S ook al temps in de range van 80° C met een 8700k op 1.3ish. 5.1/5.2 GHz.

Doe eens een paar foto's van je set up en screens met temps en betreffende bench.
Dat kan wat meer licht op de zaak werpen.
Ga ik vanavond doen. zal ze uploaden!
freaky35 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:02:
Dat is het nadeel ook van internet ik heb hetzelfde moederbord en cpu, je voltage is veel te hoog in combinatie met de LLC .

En niet elke cpu wil naar 5ghz, op een acceptabel voltage. Ik heb die van mij op 1.260 vcore op 4,9 ghz.

Dat is ook wel de max qua temps met benchmarks. Schroef het voltage dus maar een flink stuk terug.

Begin liever iets lager en ga daarna omhoog, zeker met voltages.
ja ik ga vandaag nieuwe koelingspasta er op pleuren. en dan ga ik wel even kijken.
zou jij fotos kunnen maken hoe jij alles hebt ingesteld? en eventueel versturen? mag via mail of whatsapp oid _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is standaard de snot die Intel tussen de 'die' en de IHS doet. Laat je CPU bij een prof delidden en je OC'ed temps gaan zo met 25*C naar beneden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5erveD
Haha, weet je dat zeker ?
Je wilt mijn instellingen niet gebruiken hoor.

Dat is expert level ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkjeZ
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:09:
Probleem is standaard de snot die Intel tussen de 'die' en de IHS doet. Laat je CPU bij een prof delidden en je OC'ed temps gaan zo met 25*C naar beneden.
zijn hier bedrijven voor dan ?
5erveD schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:09:
Haha, weet je dat zeker ?
Je wilt mijn instellingen niet gebruiken hoor.

Dat is expert level ;-)
haha zo erg ja? ik wil gewoon een goed en stabiel systeem wat zo snel mogelijk stabiel draait met juiste waardes !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

V&A aangeboden: Shroudster delid service (s115x)
Vertrouwd adresje. Een delid is zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkjeZ
Toch eens over na denken. Groningen is niet echt in de buurt maar ik zie dat er meer zijn die het kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5erveD
LinkjeZ schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:57:
[...]

zijn hier bedrijven voor dan ?

[...]

haha zo erg ja? ik wil gewoon een goed en stabiel systeem wat zo snel mogelijk stabiel draait met juiste waardes !
Ik draai veel hogere voltages dan de gemiddelde huis tuin en keuken overclockers.

Maar er zijn een paar basics die altijd aan kan houden.

Delidded is in mijn ogen een must. Ik doe al mijn chips zelf delidden. Heb er ook meerdere tools voor.

Er zitten trouwens genoeg lui op het forum die het ook doen. De een duurder dan de andere. Ze doen over het algemeen allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkjeZ
5erveD schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:25:
[...]

Ik draai veel hogere voltages dan de gemiddelde huis tuin en keuken overclockers.

Maar er zijn een paar basics die altijd aan kan houden.

Delidded is in mijn ogen een must. Ik doe al mijn chips zelf delidden. Heb er ook meerdere tools voor.

Er zitten trouwens genoeg lui op het forum die het ook doen. De een duurder dan de andere. Ze doen over het algemeen allemaal hetzelfde.
Ja ga het 100% zeker doen :) kan jij mij helpen met een overclock?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5erveD
Ja hoor.
Geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-09 12:58
Hier ook mijn 6700K laten deliden scheelde dik 20 graden ^^ en was binnen 10 minuten klaar! en draait nog steeds :D

nu draai ik geen overclock er op voor de paar %FPS in games. maar vond gewoon interessant hoeveel het echt scheelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkjeZ
Top! ik stuur je even een prive bericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkjeZ
tips graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:19
Mijn tip, lees je vooral in, welke voltages wat doen, let sterk op de temperaturen. En wees voorzichtig met het omhoog zetten van voltages.

Als je gaat testen, liever met een lager voltage, krijg je k een BSOD ,dat is geen probleem, het richt geen schade aan de hardware, je kan die altijd weer iets omhoog zetten, totdat je wen stabiel punt bereikt.

Kijk bv hier eens:

https://www.tweaktown.com...locking-guide/index5.html

[ Voor 14% gewijzigd door freaky35 op 21-07-2018 10:57 ]

Pagina: 1