Fritz!box 7360 / Budget Phone probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 14:56
Gegeven een fritz!box 7360 achter een kabelmodem van Zeelandnet in bridgemodus en vier decttoestellen die bellen en gebeld kunnen worden via budget phone.

Het spul heeft jaren goed gewerkt, totdat ik het modem in bridgemodus heb gezet en bijgevolg de instellingen voor de connectie met het internet heb aangepast. Internet werkt nog steeds prima, gebeld worden ook, maar uitgaande verbindingen geven een in gesprek toon en de melding "changing cong".

Blijkbaar zit er een poort dicht die open zou moeten staan. Een poort die met het Zeelandnetmodem open stond, maar door de Fritz!box wordt dicht gezet. Weet iemand raad? Mogelijk gaat het om poort 5060, maar die zou gewoon open moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 19:20
Via fritz.box/html/capture.html kun je een packet trace starten, hierna even een uitgaand gesprek opbouwen en daarna afsluiten. Dan zou je mbv Wireshark vrij snel moeten kunnen zien wat er misgaat in je SIP-conversatie.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
In de software van de fritzbox komt de uitgaande call al niet terug. Uit Wireshark maak ik niet meer op dan 403 forbidden. Het zit ongetwijfeld in de routerfunctie van de Fritz!box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
Eigenlijk zou het nu beter moeten gaan omdat je public IP direct op je FRITZ! uitkomt.
Het registreren gaat dus wel goed, heb je alle apparaten al eens een ordinaire reboot gegeven?

Is die 403 een reactie op een INVITE of een REGISTER?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Op een invite. Het enige apparaat wat ik ordinair kan rebooten is feitelijk de fritzbox. Het gaat blijkbaar mis omdat die nu de firewall functie vervuld. Ik ga dat ding maar eens terug naar fabrieksinstellingen zetten.

En poort 5060 staat gewoon open.

[ Voor 7% gewijzigd door pegagus op 16-07-2018 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
Waaruit blijkt dat? Een 403 duidt eerder op een fail op applicatie- dan netwerkniveau. Hoewel het dan wel bijzonder is dat hij netjes registreert.

Account settings (incl. "Use telephone number for registration") nagelopen, STUN verwijderd, proxy ingevuld/verwijderd, account al opnieuw aangemaakt? Dialing rules en area code gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Sterker nog: account ingevuld op Bria op mijn iphone, wifi uit, bellen over het t-mobile netwerk, en het zelfde verhaal. Het zit dus bij budget phone verkeerd.

Maar het zal wel te maken hebben met de wijziging naar Bridge modus. Mogelijk is het geblokkeerd omdat er even geen firewall op mijn netwerk zat (ten tijde van omschakelen).

[ Voor 35% gewijzigd door pegagus op 16-07-2018 20:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pegagus
En opgelost. Wat ik dus al vermoedde, er stond even geen firewall op. Ik heb eerst het modem in bridgemodus gezet. Dat start opnieuw op, waarna de Fritzbox de nummers opnieuw aanmeldt. Budgetphone doet dan automatisch een ip-check en gooit de boel op slot, wanneer er geen firewall aan staat.
Pagina: 1