Beste mensen,
Zit met een lastig probleem. Ik heb gisteren nameljik een nieuwe PC build gedaan, Na deze te willen opstarten lukt dit niet. De pc start op, dus alle Fans, watercooling en GPU beginnen te draaien, en 10 sec later sluit hij zichzelf direct weer af...
De build zichzelf:
- Intel I9 7900X
- Corsair H115i
- MSI X299 pro gaming carbon ac
- HyperX Fury 32GB 3466Mhz (2 latjes)
- MSI Geforce GTX 1080 TI gaming X 11G
- Samsung 960 Pro evo 512 gb
- Samsung 850 256 SSD (vorige PC)
- Seagate SSHD 2TB 7200rpm
Deze dingen heb ik zelf al geprobeerd:
- Dus een full boot met alle componenten er in --> PC start op, geeft Debug codes: 06, 60,AF, 00. de EZ debug leds CPU licht op maar tijdens de boot begint 1sec de DRAM Debug led te branden
- GPU er eens uitgehaald, dit gaf hetzelfde als bovenstaand.
- RAM Sticks eruit gehaald. Nu boot de PC wel, maar de Debug code geeft direct code E0 aan. EZ debug led van DRAM brand nu ook, Dat van CPU NIET.
- Ram + GPU eruit gehaald, geeft het zelfde dan als ik alleen zonder RAM sticks boot.
Ik denk persoonlijk dat dit misschien aan mijn RAM geheugen ligt? maar weet het niet zeker en kan geen oplossing vinden...
Iemand dat toevallig iets weet?
Alvast heel hard bedankt!!!
Groetjes,
Jokke
Zit met een lastig probleem. Ik heb gisteren nameljik een nieuwe PC build gedaan, Na deze te willen opstarten lukt dit niet. De pc start op, dus alle Fans, watercooling en GPU beginnen te draaien, en 10 sec later sluit hij zichzelf direct weer af...
De build zichzelf:
- Intel I9 7900X
- Corsair H115i
- MSI X299 pro gaming carbon ac
- HyperX Fury 32GB 3466Mhz (2 latjes)
- MSI Geforce GTX 1080 TI gaming X 11G
- Samsung 960 Pro evo 512 gb
- Samsung 850 256 SSD (vorige PC)
- Seagate SSHD 2TB 7200rpm
Deze dingen heb ik zelf al geprobeerd:
- Dus een full boot met alle componenten er in --> PC start op, geeft Debug codes: 06, 60,AF, 00. de EZ debug leds CPU licht op maar tijdens de boot begint 1sec de DRAM Debug led te branden
- GPU er eens uitgehaald, dit gaf hetzelfde als bovenstaand.
- RAM Sticks eruit gehaald. Nu boot de PC wel, maar de Debug code geeft direct code E0 aan. EZ debug led van DRAM brand nu ook, Dat van CPU NIET.
- Ram + GPU eruit gehaald, geeft het zelfde dan als ik alleen zonder RAM sticks boot.
Ik denk persoonlijk dat dit misschien aan mijn RAM geheugen ligt? maar weet het niet zeker en kan geen oplossing vinden...
Iemand dat toevallig iets weet?
Alvast heel hard bedankt!!!
Groetjes,
Jokke