Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert54
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-09-2020
Mijn tablet Windows Surface Pro4 geeft in sommige apps en programma's veel te kleine letters.
Zie screenshot rechts boven, playlist in WinAmp zowat onleesbaar, terwijl de rest van dat programma wèl normale letters heeft.

oeps, het bijvoegen van een afbeelding lukt me niet, gaat hier via een url; ben geloof ik beetje een digibeet....

Heb van alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit.
Kun je me helpen, please??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je iets met de opties op https://www.cnet.com/how-...d-be-using-in-windows-10/ ?

Let op; scaling anders dan 100% kan heel soms ongewenst gedrag opleveren zoals flickering of refresh-rates die vervelend aan de ogen zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert54
Hé Max, thanx.
Ja, die tips heb ik geprobeerd.
Via beeldscherminstellingen geeft het microsoft tablet 200% als aanbevolen; nou dan heb je echt een vergrootglas nodig, dus ik heb m op 250 staan.
Maar dat verhelpt niet het probleem van super kleine letter ìn een app als bv WinAmp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij Winamp kan je ook kiezen voor een groter lettertype in de opties. Moet dit zelf ook doen om het te kunnen lezen op mijn 2e scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

WinAmp is gestopt met development voordat Windows 10 uitkwam. Er is dus een kans dat oudere applicaties helemaal niet willen scalen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert54
weet ik, Max.
WinAmp is maar een voorbeeld, gebeurt helaas bij veel meer apps.
Dank voor het meedenken, waardeer het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert54
trouwens, het zijn niet alleen de letters, soms ook de bedieningsknoppen binnen een app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:01
Die apps niet niet geschikt voor schermen met hoge resoluties zoals de Surface Pro. Heeft niet zo zeer met Windows 10 te maken. Ik weet ook niet of er zo een oplossing voor is.

Als je zelf als laatste hebt gereageerd, wordt het wel gewaardeerd dat je deze bewerkt...in plaats van een nieuwe reactie te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Robert54 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:55:
trouwens, het zijn niet alleen de letters, soms ook de bedieningsknoppen binnen een app
Misschien dan nu het noment om af te stappen van je 2.nogwat winamp naar een versie (of programma) dat wel overweg kan met moderne resoluties.

Dit klinkt een beetje als die directiesecretaresse, jaren terug, die een 23'' monitor wist los te lullen, om die op 800*600 te gebruiken omdat ze geen bril op wilde zetten op het werk.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1