Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

amd 2700x,gigabyte b450ds3h valt spontaan uit, kortsluiting?

Pagina: 1
Acties:

• homer.simpson
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-04-2024
Hi,

Heb net een week geleden een nieuwe PC in elkaar gezet met:

gigabyte b450 ds3h bord
amd 2700x
16gb ddr4 corsair valueselect
nvidia gt710
seasonic 400 platinum
samsung nvme 950
enkele schijven

Ik gebruik de computer als server om mee te hobbyen, het ding heeft een aantal dagen zonder problemen aangestaan. Echter kom ik zojuist thuis en zie ik dat de computer uit staat, alleen de powerled brand nog. Het verbruik is niet bizar hoog +- 55/60 watt idle.

Op de powerknop gedrukt, computer gaat niet aan. 30sec powerknop ingedrukt, powerled gaat niet uit. Het apparaat lijkt vast te zitten. Alleen door het stroom volledig van de voeding te halen en weer terug gaat de computer weer aan.

Het is 1 keer gebeurd maar het vertrouwen in de computer zakt hiermee natuurlijk enorm naar beneden. In de logs van de server installatie zie ik niets bijzonders anders dan een harde kernel powerdown ongeveer 4 minuten nadat ik de deur uit was gegaan, de logging wat ik erop heb staan laat zien dat de cpu, disk i/o idle waren. Ik had de voeding, voordat ik weg ging richting mn werk, nog gechecked en deze voelde koud aan. Helaas heeft de bios op het moederbord geen event log.

Heeft iemand eerder een soortgelijke situatie gezien/meegemaakt waarin alleen de powerled nog aan staat ? Zou dit wellicht kortsluiting geweest kunnen zijn (moeten de stoppen dan niet doorslaan in de meterkast ?) ?

Alvast bedankt!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Misschien is er een OVP getriggerd op het moederbord waardoor het uitvalt ?
Overigens zou ik niet voor een gigabyte B450 mobo gaan als ze de x470 niet eens fatsoenlijk kunnen produceren.

[ Voor 42% gewijzigd door Speedy-J op 17-07-2018 12:48 ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x