Pro-Erdogan propaganda voorgeschoteld als advertentie?

Pagina: 1
Acties:
  • 739 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkillZ4LollZ
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2018
YouTube: Fethullah Gulen explained - Fethullah Gulen explained (Turkey's most wanted)
YouTube: 5 facts showing Gulen's involvement in Turkey's failed coup - 5 facts showing Gulen's involvement in Turkey's failed coup

Deze video's worden de hele tijd gepresenteerd als advertenties op Youtube (meer dan 20 keer in mijn geval, begon me zo erg op te vallen dat ik het ben gaan tellen) en uit een beetje onderzoek die ik zelf heb verricht lijken deze video's speciaal gericht op de Nederlandse gemeenschap (alleen Turkse en Nederlandse personen in de comments, andere Nederlandse mensen die klagen dat zij deze video's ook als advertenties zien)
Na het bekijken van de video's kon ik eigenlijk niks anders bedenken dan dat dit Turkse pro-Erdogan propaganda is gericht op het Nederlandse volk.
Ik hoop dat iemand anders hier ook een beetje onderzoek naar kan doen, of even vermeld dat ik doordraai en dat dit helemaal niks voorstelt mits dat het geval is 8)7 ;)

Screenshot waarop te zien is dat de video's wel degelijk als advertentie gepresenteerd worden:
https://ibb.co/kaNQdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja en?

Als ik maar genoeg betaal, kan ik 1 miljoen advertenties laten zien over "mijn onderwerp". Ongeacht of jij erop zit te wachten of niet.

Doet wel de volgende vraag omhoog borrelen; wat voor zoek & browse history heb je waardoor je "blijkbaar" doelwit bent van de AK Partij voor gerichte propaganda?

/edit: geen idee hoe slim Youtube is maar als jij IP-technisch in dezelfde range valt als bijvoorbeeld een wijk met veel Turken, kan ik me ook voorstellen dat dat leidt tot bepaalde advertenties.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 16-07-2018 18:37 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En door ze hier te linken verspreid je ze alleen verder. Dus lekker niet linken en verder negeren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkillZ4LollZ
gambieter schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:41:
En door ze hier te linken verspreid je ze alleen verder. Dus lekker niet linken en verder negeren.
Doel hiervan was dat iemand van Tweakers hier misschien verder naar zou kunnen kijken, met de recente discussies over fake news en de aanpak daarvan zou dit misschien juist een interresant voorbeeld zijn daarover, ook omdat er (lijkt mij) gebruik word gemaakt van (Turske) internet trollen (ook wel bots genoemd) in de comments, wat ook best recent nieuws was (waren Russische trollen, maar zit redelijk dicht bij elkaar in de buurt qua politiek en intenties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkillZ4LollZ
MAX3400 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:35:
Ja en?

Als ik maar genoeg betaal, kan ik 1 miljoen advertenties laten zien over "mijn onderwerp". Ongeacht of jij erop zit te wachten of niet.

Doet wel de volgende vraag omhoog borrelen; wat voor zoek & browse history heb je waardoor je "blijkbaar" doelwit bent van de AK Partij voor gerichte propaganda?

/edit: geen idee hoe slim Youtube is maar als jij IP-technisch in dezelfde range valt als bijvoorbeeld een wijk met veel Turken, kan ik me ook voorstellen dat dat leidt tot bepaalde advertenties.
Tuurlijk begrijp ik dat je in theorie alles kan inzetten als advertentie op Youtube, maar dat een bedrijf als Google niet lijkt te controleren wat voor advertenties er verschijnen op hun platform, is op zijn minst redelijk opmerkelijk te noemen, al helemaal na de recente discussies over fake news etc. Verder woon ik in een buurt waar het nou niet echt wemelt van Turkse mensen (Zeist, dorp der KNVB) dus daar zou het ook niet aan horen te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Best een boude uitspraak; advertenties van een bepaalde origine meteen als fake news bestempelen of verwijzen naar trolls.

Andere boude uitspraak: jij bent anti-Erdogan.

Anyhow, ik zie geen aanleiding om hier meteen wat achter te zoeken. Weet je hoeveel fake crap er op internet en in gewone winkels te vinden is?

Als je bewijs levert; solide, met een grote demografische steekproef, en met "neutrale browsers", kan ik me meer vinden in de titel en de uitspraken tot nog toe.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SkillZ4LollZ schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:44:
Doel hiervan was dat iemand van Tweakers hier misschien verder naar zou kunnen kijken, met de recente discussies over fake news en de aanpak daarvan zou dit misschien juist een interresant voorbeeld zijn daarover, ook omdat er (lijkt mij) gebruik word gemaakt van (Turske) internet trollen (ook wel bots genoemd) in de comments, wat ook best recent nieuws was (waren Russische trollen, maar zit redelijk dicht bij elkaar in de buurt qua politiek en intenties)
Wat is hier interessant aan?

De nieuwswaarde hiervan is gewoon heel laag. Dat Youtube de grootste onzin bevat is allang bekend, dat je advertenties kan kopen ook, en dat er targetted ads zijn ook.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 16-07-2018 18:54 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
'Hang op! Klik weg! Bel uw bank!'

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamek
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-12-2020
Donstil schreef op maandag 16 juli 2018 @ 19:30:
'Hang op! Klik weg! Bel uw bank!'
Hahah Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:38

Mx. Alba

hen/die/zij

Dit topic past meer in AWM dan in FTM maar ik denk niet dat het de moeite is dit topic te verplaatsen. Mocht iemand het met dit slotje niet eens staan, neem dan contact met me op via DM. Thanks!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.